  • 1. Data: 2011-02-14 21:04:25
    Temat: VAT za usługi telekom. Jak oni to liczą?
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    Witam Grupowiczów!

    Czy ktoś z Was mógłby mi wyjaśnić, dlaczego kalkulator VAT na stronie
    Vectry ( http://www.vectra.pl/bok/przelicznik-vat/ ) po wpisaniu tej
    samej kwoty w poszczególne okienka, podaje inną wartość za TVK?
    Licząc ręcznie, wychodzi mi, że kwoty za Internet i telefon są
    przeliczane prawidłowo, natomiast za TVK firma "rąbie" kilkaset
    tysięcy abonentów (łącznie ze mną) na groszowe końcówki? ;-)
    Wiecie dlaczego tak jest? Bo na infolinii Vectry nie wiedzą :-D
    --
    Pozdrawiam!
    A.

  • 2. Data: 2011-02-14 22:18:03
    Temat: Re: VAT za usługi telekom. Jak oni to liczą?
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 14-02-2011 22:04, agent73 pisze:
> [...]
    > tysięcy abonentów (łącznie ze mną) na groszowe końcówki? ;-)
    > Wiecie dlaczego tak jest? Bo na infolinii Vectry nie wiedzą :-D

    Podpowiedz : wpisz w starej stawce na tv 107

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-02-15 16:27:20
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 23:18:03 +0100, elephanto
    <e...@c...it.gmail.com> wrote:

    >Podpowiedz : wpisz w starej stawce na tv 107

    Wpisałem, wychodzi okrągła sumka, ale dalej nie rozumiem. Oświeć mnie,
    proszę :-)

  • 4. Data: 2011-02-15 17:00:57
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 15-02-2011 17:27, agent73 pisze:

    > Wpisałem, wychodzi okrągła sumka, ale dalej nie rozumiem. Oświeć mnie,
    > proszę :-)

    Moglbym, ale pisales, ze sam liczyles, wiec cos o podatkach wiesz, stad
    zabawy ciag dalszy (jezeli teraz nie wykombinujesz, to juz powiem :)).

    Jak wpisujesz 107, to jest to kwota brutto, tj. netto + vat. Jakie sa to
    kwoty?
    Po prawej stronie wychodzi 108. Rowniez netto + vat. Kwota netto jest
    niezmieniona, jaki jest wiec nowy vat?

    Dla pozostalych uslug wpisz sobie 122 i zobacz jak sie zmieni...

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-02-15 17:40:57
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Tue, 15 Feb 2011 18:00:57 +0100, elephanto
    <e...@c...it.gmail.com> wrote:

> [...]
    >niezmieniona, jaki jest wiec nowy vat?
    >
    >Dla pozostalych uslug wpisz sobie 122 i zobacz jak sie zmieni...

    Czyli na usługę TV jest 8% VAT, a na pozostałe 23%? Nie wpadłem na to,
    byłem święcie przekonany, że na wszystkie usługi jest taki sam! No,
    ale jak operatorowi nie chce się wystawiać faktur, a tylko przysyła
    blankiety wpłat... Najlepsze jest to, że na infolinii nawet nie
    wiedzieli ile wynosi kwota netto którą płacę (nie mieli, bidoki, tego
    w systemie... Jak oni w takim razie rozliczają się z podatków?) więc
    wyliczyłem sobie sam przy założeniu 22% (teraz już 23%)...
    A zatem odszczekuję "rąbanie" na groszach!
    HAU! HAU! HAU! :-)

    --
    Dziękuję i pozdrawiam!
    A.

  • 6. Data: 2011-02-15 18:16:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Feb 2011, agent73 wrote:

    > Najlepsze jest to, że na infolinii nawet nie
    > wiedzieli ile wynosi kwota netto którą płacę (nie mieli, bidoki, tego
    > w systemie...

    Nie muszą mieć.
    :O

    > Jak oni w takim razie rozliczają się z podatków?)

    Zwyczajnie ;)

    Pewnie nie zdajesz sobie sprawy, co jest *z definicji* (ustawowej)
    podstawą opodatkowania w VAT?
    Otóż - tak, dobrze już podejrzewasz - kwota *brutto* :D
    Ustawodawca najpierw przyjął, iż podatnik jest na tyle
    pełnosprytny że z rozwiązaniem zależności odwrotnej, tj. 1-1/(1+x),
    da sobie radę ;), ale jeszcze zapisał *możliwość* użycia wyliczonych
    z góry współczynników do *mnożenia* (zamiast dzielenia).
    Można sobie wybrać(!)

    Wartość netto również może być "podstawą" obliczeń - ale już nie
    "z definicji", a z mocy innych przepisów.
    Niemniej można liczyć w ten sposób, że mamy kwotę brutto, stawkę
    podatku, korzystamy z którejś metody wyliczenia - i "samo wyjdzie".
    Bez przyjmowania kwoty netto *za podstawę*!

    > wyliczyłem sobie sam przy założeniu 22% (teraz już 23%)...
    > A zatem odszczekuję "rąbanie" na groszach!
    > HAU! HAU! HAU! :-)

    :D
    W myśl powyższego, nadal może się zdarzyć że wyjdą "groszowe różnice".
    Tyle że (statystycznie) dużo mniejsze od przypadku który rozważałeś :)

    pzdr, Gotfryd