  • 1. Data: 2019-07-20 11:47:52
    Temat: Wreszcie obiecane obniżki podatków!!!!!!!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Ponieważ omyłkowo umieściłem post o GPS (na dodatek nieukończony)
    a chcę zmazać swój grzech, umieszczam poniżej info o podatkach...

    https://www.pit.pl/aktualnosci/na-zmianie-nie-skorzy
    staja-najubozsi-beda-nizsze-zwroty-podatku-pit-nizsz
    y-dla-klasy-sredniej-960947

    To pojawiło się w wiadomościach, które czytam codziennie z nudów...

    Szukając linku, by wstawić go tutaj, znalazłem coś, co mnie zszokowało...
    Otóż net aż trzeszczy w szwach od informacji pokazujących podobne
    ,,obniżanie'' podatków... Nie zamieszczę linku, bo chyba nie warto...

    Wrzuciłem do wyszukiwarki konstelacje złożone ze słów: najubożsi,
    najbiedniejsi, podatki, podatek, pit, wyborcza...

    Kto chce -- sam sprawdzi...

    -=-

    Przy okazji zauważę, że ciągnik siodłowy jadący bez naczepy nie może
    być traktowany jako samochód ciężarowy, bo nie przewozi ciężarów, lecz
    osoby. [zakładam, że wiezione dokumenty podpadają pod 'osoby prawne']

    IMO odliczenia 100/100 (100% VAT i 100% reszty) możliwe mogą
    być dopiero po spełnieniu co najmniej obu poniższych warunków:

    - homologacja ciężarowa
    - funkcja ciężarowa

    dlatego podatnik musi prowadzić ewidencję przejazdów, jeśli chce
    odliczać koszty paliwa spalonego przez takie ciągniki.

    W kolejnych edycjach zamierzam wprowadzić podział na: samochody ciężarowe,
    samochody osobowe i samochody powietrzne -- przecież naczepa może być
    ciągnięta/ciągniona, lecz pusta... Taki skład na pewno nie może być
    samochodem ciężarowym w sensie prawnym!

    Do kontroli tego precyzyjnego systemu zamierzam zatrudnić tylko
    ~11 tysięcy urzędników w całym kraju.

    --