  • 11. Data: 2011-01-03 21:47:41
    Temat: Odp: Vat od Paliwa 2011
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    news:4d22266a$0$2460$65785112@news.neostrada.pl...
    > Miało być "Ustęp 2 z wyliczankami ma zastosowanie do odliczenia VAT przy
    > zakupie pojazdu, ale nie do odliczenia VAT paliwa".

    Czyli Ty uważasz, interpretujesz, że NIE WOLNO odliczyć VAT od paliwa do
    dostawczaka, podobnie jak cytowany prawnik?

  • 12. Data: 2011-01-03 22:00:58
    Temat: Re: Odp: Vat od Paliwa 2011
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-03 22:47, f wrote:
    > Czyli Ty uważasz, interpretujesz, że NIE WOLNO odliczyć VAT od paliwa do
    > dostawczaka, podobnie jak cytowany prawnik?

    Tak. Czytając *literalnie* zapis ustawy tak to interpretuję.

    Oczywiście długo można byłoby zgadywać co tak naprawdę "miszczowie
    businessu" z Wiejskiej chcieli uchwalić i czy aby na pewno to było to,
    co uchwalili ;-)

    Co do opinii o niezgodności z prawem EU - o czym pisałeś w innym poście
    - nie wypowiadam się, bo się na tym nie znam. Ale derogacja przecież
    była, przypomnijmy dla porządku.

    Piotrek

  • 13. Data: 2011-01-03 22:19:58
    Temat: Odp: Odp: Vat od Paliwa 2011
    Od: "f" <f...@c...gh>

    > Oczywiście długo można byłoby zgadywać co tak naprawdę "miszczowie
    > businessu" z Wiejskiej chcieli uchwalić i czy aby na pewno to było to, co
    > uchwalili ;-)

    Czyli "leżymy" na tym, ze prawnicy uważaja, ze NIE WOLNO,
    a księgowi uważaja, że WOLNO odliczyć VAT od paliwa do dostawczaka.

    Zatem kontroler skarbowy dorobi do marnej pensji. Interpretacja będzie
    zalezna od argumentu, zwanego lapówką

  • 14. Data: 2011-01-03 22:31:18
    Temat: Re: Vat od Paliwa 2011
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "gri" <s...@a...er> napisał w wiadomości
    > grudnia 2012 r., obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie
    > stosuje się do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju
    > napędowego oraz gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych oraz

    Czyli VAT od paliwa nie można użyć do OBNIŻENIA KWOTY VAT NALEŻNEGO. No ale
    tak przecież już było.

    Do tej pory ten vat PODWYŻSZAŁ VAT NALICZONY.

    Wg mnie pozostało bez zmian. ;)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2011-01-03 22:32:09
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "turczy" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    >

    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2010/1652.htm
    > 14) po art. 88 dodaje się art. 88a w brzmieniu:
    > Art. 88a. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie
    > stosuje

    Na fakturze za paliwo jest VAT NALICZONY, A NIE NALEŻNY.

  • 16. Data: 2011-01-03 22:54:08
    Temat: Re: Odp: Odp: Vat od Paliwa 2011
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-03 23:19, f wrote:
    > [...] a księgowi uważaja, że WOLNO odliczyć VAT od paliwa do dostawczaka.

    Czy możesz podesłać link w którym jest choć ślad uzasadnienia takiego
    stanowiska, bazujący na aktualnym akcie prawnym a nie widzimisię
    księgowej/księgowego?

    > Zatem kontroler skarbowy dorobi do marnej pensji. Interpretacja będzie
    > zalezna od argumentu, zwanego lapówką

    No chyba nie. IMHO nie ma się czego uczepić, ażeby próbować obronić tezę
    o możliwości odliczenia VAT od paliwa dla pojazdów o dopuszczalnej masie
    całkowitej nieprzekraczającej 3.5 tony.

    Piotrek

  • 17. Data: 2011-01-04 07:46:34
    Od: "gri" <s...@a...er>

    > Czy możesz podesłać link w którym jest choć ślad uzasadnienia takiego
    > stanowiska, bazujący na aktualnym akcie prawnym a nie widzimisię
    > księgowej/księgowego?

    Tu jest dużo głosów za odliczaniem
    http://ksiegowosc.infor.pl/forum/155118,Vat-od-paliw
    a-w-2011.html

    "Dzisiaj MF ogłosiło wytyczne do przepisów - wszystkie wielozadaniowe i Vany
    mogą odliczać VAT od paliwa"

  • 18. Data: 2011-01-04 07:58:58
    Od: "gri" <s...@a...er>

> [...]
    > Czy możesz podesłać link w którym jest choć ślad uzasadnienia takiego
    > stanowiska, bazujący na aktualnym akcie prawnym a nie widzimisię

    http://www.vat.pl/samochod_a_vat_2011-2012_samochod_
    a_vat_7098.php

  • 19. Data: 2011-01-05 07:22:30
    Od: "turczy" <t...@i...pl>

    ?
    Czyli mam to tak rozumieć:
    Literalnie z ustawy wynika, że nie wolno.
    Wyjaśnienie na stronie ministerstwa finansów mówi, że wolno
    Infolinia podatkowa posługuje się na chwilę obecną wyjaśnieniem
    ministerstwa.
    Mój urząd skarbowy mocno się plącze więc chyba nie wie.
    Wynika z tego, że trzeba zbierać faktury i czekać aż ktoś większy narobi
    szumu i sprawa się wyjaśni na 100%
    Dobrze zrozumiałem?
    Arek

  • 20. Data: 2011-01-05 08:40:29
    Od: "gri" <s...@a...er>

    > Mój urząd skarbowy mocno się plącze więc chyba nie wie.
    > Wynika z tego, że trzeba zbierać faktury i czekać aż ktoś większy narobi
    > szumu i sprawa się wyjaśni na 100%
    > Dobrze zrozumiałem?

    Twój punkt widzenia jest zgodny z moim