  • 1. Data: 2005-01-12 10:49:51
    Temat: Wniesienie wkładu do s.c.
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Firma, której majątek wnoszę do s.c. posiada - poza środkami trwałymi -
    również pewne środki rzeczowe, które trafiały bezpośrednio w KUP (telefony,
    jakieś programy antywirusowe i inne małej wartości, biurko, fotele itp.). Te
    rzeczy z racji wartości dużo poniżej 1500 PLN nie trafiły też do Ewidencji
    Wyposażenia. Jednak z racji ich przydatności w s.c. chcę je też wnieść jako
    wkład. Jak to zrobić? I jak je potraktować w nowej s.c? Środki trwałe
    wpisuję do EŚT i na nowo amortyzuję, a te "drobiazgi"? W KUP?
    Pozdrawiam, lekko skołowana Graszka.

  • 2. Data: 2005-01-12 11:22:01
    Temat: Re: Wniesienie wkładu do s.c.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jan 2005, Graszka wrote:
    [...]
    >+ Firma, której majątek wnoszę do s.c. posiada - poza środkami trwałymi
    [...]
    >+ Jak to zrobić? I jak je potraktować w nowej s.c? Środki trwałe
    >+ wpisuję do EŚT i na nowo amortyzuję

    ????
    PODATKOWO ??
    Też bym tak chciał ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-12 16:24:17
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    > On Wed, 12 Jan 2005, Graszka wrote:
    > [...]
    > [...]
    >
    > ????
    > PODATKOWO ??
    > Też bym tak chciał ;) !
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    A ja bym nie chciała. Znaczy - "nie chcem, ale muszem". W związku z tym, że
    jestem przypadkiem podatnika prowadzącego DG "na imię obojga małżonków" więc
    po wykreśleniu wspólnego wpisu w EDG powstało pytanie (a przy okazji jest to
    tytuł artykułu z wczorajszej Dobrej Firmy:)) - jak się rozdzielić, aby nie
    stracić na podatku? Stąd opcja ze s.c. , aportem itp. Wierz mi, nie jest to
    "to, co tygrysy lubią najbardziej", ale już wreszcie chcę skończyć to
    przekształcenie. Spółka cywilna to też ułomny podmiot gospodarczy, ale w
    stosunku do tzw. "działalności na imię..." to już duży postęp. No i nie
    trzeba co i rusz udowadniać, że się nie jest wielbłądem.
    Pozdr. Graszka (też KPiR, VAT, memoriał)

  • 4. Data: 2005-01-13 00:05:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ tytuł artykułu z wczorajszej Dobrej Firmy:)) - jak się rozdzielić, aby nie
    >+ stracić na podatku? Stąd opcja ze s.c. , aportem itp.

    Czekaj.
    Mam rozumieć że musiałaś wykazać jakiś *przychód* (po "starej" stronie ?) ?

    >+ Wierz mi, nie jest to
    >+ "to, co tygrysy lubią najbardziej"

    Doceniam.
    Ale amortyzacja już zamortyzowanego ST mi się wydaje co najmniej
    podejrzana :) - no chyba że z tytułu "wyprowadzenia z DG" był
    poprzednio przychód do opodatkowania :( !
    Z samego "pozostawienia u podatnika" przecież przychodu nie ma.

    Nie łapiesz się czasem pod:
    ++++
    3. Podmioty powstałe w wyniku zmiany formy prawnej, podziału
    albo połączenia podmiotów, o których mowa w art. 22g ust. 12
    lub 13, dokonują odpisów amortyzacyjnych z uwzględnieniem
    dotychczasowej wysokości odpisów oraz kontynuują metodę
    amortyzacji przyjętą przez podmiot o zmienionej formie prawnej,
    podzielony albo połączony, z uwzględnieniem art. 22i
    ust. 2-7.
    ---

    ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-13 11:21:43
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

> [...]
    > podejrzana :) - no chyba że z tytułu "wyprowadzenia z DG" był
    > poprzednio przychód do opodatkowania :( !

    Art. 24 ust.3 pkt 3 updof - "Nie ustala się dochodu na dzień likwidacji,
    jeżeli:
    (...)
    3) osoba fizyczna wniosła w formie wkładu lub aportu do spółki cywilnej albo
    spółki prawa handlowego składniki majątku objęte remanentem".
    To jeśli chodzi o dochodowy i to co jego dotyczy. Co do podatku VAT -
    wniesienie przedsiębiorstwa do spółki nie podlega pod ustawę o VAT, a
    remanent likwidacyjny jest "zerowy" bo przed remanentem był aport całego
    przedsiębiorstwa do spółki. Wszystko przedyskutowane z US-em i przetrenowane
    przez innych, którzy wcześniej poszli tą ścieżką "przekształcenia".
> [...]
    > amortyzacji przyjętą przez podmiot o zmienionej formie prawnej,
    > podzielony albo połączony, z uwzględnieniem art. 22i

    Raczej art. 22 g ust.1 pkt 4. - "Za wartość początkowa (...) uważa się:
    (...)
    4) w razie nabycia w postaci wkładu niepieniężnego (aportu) wniesionego do
    spółki cywilnej lub osobowej spółki handlowej - ustaloną przez wspólników na
    dzień wniesienia wkładu lub udziału, wartość poszczególnych środków trwałych
    oraz wartości niematerialnych i prawnych, nie wyższą jednak od ich wartości
    rynkowej, z dnia wniesienia wkładu."
    Pozdrawiam, Graszka (s.c.)

  • 6. Data: 2005-01-13 12:41:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005, Graszka wrote:
    [...]
> [...]
    >+ 3) osoba fizyczna wniosła w formie wkładu lub aportu do spółki cywilnej albo
    >+ spółki prawa handlowego składniki majątku objęte remanentem".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Na moje oko ten przepis nie ma nic do ST.

    >+ To jeśli chodzi o dochodowy i to co jego dotyczy.

    Nienienie :)
    Mi chodzi o ST.
    Jak dla mnie jest oczywiste że (bez względu na manewr dokonany
    w formie "przekazania", "wniesienia" czy czego tam) podatku dochodowego
    od ST ujętego w ewidencji nie ma i już.
    Mam zastrzeżenia do amortyzowania tego (już zamortyzowanego) ST !

    >+ Co do podatku VAT

    A nie. Tego się nie czepiam :)
    [...]
    >+ przedsiębiorstwa do spółki. Wszystko przedyskutowane z US-em i przetrenowane
    >+ przez innych, którzy wcześniej poszli tą ścieżką "przekształcenia".

    Doceniam :)
    Usiłuję dojść do tego czy to ustawodawca zostawiłby lukę (dobrze
    byloby wiedzieć ;>) czy też autorytety się JEDNAK mylą.
    Patrząc na zasady rozliczania ST koncept dwukrotnego zaliczenia
    WP ST w KUP bez osiągnięcia przychodu w międzyczasie byłby
    ewidentnym naruszeniem zasad :)
    Kupujemy ST: stan rozliczenia "-1 dla podatnika" (wydał pieniądze
    a nie ma kosztu).
    Amortyzujemy (do końca) - stan "0" (tyle ile wydał poszło w KUP)
    Wnosimy do SC - stan "0"
    Amortyzujemy - "+1 dla podatnika", tyle ile wydał poszło w KUP dwa razy.

> [...]
    >+ oraz wartości niematerialnych i prawnych, nie wyższą jednak od ich wartości

    Hm... powiadasz że te przepisy się wykluczają ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)