  • 1. Data: 2006-09-13 15:36:13
    Temat: Wczesniejsza emerytura a renta chorobowa
    Od: "D.P." <dpilat@_WYTNIJ_TO_op.pl>

    Witam mam pytanie,

    Czy okres lat renty chorobowej (8 lat) wlicza się do wczesniejszej emerytury
    (wiek 55lat , 30 lat pracy).

    Prosze o pomoc.

    Kazimiera

  • 2. Data: 2006-09-13 16:09:22
    Temat: Re: Wczesniejsza emerytura a renta chorobowa
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    D.P. napaskudził na ekranie:
    > Czy okres lat renty chorobowej (8 lat) wlicza się do wczesniejszej
    > emerytury (wiek 55lat , 30 lat pracy).

    Gdzieś o tym w tym tygodniu w gazetach było /prawna, rz ?/. Z tego co
    pamiętam to nie. Do normalnej się wlicza, do wcześniejszej nie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-09-13 16:43:02
    Od: "D.P." <dpilat@_WYTNIJ_TO_op.pl>

    > Gdzieś o tym w tym tygodniu w gazetach było /prawna, rz ?/. Z tego co
    > pamiętam to nie. Do normalnej się wlicza, do wcześniejszej nie.

    A czy przy wyliczeniu wcześniejszej emerytury gdy jest liczone 10 lat z 20
    lat pracy a w między czasie jest przykładowo 6 lat pracy potem 8 lat renty i
    znów 7 lat pracy i nie ma kolejnych 10 lat. Zus wyliczył mi 7 lat i 3 lata
    składki 0,0 z powodu renty. Czy to jest prawidłowo ?.

    Kazimiera

  • 4. Data: 2006-09-13 16:55:18
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    D.P. napaskudziła na ekranie:
> [...]
    > renty i znów 7 lat pracy i nie ma kolejnych 10 lat. Zus wyliczył mi 7 lat
    > i 3 lata składki 0,0 z powodu renty. Czy to jest prawidłowo ?.

    Imo tak. Brane jest pod uwagę 20 najlepszych lat, albo 10 _kolejnych_. Tobie
    wzieli 10 kolejnych lat - czyli 7 lat pracy i 3 lata ze składką = 0.

  • 5. Data: 2006-09-13 21:23:34
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "D.P." <dpilat@_WYTNIJ_TO_op.pl> napisał w wiadomości

    > Czy okres lat renty chorobowej (8 lat) wlicza się do wczesniejszej
    emerytury
    > (wiek 55lat , 30 lat pracy).

    Renta chorobowa była świadczeniem przyznawanym w okresie od 1 stycznia
    1975 r. do końca 1982 r., była przyznawana na okres do 12 miesięcy.
    Okres jej pobierania jest okresem nieskładkowym.

    Skoro pobierałaś rentę przez 8 lat, to nie była to renta chorobowa
    tylko renta inwalidzka (lub z tytułu niezdolności do pracy).
    Okres jej pobierania nie jest ani okresem składkowym, ani
    nieskładkowym.
    Może być uwzględniony tylko jako okres uzupełniający przy przyznawaniu
    prawa do emerytury po osiągnięciu wieku emerytalnego (60 lat dla
    kobiety) i nie ma wpływu na kwotę emerytury.

    http://www.zus.pl/swiadcze/emer008.htm

    wa

  • 6. Data: 2006-09-14 09:26:04
    Od: "D.P." <dpilat@_WYTNIJ_TO_op.pl>

> [...]
    > prawa do emerytury po osiągnięciu wieku emerytalnego (60 lat dla
    > kobiety) i nie ma wpływu na kwotę emerytury.

    A Renta z tytułu niezdolności do pracy ???

  • 7. Data: 2006-09-14 09:37:23
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > A Renta z tytułu niezdolności do pracy ???

    Już w poprzednim poście napisałam, wyjaśnienia też są na stronie ZUS,
    pod podanym wcześniej linkiem.

    Okres pobierania renty z tytułu niezdolności do pracy nie jest ani
    okresem składkowym, ani nieskładkowym.
    Może być uwzględniony tylko jako okres uzupełniający przy przyznawaniu
    prawa do emerytury po osiągnięciu wieku emerytalnego (60 lat dla
    kobiety) i nie ma wpływu na kwotę emerytury.
    Uzupełniający, to znaczy jest uwzględniany tylko wtedy, gdy kobieta ma
    np. 15 lat pracy (okresów składkowych i nieskładkowych), a do
    przyznania emerytury wymagany jest staż 20 lat, więc brakujące 5 lat
    można jej zaliczyć z tytułu pobierania renty przez co najmniej 5 lat i
    przyznać emeryturę.

    wa