  • 1. Data: 2007-10-19 08:46:06
    Temat: VatUE koszty DG
    Od: "Aga" <u...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Jestem vatowcem (DG). Mam fakture z UE i 'ichnym' odpowiednikiem podatku
    VAT, ale nie chce sie bawic w odzyskiwanie tego podatku. Pytanie - czy moge
    cala kwote brutto wrzcic w koszty DG, nie wykazujac tej faktury w
    rozliczeniu VAT? (wiem ze podatek VAT nie moze byc kosztem uzyskania
    przychodu, ale to sie nawet nie nazywa VAT).
    Dziekuje
    Aga

  • 2. Data: 2007-10-19 08:53:28
    Temat: Re: VatUE koszty DG
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Aga napisał:
    > Witam
    > Jestem vatowcem (DG). Mam fakture z UE i 'ichnym' odpowiednikiem podatku
    > VAT

    No to powinienes od nich dostac fakture na kwote "netto", VAT "zw." i
    rozliczasz to po swojej stronie. Jesli to byl. np. eksport uslug
    swiadczonych u nich, to VAT "zniknie", znaczy naliczysz go sobie, a
    potem odliczysz.

  • 3. Data: 2007-10-19 09:30:09
    Od: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl>

    nie o to sie pytam - mam fakture z ichnym Vatem i chce calosc (z vatem)
    wrzucic w koszty, traktujac fakture jako nie-vatowa (nie wykazujac w
    deklaracji VAT).

    W sklepach nie chca wystawiac faktur ze Vat 'zw' (logicznie, bo kazdy kto ma
    firme chcialby wszystko kupowac bez vatu, a czy to wrzuci w koszty to inna
    sprawa).
    heh, gorsze ze w ogole nie chca wystawiac faktur np. na paliwo bo u nich
    takowych nie potrzeba, ale to inny temat.
    Dziekuje i pozdrawiam
    Aga

  • 4. Data: 2007-10-19 11:36:42
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Gosc A napisał:
    > nie o to sie pytam - mam fakture z ichnym Vatem i chce calosc (z vatem)
    > wrzucic w koszty, traktujac fakture jako nie-vatowa (nie wykazujac w
    > deklaracji VAT).

    mozesz wrzucic kwote netto, vat rozliczasz osobno.

    > W sklepach nie chca wystawiac faktur ze Vat 'zw' (logicznie, bo kazdy kto ma
    > firme chcialby wszystko kupowac bez vatu, a czy to wrzuci w koszty to inna
    > sprawa).

    ???

  • 5. Data: 2007-10-19 12:11:49
    Od: "Aga" <u...@N...gazeta.pl>

    mam fakture z ichnym Vatem i chce calosc (z vatem)

    > mozesz wrzucic kwote netto, vat rozliczasz osobno.

    jeszcze raz: ja sie pytam czy moge wrzucic brutto, nie wykazujac nawet tego
    w deklaracji VAT.

    > ???

    Ok. Jestem za granica w delegacji, psuje mi sie aparat telefoniczny i musze
    w sklepie kupic nowy. Ide i mowie ze chce fakture na polska firme i mowisz
    ze maja mi obowiazek sprzedac bez VATu (dokladnie VAT zw)?
    Pozniej wezme go sobie prywatnie (faktura do kosza) i w sumie bedzie mnie
    kosztowal o kwote VATu mniej.
    To takie moje dywagacje bo zupelnie nie znam sie na ksiegowosci - staram sie
    wyobrazic jak to moze dzialac....
    Dziekuje i pozdrawiam
    Aga

  • 6. Data: 2007-10-19 14:59:14
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Aga napisał:
    > mam fakture z ichnym Vatem i chce calosc (z vatem)

    > jeszcze raz: ja sie pytam czy moge wrzucic brutto, nie wykazujac nawet tego
    > w deklaracji VAT.

    nie mozesz.

    jesli jestes vatowcem podlegasz pod ustawe i jak masz dokument z vatem,
    to vat rozliczasz osobno...

    > Ok. Jestem za granica w delegacji, psuje mi sie aparat telefoniczny i musze
    > w sklepie kupic nowy. Ide i mowie ze chce fakture na polska firme i mowisz
    > ze maja mi obowiazek sprzedac bez VATu (dokladnie VAT zw)?

    yhy, skoro faktura na firme zagraniczna to tak powinni wystawic fakture.
    Choc nie jestem na 100% pewny, czy dotyczy to tez zakupow w sklepie, czy
    tylko importu/exportu uslug...

    > Pozniej wezme go sobie prywatnie (faktura do kosza) i w sumie bedzie mnie
    > kosztowal o kwote VATu mniej.

    pozniej trafisz na kontrole krzyzowa (nie wiem, pewnie miedzynarodowe
    tez sa) i oszczednosc stanie sie fikcją ;)

    > To takie moje dywagacje bo zupelnie nie znam sie na ksiegowosci - staram sie
    > wyobrazic jak to moze dzialac....

    to dziala tak, ze w roznych krajach UE sa rozne stawki VAT. i
    wystawianie faktur zw. upraszcza wszystko. Bo tak, to bylo wczesniej, ze
    byla FV z VAT innego kraju, przy "wywozie" kupi0onego towaru "na
    granicy" zwracano ci "ichni" VAT, a w ksiegowaniu w PL naliczano polski.
    Procedury byly skomplikowane i nic nie wnoszace, bo wychodzilo na to
    samo, co teraz.

    wiec musialabys sie poradzic ksiegowej, czy daloby sie to "po staremu"
    rozliczyc. Wtety VAT odliczysz w VACie, a netto kwota wpadnie ci w KPiR.

    Pozdr
    ja

    PS. A wieczorem madrzy ludzie przyjda i sprostuja to co tu napisalem... ;)

  • 7. Data: 2007-10-19 15:09:17
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    Wojtek Malina pisze:
> [...]
    > granicy" zwracano ci "ichni" VAT, a w ksiegowaniu w PL naliczano polski.
    > Procedury byly skomplikowane i nic nie wnoszace, bo wychodzilo na to

    To tak sie jeszcze wetne przy okazji. Spotkalem sie z dwoma
    mozliwosciami wystawienia faktury dla zagranicznego odbiorcy uslug. Albo
    stawka ZW, albo stawka 0 i dopisek, ze vat rozlicza odbiorca z terenu
    wspolnoty europejskiej.

    Co wiecej ten drugi zaproponowano w urzedzie skarbowym, ale widze ze na
    tej grupie propagowana jest stawka ZW.

    Czy te rozwiazania mozna stosowac zamiennie ?

    Piotr Wójcicki

  • 8. Data: 2007-10-19 15:43:25
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piotr Wojcicki pisze:

> [...]
    > mozliwosciami wystawienia faktury dla zagranicznego odbiorcy uslug. Albo
    > stawka ZW, albo stawka 0 i dopisek, ze vat rozlicza odbiorca z terenu

    jeśli już to drugie, to nie zero, tylko "nie podlega".

    > Co wiecej ten drugi zaproponowano w urzedzie skarbowym, ale widze ze na
    > tej grupie propagowana jest stawka ZW.

    > Czy te rozwiazania mozna stosowac zamiennie ?

    Rodzaj stosowanego rozwiązania zależy do rodzaju usługi :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 9. Data: 2007-10-19 16:07:44
    Temat: Re: [OT] VatUE koszty DG
    Od: <s...@a...pl>

    > musze w sklepie kupic nowy. Ide i mowie ze chce fakture na polska firme
    > i mowisz ze maja mi obowiazek sprzedac bez VATu (dokladnie VAT zw)?

    mam wrażenie że dla Ciebie

    nie podlega pod VAT (NP) = VAT 0% = zwolniony z VAT (ZW)

    To nie jest to samo!

    Podobnie jak Ty myślał chyba nasz poprzedni parlament fundując zwolnienie z
    VAT internetu dla nieprowadzacych działalnosci gospodarczej (zamiast 0%
    stawki VAT). Przy płaceniu dla konsumenta 1000zł brutto ze stawką 0% VAT i
    1000zł brutto zw. z VAT to to samo. Dla sprzedawcy ma to ogromne znaczenie.

  • 10. Data: 2007-10-19 16:19:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Aga wrote:

    > jeszcze raz: ja sie pytam czy moge wrzucic brutto, nie wykazujac
    > nawet tego w deklaracji VAT.

    Ja bym wrzucił brutto, ale poprzez koszty podróży służbowej.

    > Pozniej wezme go sobie prywatnie (faktura do kosza) i w sumie bedzie
    > mnie kosztowal o kwote VATu mniej.

    A w rozliczeniu kwartalnym krzyżowo, a może automatycznie
    system sprawdza deklaracje VAT UE i sumy wykazywane przez
    obie strony. A wtedy VAT nie naliczony będzie z odsetkami,
    o innych paragrafach z KKS nie wspomnę.