1. Data: 2006-09-13 15:36:13
Temat:Wczesniejsza emerytura a renta chorobowa
Od:"D.P." <dpilat@_WYTNIJ_TO_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam mam pytanie,

Czy okres lat renty chorobowej (8 lat) wlicza się do wczesniejszej emerytury
(wiek 55lat , 30 lat pracy).

Prosze o pomoc.

Kazimiera

2. Data: 2006-09-13 16:09:22
Temat:Re: Wczesniejsza emerytura a renta chorobowa
Od:"Nikiel ;)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

D.P. napaskudził na ekranie:
> Czy okres lat renty chorobowej (8 lat) wlicza się do wczesniejszej
> emerytury (wiek 55lat , 30 lat pracy).

Gdzieś o tym w tym tygodniu w gazetach było /prawna, rz ?/. Z tego co
pamiętam to nie. Do normalnej się wlicza, do wcześniejszej nie.

Pozdrawiam
{wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

Nikiel ;-)

--
# od niklu # # gg - 4939629 #
# (A. Einstein) #

3. Data: 2006-09-13 16:43:02
Od:"D.P." <dpilat@_WYTNIJ_TO_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzieś o tym w tym tygodniu w gazetach było /prawna, rz ?/. Z tego co
> pamiętam to nie. Do normalnej się wlicza, do wcześniejszej nie.

A czy przy wyliczeniu wcześniejszej emerytury gdy jest liczone 10 lat z 20
lat pracy a w między czasie jest przykładowo 6 lat pracy potem 8 lat renty i
znów 7 lat pracy i nie ma kolejnych 10 lat. Zus wyliczył mi 7 lat i 3 lata
składki 0,0 z powodu renty. Czy to jest prawidłowo ?.

Kazimiera

4. Data: 2006-09-13 16:55:18
Od:"Nikiel ;)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

D.P. napaskudziła na ekranie:
> [...]
> renty i znów 7 lat pracy i nie ma kolejnych 10 lat. Zus wyliczył mi 7 lat
> i 3 lata składki 0,0 z powodu renty. Czy to jest prawidłowo ?.

Imo tak. Brane jest pod uwagę 20 najlepszych lat, albo 10 _kolejnych_. Tobie
wzieli 10 kolejnych lat - czyli 7 lat pracy i 3 lata ze składką = 0.

5. Data: 2006-09-13 21:23:34
Od:"wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "D.P." <dpilat@_WYTNIJ_TO_op.pl> napisał w wiadomości

> Czy okres lat renty chorobowej (8 lat) wlicza się do wczesniejszej
emerytury
> (wiek 55lat , 30 lat pracy).

Renta chorobowa była świadczeniem przyznawanym w okresie od 1 stycznia
1975 r. do końca 1982 r., była przyznawana na okres do 12 miesięcy.
Okres jej pobierania jest okresem nieskładkowym.

Skoro pobierałaś rentę przez 8 lat, to nie była to renta chorobowa
tylko renta inwalidzka (lub z tytułu niezdolności do pracy).
Okres jej pobierania nie jest ani okresem składkowym, ani
nieskładkowym.
Może być uwzględniony tylko jako okres uzupełniający przy przyznawaniu
prawa do emerytury po osiągnięciu wieku emerytalnego (60 lat dla
kobiety) i nie ma wpływu na kwotę emerytury.

http://www.zus.pl/swiadcze/emer008.htm

wa

6. Data: 2006-09-14 09:26:04
Od:"D.P." <dpilat@_WYTNIJ_TO_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawa do emerytury po osiągnięciu wieku emerytalnego (60 lat dla
> kobiety) i nie ma wpływu na kwotę emerytury.

A Renta z tytułu niezdolności do pracy ???

7. Data: 2006-09-14 09:37:23
Od:"wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Renta z tytułu niezdolności do pracy ???

Już w poprzednim poście napisałam, wyjaśnienia też są na stronie ZUS,
pod podanym wcześniej linkiem.

Okres pobierania renty z tytułu niezdolności do pracy nie jest ani
okresem składkowym, ani nieskładkowym.
Może być uwzględniony tylko jako okres uzupełniający przy przyznawaniu
prawa do emerytury po osiągnięciu wieku emerytalnego (60 lat dla
kobiety) i nie ma wpływu na kwotę emerytury.
Uzupełniający, to znaczy jest uwzględniany tylko wtedy, gdy kobieta ma
np. 15 lat pracy (okresów składkowych i nieskładkowych), a do
przyznania emerytury wymagany jest staż 20 lat, więc brakujące 5 lat
można jej zaliczyć z tytułu pobierania renty przez co najmniej 5 lat i
przyznać emeryturę.

wa