  • 1. Data: 2021-03-14 07:52:47
    Temat: Wpływ powiązań na opodatkowanie
    Od: cef <c...@i...pl>

    Czy w przypadku osiągania przez osobę fizyczną dochodu z odsetek od
    pożyczek udzielanych spółce są jakieś warunki zmieniające
    zasady opodatkowania tych dochodów jeśli ta osoba fizyczna i spółka mają
    powiązania kapitałowe? Pożyczka będzie po cenach rynkowych, ale i tak
    jakieś ustalanie szacunkowe korzyści ryzykuje co najwyżej spółka.
    Podatek dochodowy będzie płacony od wypłaconych odsetek
    w wysokości zgodnej z przepisami.
    Przykładowo pożyczam spółce ileś tam złotych oprocentowane 5%
    w skali roku. Spółka płaci PCC (chyba 0,5% teraz)
    a po roku oddaje mi te ileś tam i odsetki potrącając z nich
    podatek 19%.
    Gdzie szukać zapisów? Bo nic nie znalazłem.