  • 1. Data: 2008-03-27 07:48:39
    Temat: Vat po terminie
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    Hej
    Przedluzyl mi sie swiateczny weekend i mam teraz problem. Wrocilem dopiero
    25 wieczorem. Deklaracje Vat zdazylem wyslac poczta do Skarbowki tego samego
    dnia, ale przelew zaksiegowalo mi dopiero z data 26 marzec. Mila pani z US
    powiedziala mi przez telefon, ze najwazniejsze ze deklaracja zostala wyslana
    w terminie, z pozniejsza wplata nie powinno byc problemow. Czy aby napewno?

  • 2. Data: 2008-03-27 08:13:33
    Temat: Re: Vat po terminie
    Od: bokomaru <k...@b...pl>

    a...@W...gazeta.pl wrote:
    > w terminie, z pozniejsza wplata nie powinno byc problemow. Czy aby napewno?

    na pewno.

    --
    bartek

  • 3. Data: 2008-03-27 08:23:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    a...@W...gazeta.pl pisze:
> [...]
    > w terminie, z pozniejsza wplata nie powinno byc problemow. Czy aby napewno?

    Pani ma rację. Zapłata z opóźnieniem jest zasadniczo wykroczeniem ale to
    wykroczenie "kasuje się" w momencie zapłaty podatku z należnymi
    odsetkami. Jeżeli podatnik zapłaci podatek z opóźnieniem, ale zanim
    jakiekolwiek procedury egzekucyjne zostaną wszczęte, ujdzie mu to na
    sucho (pomijając ewentualne odsetki oczywiście).

    Natomiast niezłożenie deklaracji w terminie jest wykroczeniem którego
    naprawić się nie da, można tylko liczyć na dobre serce urzędników (mogą
    nałożyć mandat ale nie muszą).
    W ekstremalnych wypadkach lepiej złożyć błędna deklarację, z
    niekompletnymi danymi (byle podpisaną!), do złego urzędu, niż nie złożyć
    wcale. Błędy zawsze można skorygować, jeden urząd drugiemu deklaracje
    prześle, wszystko da się wyprostować - poza niedotrzymaniem terminu.

    Jeżeli za ten 1 dzień spóźnienia potencjalne odsetki nie przekroczyły
    6,60 (a żeby przekroczyły to VATu do zapłaty musiałoby być ponad 18tys
    zł) to żadnych problemów nie będzie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-03-27 12:09:02
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]

    > (a żeby przekroczyły to VATu do zapłaty musiałoby być ponad 18tys zł) to

    Dla ścisłości, mam wrażenie, że nie mogą przekroczyć 6,49 przed
    zaokragleniem a nie 6,60.

    marekz

  • 5. Data: 2008-03-27 12:35:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Dla ścisłości, mam wrażenie, że nie mogą przekroczyć 6,49 przed
    > zaokragleniem a nie 6,60.

    To co piszesz jest właśnie nieścisłe, wprowadzasz dodatkowe parametry do
    prostego wyliczenia.
    Odsetki do zapłaty (a więc zaokrąglone do pełnych złotych) nie mogą
    przekroczyć trzykrotności opłaty dodatkowej za list polecony
    (2,20 x 3 = 6,60).
    Żadnych więcej uściśleń nie trzeba o ile delikwent potrafi liczyć na
    poziomie szkoły podstawowej. Śmiało zakładam że potrafi i że dokonanie
    operacji zaokrąglenia nie stanowi dla niego bariery intelektualnej nie
    do pokonania.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2008-03-27 12:48:39
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > poziomie szkoły podstawowej. Śmiało zakładam że potrafi i że dokonanie
    > operacji zaokrąglenia nie stanowi dla niego bariery intelektualnej nie do

    Ciężko powiedzieć, która wersja lepsza. To co Ty piszesz, może zaprowadzić w
    taką pułapkę, że ktoś może pomyśleć, iż jeżeli przed zaokrągleniem wychodzi
    mniej niż 6,60 (na przykład 6,53), to się zaokrąglania w ogóle nie
    przeprowadza i odsetek się nie nalicza. Pojawiająca się kwota 6,60 może
    prowadzić w pułapkę.

    Wersja z "6,49" wydaje mi się prostsza, bo pomija te pierdoły z
    zaokrąglaniem. Ma być nie więcej niż 6,49 w zaokragleniu do pełnych groszy i
    koniec. Jeden parametr, tyle że nie ten sam co podany w definicji, a nie
    żadne tam dodatkowe parametry. Dodatkowo jest to bardzo łatwe do
    zaimplementowania w dowolnym arkuszu. Korzystam z tego, bo wszystkie
    zobowiązania podatkowe oraz na organ rentowy opłacam tak, aby odsetki przed
    zaokrągleniem nie przekroczyły tych 6,49. :-)

    marekz

  • 7. Data: 2008-03-27 13:07:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 27 marzec 2008 13:09
    (autor MarekZ
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fsg2rm$kf4$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Dla ścisłości, mam wrażenie, że nie mogą przekroczyć 6,49 przed
    > zaokragleniem a nie 6,60.

    Cuda robią z tym. Ja nie wiedziałem kiedyś o tych zasadach i zapłaciłem
    więcej podatków niż trzeba, bo uznałem, że skoro się spóźniłem, to mnie
    złotówka nie zbawi na poczet ewentualnych odsetek. To mi US zwrócił to na
    konto... Aż się boję czy nie będą mnie ścigać, że nadpłaciłem.
    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 8. Data: 2008-03-27 13:17:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    MarekZ pisze:

    > Ciężko powiedzieć, która wersja lepsza. To co Ty piszesz, może

    Pisałam gdzieś że lepsza? Jest PRAWIDŁOWA.

    > zaokrągleniem wychodzi mniej niż 6,60 (na przykład 6,53), to się
    > zaokrąglania w ogóle nie przeprowadza i odsetek się nie nalicza.

    Ok, założenie: nie piszę do analfabetów. Tego założenia będę się trzymać.

    Jestem z tego pokolenia które sobie wolało wyprowadzić wzór niż nauczyć
    się go na pamięć. To bardziej ekonomiczny sposób wykorzystania zasobów
    ludzkiej pamięci.

    Myślenie nie boli. Nawet myślenie o tym jak zaokrąglić 6,59zł jest
    całkowicie bezbolesne - przez całe 0,5 sekundy jakie zabiera.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2008-03-27 13:36:26
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Pisałam gdzieś że lepsza? Jest PRAWIDŁOWA.

    Wyznacznikiem prawidłowości jest uzyskiwanie prawidłowych wyników. Obie
    wersje prawidłowo zastosowane, prowadzą do tych samych wyników. Być może
    miałaś tu na myśli nie tyle prawidłowość ile "podążanie za tokiem myślenia
    ustawodawcy" jakkolwiek nie byłby ten ustawodawca mało inteligentny lub też
    z innych względów (niekoniecznie związanych z jakimiś niedoborami
    intelektualnymi) wolał tworzyć zasady bardziej skomplikowane niż mniej
    skomplikowane. To myśl o charakterze ogólnym, nie czepiam się tego akurat
    rozwiązania, bo to zapewne miało na celu automatyczną aktulizację tej
    granicznej kwoty. Bo patrząc na dynamikę choćby aktualizacji stopy
    procentowej odsetek ustawowych ustalanej cyferką, to pusty śmiech ogarnia.

    > Ok, założenie: nie piszę do analfabetów. Tego założenia będę się trzymać.

    Przypuszczam, iż nie jest wykluczone, że utożsamiasz tutaj analfabetów z
    osobami niezainteresowanymi bliżej danym zagadnieniem. Ktoś nie mający
    ochoty wgłębiania się w temat usłyszy hasło "6,60" i może wpaść na rafę.
    Jeśli usłyszy hasło "6,49" jest zabezpieczony przed wpadnięciem na rafę. A
    jak usłyszy hasło "trzykrotność..." to już w ogóle może mu się nie chcieć
    dalej w to wgłębiać.

    > Jestem z tego pokolenia które sobie wolało wyprowadzić wzór niż nauczyć
    > się go na pamięć. To bardziej ekonomiczny sposób wykorzystania zasobów
    > ludzkiej pamięci.

    Ja się z tym zgadzam. Gdybyś jeszcze dołożyła do tego chęć zastępowania
    bardziej skomplikowanych algorytmów prostszymi, zgoda między nami mogła by
    być w tej kwestii całkowita. ;-) Lenistwo to naprawdę czasami bardzo
    pożądana cecha.

    > Myślenie nie boli. Nawet myślenie o tym jak zaokrąglić 6,59zł jest
    > całkowicie bezbolesne - przez całe 0,5 sekundy jakie zabiera.

    Czy ja niejasno napisałem, że nie chodzi o to jak to się zaokrągla a o to
    czy w ogóle w takim przypadku procedurę zaokraglania się przeprowadza? A że
    x,50 zaokrągla się do x+1 a nie do x, to konwencja i też trzeba tej
    konwencji się na pamięć nauczyć. W prawie podatkowym logiki i konsekwencji
    są czasami wyraźne niedobory. Zasady zaokrąglania przy VAT jakiś czas temu
    zapewne pamiętasz...

    marekz

  • 10. Data: 2008-03-27 21:53:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Mar 2008, MarekZ wrote:

    Pozwolę sobie pominąć resztę rozważań, nie będę wkładał palce
    między drzwi a futrynę ;)

    > usłyszy hasło "6,49" jest zabezpieczony przed wpadnięciem na rafę. A jak
    > usłyszy hasło "trzykrotność..." to już w ogóle może mu się nie chcieć dalej w
    > to wgłębiać.

    A to już jego problem, nie uważasz?
    Sejm, który sobie społeczeństwo wybrało, w imieniu tego społeczeństwa
    tak właśnie uważa (że rozumienie tej "trzykrotności" to problem tych,
    do których się stosuje).
    Przerażające może być co najwyżej to, że ów problem *nikogo* nie
    rusza (widział ktoś, żeby kandydata na posła rozliczano z nie
    rozwiązania problemu niejasnego przepisu? - no to mamy jasność
    w sprawie czego rzeczone społeczeństwo CHCE).

    [...]
    > Ja się z tym zgadzam. Gdybyś jeszcze dołożyła do tego chęć zastępowania
    > bardziej skomplikowanych algorytmów prostszymi,

    Ustawodawca właśnie uprościł :)
    SOBIE uprościł.
    W ten prosty sposób nie musi sobie zaprzątać głowy inflacją.
    :O

    > na pamięć nauczyć. W prawie podatkowym logiki i konsekwencji są czasami
    > wyraźne niedobory.

    Ostatnio z tą tezą kilka osób się zgodziło i przyznaję ze nie sposób
    podważać!

    pzdr, Gotfryd