  • 1. Data: 2007-09-01 07:03:10
    Temat: WNT od strony praktycznej
    Od: m...@w...pl

    witam,

    czy ktoś mógłby napisać w kilku punktach jak od strony praktycznej
    należy rozliczyć i zaksięgować WNT

    sprawa dotyczy ryczałtowca z VAT, który nie korzysta z programów FK
    tylko wszystko wpisuje do papierowego rejestru VAT

    jest już faktura WNT zakupu na kwotę 414,44 EUR w czym 399,64 to jest
    kwota za towar a 14,80 koszty transpoortu - data sprzedaży 28.08.2007

    napiszę co wg mnie należy zrobić - jak coś nie tak to poprawcie

    1) bieżemy kurs NBP z dn. 28.08.2007
    2) wystawiamy fakturę wewnętrzną (sprzedawca i nabywca to ta sama
    firma? czy numeracja takiej faktury musi być inna czy po prostu jest
    to kolejny nr faktury wg przyjętej numeracji? w fakturze wewnętrznej
    bieżemy pod uwagę tylko towar, transport to jest koszt, którego przy
    ryczałcie nie uwzględniamy?) - jak taka faktura ma wyglądać? nazwa
    towaru kwota w zł wg kursu EURO i tutaj dodajemy nasz 22% VAT?
    3) jak taką fakturę wpisujemy do ewidencji VAT zakupu i sprzedaży? w
    ewidencji zakupu jest pozycja 14 WNT netto i VAT - to ma być ta kwota
    z faktury wewnętrznej? a w ewidencji dostaw jest pozycja 18 WNT netto
    i VAT i tutaj też wpisujemy tę kwotę z faktury wewnętrznej?
    4) później jak towar zostanie sprzedany to jest normalna faktura
    sprzedaży
    5) na koniec kwartału muszę złożyć w US formularz "statystyczny"
    informującyo wielkości WNT w poprzednim kwartale

    i jak wyglądają obciążenia podatkowe takiej transakcji?
    płacę VAT 22% od faktury sprzedaży w chwili dokonania tej czynności +
    normaalnie ryczałt od kwoty sprzedaży netto?

    mam nadzieję że nie zakręciłem za mocno

    pozdr.,
    Marcin

    z góry dziękjuję za pomoc