  • 1. Data: 2007-10-31 10:22:16
    Temat: Wprowadzenie prywatnego auta do firmy
    Od: HurricanE <l...@m...pl>

    Witam.

    Załozyłem jednoosobową DG i posiadam kupiony dużo wczesniej samochód
    zarejestrowany na mnie. Teraz chciałbym go wprowadzić do firmy. Wiem
    już, że skoro jest to samochód osobowy to paliwo jest jedynie kosztem,
    vatu odliczyć nie mogę.

    Natomiast nie moge się nigdzie doczytać tak krok po kroku co powinien
    zrobić aby samochód był na firmę. Przerejestrować i wprowadzić do
    ewidencji środków trwałych? Tylko wprowadzić do ewidencji śr. trwałych.

    Mam programy do prowadzenia firmy ze streamsoftu Ewe Mini i Ale Max. No
    i wiem jak tam wprowadzić sobie środek trwały ale zakupiony na fakture -
    a w przypadku gdy auto kupiłem przed założeniem dg mam zagwózdkę.

    Proszę o kilka słów które mi rozjaśnią prolem.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kowaliński

  • 2. Data: 2007-10-31 10:48:42
    Temat: Re: Wprowadzenie prywatnego auta do firmy
    Od: "P.H." <l...@s...kreml.zsrr>

    Użytkownik "HurricanE" <l...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Załozyłem jednoosobową DG i posiadam kupiony dużo wczesniej samochód
    > zarejestrowany na mnie.

    ma być "na firmę" czy chcesz używać swojego samochodu do prowadzenia DG??

  • 3. Data: 2007-10-31 11:00:17
    Od: HurricanE <l...@m...pl>

    P.H. pisze:
    > Użytkownik "HurricanE" <l...@m...pl> napisał w wiadomości

    > ma być "na firmę" czy chcesz używać swojego samochodu do prowadzenia DG??

    Ma być na firmę. Nie bede go narazie sprzedawał więc o podatek dochodowy
    się nie martwie. Chcę go wprowadzić i amortyzować. Wartośc auta dziś to
    jakieś 12k.

    Łukasz

  • 4. Data: 2007-10-31 11:33:11
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    HurricanE pisze:
    > Ma być na firmę. Nie bede go narazie sprzedawał więc o podatek dochodowy
    > się nie martwie. Chcę go wprowadzić i amortyzować. Wartośc auta dziś to
    > jakieś 12k.
    Ale firma to ... TY! :-)

    Maciek
    moje aukcje: http://www.swistak.pl/uzytkownicy_aukcje/mob.html

  • 5. Data: 2007-10-31 11:44:59
    Od: HurricanE <l...@m...pl>

    Maciek pisze:
    > Ale firma to ... TY! :-)

    Hehe no tak - zgadza się. Ale oznacza to że mam go tylko ująć w
    ewidencji srodków trwałych, podać wartośc początkową, ustalić
    amortyzację i juz mogę wliczać wszytkie naprawy, częśći i paliwo w
    koszty? Ja wiem że to lamerskie pytanie - ale czy to naprawde tylko tyle
    trzeba zrobić?
    Pozdrawim
    Łukasz

  • 6. Data: 2007-10-31 12:12:30
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    HurricanE w <news:fg9nem$1jb$1@atlantis.news.tpi.pl>:

> [...]
    [...]
    > Wartośc auta dziś to jakieś 12k.

    A kogo obchodzi wartość "na dziś"?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-10-31 12:27:54
    Od: HurricanE <l...@m...pl>

    'Tom N' pisze:

    > [...]
    >
    > A kogo obchodzi wartość "na dziś"?

    Widzisz - dlatego pytam. Jaką wartośc auta podać do amortyzacji? Podałem
    w przybliżeniu cenę rynkową mojego auta które chcę wprowadzić do firmy i
    amortyzować. Rozwiń proszę - co masz na mysli. Jaka cene powienienm wpisać?

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 8. Data: 2007-10-31 12:57:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    HurricanE wrote:

> [...]
    > amortyzować. Rozwiń proszę - co masz na mysli. Jaka cene powienienm wpisać?

    Jeżeli masz fakturę / rachunek jakowartość początkową przyjmujesz
    wartość z faktury / rachunku.

    Przekazujesz oświadczeniem o przekazaniu własnego środka trwałego na
    cele prowadzonej DG. Wtedy możesz wpisać do EŚT.

    Piotrek

  • 9. Data: 2007-10-31 13:07:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    HurricanE w <news:fg9se7$j2p$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Widzisz - dlatego pytam. Jaką wartośc auta podać do amortyzacji?

    Taka jaką określisz -- posiłkując sie odpowiednią ustawa, którą zapewne
    znasz na wyrywki, skoro prowadzisz jednoosobową DG... ;P

    Szukasz postów Gotfryda i znajdujesz linki do ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych... i wiele innych (Jagna ostatnio podliczyła ileż to trza
    mieć na uwadze, od strony podatkowej, bo jest jeszcze kilka takich
    niepodatkowych...) :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2007-10-31 14:02:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    HurricanE pisze:
> [...]
    > amortyzację i juz mogę wliczać wszytkie naprawy, częśći i paliwo w
    > koszty? Ja wiem że to lamerskie pytanie - ale czy to naprawde tylko tyle
    Dokładnie. Tylko tyle i aż tyle :-)

    Maciek ... zapraszam na moje aukcje:
    Ś—wistak - http://www.swistak.pl/uzytkownicy_aukcje/mob.html
    Allegro - http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=702