  • 1. Data: 2017-05-07 14:07:13
    Temat: VAT odwrotne obciążenie - zakup smartfona
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Jak to jest przy zakupie nowego smartfona na fakturę VAT z odwrotnym
    obciążeniem? Czy płacę tylko netto, czy jakoś to jest inaczej uregulowane?
    Dodatkowo, jakbyście mnie oświecili, jak to wygląda przy zakupie na
    fakturę VAT marża?
    TIA
    Jacek

  • 2. Data: 2017-05-07 17:21:58
    Temat: Re: VAT odwrotne obciążenie - zakup smartfona
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-05-07 o 14:07, Jacek pisze:
    > Jak to jest przy zakupie nowego smartfona na fakturę VAT z odwrotnym
    > obciążeniem? Czy płacę tylko netto, czy jakoś to jest inaczej uregulowane?

    Po pierwsze nawet jeśli sprzedawcy płacisz netto, to i tak VAT
    musisz rozliczyć, więc podatkowo nie zyskasz.
    A po drugie odwrotne obciążenie dla tej grupy towarowej,
    to miało limit wartości transakcji (chyba 10000 albo 20000)
    więc jeśli myślisz o jednym smartfonie, to musiałby by być wypasiony,
    żeby kosztował ponad kwotę limitu. Raczej dostaniesz normalną fakturę z VAT.

    > Dodatkowo, jakbyście mnie oświecili, jak to wygląda przy zakupie na
    > fakturę VAT marża?

    Nie wiem jak najprościej Cię oświecić.
    Po prostu nic nie odliczysz.

  • 3. Data: 2017-05-07 17:36:04
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.05.2017 o 17:21, cef pisze:

> [...]
    > A po drugie odwrotne obciążenie dla tej grupy towarowej,
    > to miało limit wartości transakcji (chyba 10000 albo 20000)
    Dzięki za info. Doczytałem już, że odwrotne obciążenie jest powyżej 20
    tys. PLN, a więc mnie nie dotyczy, bo kupuję cały jeden telefon, a nie
    wagon.

    > Nie wiem jak najprościej Cię oświecić.
    > Po prostu nic nie odliczysz.
    Tzn. VAT nie odliczę, ale kwotę brutto w koszty mogę?

    Jacek

  • 4. Data: 2017-05-07 19:08:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-05-07 o 17:36, Jacek pisze:

> [...]
    > wagon.

    > Tzn. VAT nie odliczę, ale kwotę brutto w koszty mogę?

    W zasadzie tak.