  • 1. Data: 2016-06-09 01:00:47
    Temat: VaTowiec czy nie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Dokonałem zakupu i otrzymałem od sprzedawcy paragon.
    Na paragonie kwota zakupu powiedzmy 123zł
    Ponizej PTU A 23.00% 23zł
    Suma PTU 23zł.
    Paragon fiskalny.

    Poprosiłem o fakture vat i sprzedawca stwierdził, ze nie jest vatowcem.

    Możliwe?
    Skąd wiec PTU na paragonie?

  • 2. Data: 2016-06-09 09:46:20
    Temat: Re: VaTowiec czy nie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-09 o 01:00, Budzik pisze:
> [...]
    > Suma PTU 23zł.
    > Paragon fiskalny.
    >
    > Poprosiłem o fakture vat i sprzedawca stwierdził, ze nie jest vatowcem.

    Sprawdź po NIPie czy jest.

    http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/wiadomosc
    i/aktualnosci/ministerstwo-finansow2/-/asset_publish
    er/M1vU/content/sprawdz-czy-twoj-kontrahent-jest-czy
    nnym-podatnikiem-vat

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-06-09 11:57:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .0.0.1...
> [...]
    >Suma PTU 23zł.
    >Paragon fiskalny.
    >Poprosiłem o fakture vat i sprzedawca stwierdził, ze nie jest

    Mozna nie byc vatowcem, a miec obowiazek rejestrowania obrotu przez
    kase.
    Ale jak wtedy z tym PTU to nie wiem.

    Jest jeszcze wersja, ze przekazal ci paragon, ktory sam dostal, jak
    kupowal.
    Firma, osoba prywatna ? Towar w ciaglej sprzedazy czy jednorazowo ?

    J.

  • 4. Data: 2016-06-09 14:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    >
    > http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/wiadomosc
    i/aktualnosci/minis
    > terstwo-finansow2/-/asset_publisher/M1vU/content/spr

    No rzeczywiście nie jest.
    Dlaczego w takim razie wykazuje PTU na paragonie?
    Pytam z ciekawości :)

  • 5. Data: 2016-06-09 14:26:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-09 o 14:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    i/aktualnosci/minis
    awdz-czy-twoj-kontr

    > No rzeczywiście nie jest.
    > Dlaczego w takim razie wykazuje PTU na paragonie?
    > Pytam z ciekawości :)

    Bardziej zasadnym jest pytanie dlaczego wystawia paragony fiskalne i kto
    mu kasę zafiskalizował.

    A może on już zakończył działalność, a teraz działa "na dziko"?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-06-11 12:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Bardziej zasadnym jest pytanie dlaczego wystawia paragony fiskalne i kto
    > mu kasę zafiskalizował.
    >
    > A może on już zakończył działalność, a teraz działa "na dziko"?

    Czyli dobrze mysle, ze a takim paragonie nie powinno być PTU?

  • 7. Data: 2016-06-11 12:54:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-11 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Czyli dobrze mysle, ze a takim paragonie nie powinno być PTU?

    PTu może sobie być na wszystkim

    Nie powinno być #paragon fiskalny#. Bo skoro nabija to na kasę, a kasa
    mu takie paragony wystawia, to gdzieś ten obowiązek zapłaty VAT potem
    wynika (choćby z raportów dobowych/miesięcznych).

    Chyba że - tak jak pisałem - kasa jest kupiona gdzieś z "demobilu" po
    jakiejś innej działalności i sobie teraz pracuje "na dziko".

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-06-11 14:12:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-11 o 12:54, Liwiusz pisze:

    > Chyba że - tak jak pisałem - kasa jest kupiona gdzieś z "demobilu"
    > po jakiejś innej działalności i sobie teraz pracuje "na dziko".

    Jak można kupić taką kasę z demobilu?
    Wiesz jak się rezygnuje z kasy?

  • 9. Data: 2016-06-11 17:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > mu takie paragony wystawia, to gdzieś ten obowiązek zapłaty VAT potem
    > wynika (choćby z raportów dobowych/miesięcznych).

    Rozumiem.
    Dzieki.

  • 10. Data: 2016-06-11 18:53:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-11 o 14:12, cef pisze:

    > Jak można kupić taką kasę z demobilu?
    > Wiesz jak się rezygnuje z kasy?

    Właśnie dlatego mnie to dziwi.

    Ale nie mów, że się nie da. Przecież nie wszystkie kasy kończą żywot
    lege artis.

    --
    Liwiusz