  • 1. Data: 2018-05-30 22:16:22
    Temat: VAT od sprzedaży samochodu ciężarowego
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Chcę sprzedać auto zarejestrowane jako ciężarowe. Kupione było 8 lat
    temu i prowadzone jako ŚT. VAT odliczyłem i później odliczałem od
    zakupów paliwa, części itp.
    Teraz chcę to auto przerejestrować na osobowe i sprzedać.
    Jak wygląda sprawa VATu? Będę musiał oddać to, co odliczyłem w całości,
    czy w części wynikającej z różnicy ceny zakupu i sprzedaży?
    Co z VAT od paliwa, napraw itp?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-06-01 21:16:17
    Temat: Re: VAT od sprzedaży samochodu ciężarowego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 May 2018 22:16:22 +0200, Jacek napisał(a):
> [...]
    > Jak wygląda sprawa VATu? Będę musiał oddać to, co odliczyłem w całości,
    > czy w części wynikającej z różnicy ceny zakupu i sprzedaży?

    IMO to teraz wystawiasz normalna fakture VAT na cene sprzedazy,
    no i ten VAT normalnie wliczasz w deklaracje z innymi i placisz.

    I na tym koniec problemow ... jesli nie liczyc obliczenia PIT, choc
    jesli auto dawno zamortyzowane, to podobnie.

    J.

  • 3. Data: 2018-06-03 09:46:23
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.06.2018 o 21:16, J.F. pisze:
    > IMO to teraz wystawiasz normalna fakture VAT na cene sprzedazy,
    > no i ten VAT normalnie wliczasz w deklaracje z innymi i placisz.
    Czyli, że przeróbka z ciężarowego na osobowe żadnych skutków z VAT nie
    powoduje?
    Jacek

  • 4. Data: 2018-06-04 14:58:23
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2018-06-03 o 09:46, Jacek pisze:
    > Czyli, że przeróbka z ciężarowego na osobowe żadnych skutków z VAT nie
    > powoduje?
    > Jacek
    A to Ty musisz zrobić przed sprzedażą? Opuść nabywcy kilka zł na cenie i
    niech sam sobie zrobi, unikniesz problemów z US, jak zrobisz coś nie tak.

  • 5. Data: 2018-06-04 14:59:24
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Czyli, że przeróbka z ciężarowego na osobowe żadnych skutków z VAT nie
    > powoduje?

    A w ogóle to w sieci jest sporo artykułów jak to zrobić. Szukałeś???

  • 6. Data: 2018-06-04 17:38:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.06.2018 o 14:59, adam pisze:
    > A w ogóle to w sieci jest sporo artykułów jak to zrobić. Szukałeś???
    Oczywiście, że szukałem i "już wiem wszystko" jak to zrobić od strony
    technicznej i co w wydziale komunikacji. Natomiast, co z podatkami, to
    na razie niewiele wiem.
    Jacek

  • 7. Data: 2018-06-04 17:58:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup
    >A to Ty musisz zrobić przed sprzedażą? Opuść nabywcy kilka zł na
    >cenie i niech sam sobie zrobi, unikniesz problemów z US, jak zrobisz
    >coś nie tak.

    Ale jakich problemow ?

    Tak mi sie naiwnie wydaje, ze skoro od ciezarowego VAT odliczyl, to
    teraz przy sprzedazy musi naliczyc, wiec US powinien byc zadowolony.

    Czy moze nalezy sie jakis VAT od samej przerobki na osobowy ?

    J.

  • 8. Data: 2018-06-04 18:03:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >zakupów paliwa, części itp.
    >Teraz chcę to auto przerejestrować na osobowe i sprzedać.

    http://www.vademecumpodatnika.pl/artykul_narzedziowa
    ,726,0,10827,zmiany-konstrukcyjne-w-samochodzie-skut
    ki-w-vat.html

    J.

  • 9. Data: 2018-06-10 22:30:46
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-06-04 17:38, Jacek wrote:
    > Oczywiście, że szukałem i "już wiem wszystko" jak to zrobić od strony
    > technicznej i co w wydziale komunikacji. Natomiast, co z podatkami, to
    > na razie niewiele wiem.

    nie lepiej sprzedac najpierw znajomemu/rodzinie ktory potem zmieni na
    osobowy i sprzeda dalej?

    tutaj masz tylko 2% pcc od drugiej sprzedazy i w zasadzie zero
    potencjalnych problemow

  • 10. Data: 2018-06-11 13:05:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-10 o 22:30, m4rkiz pisze:

    > nie lepiej sprzedac najpierw znajomemu/rodzinie ktory potem zmieni na
    > osobowy i sprzeda dalej?
    >
    > tutaj masz tylko 2% pcc od drugiej sprzedazy i w zasadzie zero
    > potencjalnych problemow

    A nie ma już jakichś komplikacji ze sprzedażą auta kupionego krócej, niż
    6 miesięcy?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam