  • 1. Data: 2004-04-05 09:16:26
    Temat: VAT7 i zakupy nierozliczone w poprzednich...
    Od: "news.tpi.pl" <s...@o...pl>

    Mam pytanko. W zeszlym misiacu nie wykazalem zadnej sprzedazy oraz podatku
    naleznego w deklaracji VAT-7.
    Mialem natomiast zakupy.
    Tyle, ze z tego co sie orientuje nie moge ich rozliczyc w D3 deklaracji
    wlasnie ze wzgledu na brak czynnosci podlegajacych opodatkowaniu.
    Ustawa mowi, ze nalezy je rozliczyc w najblizszym okresie, w ktorym
    czynnosci podlegajace opodatkowaniu beda mialy miejsce. No i w kwietniu
    sprzedaz miejsce ma, tylko mam problem z deklaracja za marzec.

    Jesli nie rozliczam marcowych zakupow w deklaracji za marzec, to mam je tam
    wykazac w jakis sposob, czy po prostu nigdzie nie wpisywac, a wykazac
    dopiero w deklaracji za kwiecien w D2 - nierozliczone w poprzednich
    okresach?

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 2. Data: 2004-04-05 14:29:42
    Temat: Re: VAT7 i zakupy nierozliczone w poprzednich...
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykazac w jakis sposob, czy po prostu nigdzie nie wpisywac, a wykazac
    > dopiero w deklaracji za kwiecien w D2 - nierozliczone w poprzednich

    w m-cu marcu wpisujesz w rubryce zakupy w poz. 50 i podatek w 51. podatek do
    zapłaty/ podatek do przeniesienia = 0

    w kwietniu przenosisz marcowe zakupy w poz. 42 (zakuopy netto) i 43
    (podatek). Pozniej sumujesz je z kwietniowymi (poz 50 i 51 deklaracji)

  • 3. Data: 2004-04-05 14:38:37
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

> [...]
    >
    > w kwietniu przenosisz marcowe zakupy w poz. 42 (zakuopy netto) i 43
    > (podatek). Pozniej sumujesz je z kwietniowymi (poz 50 i 51 deklaracji)

    tak to napisałm ze niewidaomo o co chodziło. Zsumowane podatki z 43
    (marcowe) i 51 (kwietniowe) wpisujesz w poz. 56.

    Pozdrawiam,
    Zulka

  • 5. Data: 2004-04-05 22:11:17
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Apr 2004 11:16:26 +0200, "news.tpi.pl" <s...@o...pl>
    napisał(a):

    >Tyle, ze z tego co sie orientuje nie moge ich rozliczyc w D3 deklaracji
    >wlasnie ze wzgledu na brak czynnosci podlegajacych opodatkowaniu.

    Niedawno przerabiałem to samo.
    Min.Fin nawet druku przygotować nie potrafi.
    Zamiast napisać "odliczeniu" napisali "podlegajace rozliczeniu".
    Dopiero w wyjaśnieniach jak wypełniać można przeczytać
    "co poeta miał na myśłi"
    (rozliczenie zakupu, to nie rozliczenie podatku)

    A ustawa pisze coś o czynnościach podlegających opodatkowaniu
    tylko
    - sprzedaj coś za 0,99 PLN
    - wypełnij deklarację ( 0 PLN)
    - czekaj na "werdykt" US (nie sprzedałeś)

    BAH

  • 4. Data: 2004-04-05 22:11:17
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>