  • 1. Data: 2002-02-13 16:20:20
    Temat: Vat
    Od: "Dawid Partyka" <s...@c...pl>

    Jak wysoki jest vat od licencji za program?? Słyszałem że 0% (Borland tak mi
    odpowiedział)

    Dawid Partyka
    S...@c...pl

  • 2. Data: 2002-02-13 21:32:30
    Temat: Re: Vat
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    > Jak wysoki jest vat od licencji za program?? Słyszałem że 0% (Borland tak
    mi
    > odpowiedział)

    Nie wiadomo. Niektórzy fakturują jako "nie podlegające pod VAT"(to co innego
    niż 0%), inni 22%. Czysta licencja nie podlega, ale w Gazecie Prawnej
    widziałem twierdzenie, że "sprzedaż programów jest podciągana pod udzielanie
    licencji".

    Podobno jest projekt zmiany opodatkowania licencji.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-02-13 21:51:18
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    oprogramowanie zapisane na nosniku danych jest wg pkwiu towarem,
    wiec podlega stawce vat 22%, licencje na oprogramowanie (nie sa ani
    towarem ani usluga w swietle obowiazujacej ustawy o ptu) sa zwolnione
    z vat,
    firmy zazwyczaj dziela sprzedaz oprogramowania na nosnik, licencje
    i dokumentacje,

    na dniach w sejmie glosowane beda senackie poprawki do nowelizacji
    ustawy o ptu, i prawdopodobnie od 1 marca ta nowelizacja wejdzie
    w zycie, od tego dnia licencje beda podlegaly 22% vat
    (chyba, ze umowa o udz. lic. zostala zawarta przed data wejscia
    w zycie nowelizacji i zostanie zarejestrowana w us)

  • 4. Data: 2002-02-13 23:15:03
    Od: "Kiciek" <m...@d...pl>

    Mieli to zmienic ze bedzie 22 % (nie wiem czy juz zmienili).