  • 1. Data: 2012-04-15 10:39:53
    Temat: Wstępna umowa kupna-sprzedaży?
    Od: Paweł Gawoś <p...@g...com>

    Chodzi o to, że staram się od dotacje z PUP i mam zapewnienie od wielu
    znajomych, że kupią ode mnie towar na który zamierzam wziąć dotację.
    Tylko jak to przedstawić w UP? Sporządzić z tymi osobami coś na
    kształt wstępnej umowy? Zdaje się jest coś takiego jak promesa do
    umowy, więc może coś takiego miałoby tu zastosowanie?

  • 2. Data: 2012-04-15 11:07:40
    Temat: Re: Wstępna umowa kupna-sprzedaży?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-15 10:39, Paweł Gawoś pisze:
> [...]
    > kształt wstępnej umowy? Zdaje się jest coś takiego jak promesa do
    > umowy, więc może coś takiego miałoby tu zastosowanie?

    Warunkowa umowa sprzedaży.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-04-15 16:28:23
    Od: Paweł Gawoś <p...@g...com>

    On Apr 15, 11:07 am, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Warunkowa umowa sprzedaży.
    >
    > --
    > Liwiusz

    A czy coś takiego jak "umowa przedwstępna sprzedaży" mogło by być?

    Tutaj znalazłem przykładowy wzór takiej umowy:
    http://bit.ly/HKLbeX

  • 4. Data: 2012-04-15 18:27:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-15 16:28, Paweł Gawoś pisze:

    > A czy coś takiego jak "umowa przedwstępna sprzedaży" mogło by być?
    >
    > Tutaj znalazłem przykładowy wzór takiej umowy:
    > http://bit.ly/HKLbeX

    Trochę lipa, bo jak sprzedającemu nie wyjdzie, to będzie w plecy o zadatki.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-04-15 21:05:00
    Od: Paweł Gawoś <p...@g...com>

    On Apr 15, 6:27 pm, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Trochę lipa, bo jak sprzedającemu nie wyjdzie, to będzie w plecy o zadatki.
    >
    > --
    > Liwiusz

    No ale ten paragraf o zadatku można usunąć i po sprawie :)
    No chyba, że nie można, bo musi się znaleźć w tego typu umowie?

  • 6. Data: 2012-04-15 21:08:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-15 21:05, Paweł Gawoś pisze:

    > No ale ten paragraf o zadatku można usunąć i po sprawie :)
    > No chyba, że nie można, bo musi się znaleźć w tego typu umowie?

    Co wówczas będzie motywować kupującego do kupna, jak się rozmyśli?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-04-15 21:24:36
    Od: Paweł Gawoś <p...@g...com>

    On Apr 15, 9:08 pm, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Co wówczas będzie motywować kupującego do kupna, jak się rozmyśli?
    >
    > --
    > Liwiusz

    Racja, z tym że te umowy miałem zamiar podpisać tylko z dobrymi
    znajomymi, którzy dotrzymują słowa :)

    Celem ich podpisania jest zwiększenie szansy na dostanie dotacji, a
    klienci są na tyle zaufanie
    że i tak wiem że nawet bez tych umów kupią ode mnie towar. A nawet jak
    nie kupi, to tragedii nie będzie.

    Jeżeli chodzi o warunkową umowę sprzedaży, to dlaczego lepiej byłoby
    jej użyć w moim przypadku?

  • 8. Data: 2012-04-15 21:41:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-15 21:24, Paweł Gawoś pisze:

    > Racja, z tym że te umowy miałem zamiar podpisać tylko z dobrymi
    > znajomymi, którzy dotrzymują słowa :)

    Ale spójrz na to ze strony urzędu - skoro uważasz, że chcą uzależnić
    dotację od przedstawienia gwarancji, że coś sprzedaż, to nie może się to
    opierać na umowach, które niczego nie gwarantują.

    > Celem ich podpisania jest zwiększenie szansy na dostanie dotacji, a
    > klienci są na tyle zaufanie
    > że i tak wiem że nawet bez tych umów kupią ode mnie towar. A nawet jak
    > nie kupi, to tragedii nie będzie.

    I urząd ma zaufanie do tych osób? :)

    > Jeżeli chodzi o warunkową umowę sprzedaży, to dlaczego lepiej byłoby
    > jej użyć w moim przypadku?

    Bo po spełnieniu się warunku kupujący musiałby kupić przedmiot i
    wykonania umowy można by było dochodzić w sądzie.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-04-15 22:33:19
    Od: Paweł Gawoś <p...@g...com>

    On Apr 15, 9:41 pm, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Bo po spełnieniu się warunku kupujący musiałby kupić przedmiot i
    > wykonania umowy można by było dochodzić w sądzie.

    W takim razie rzeczywiście lepsza będzie podpisać tą warunkową umowę
    sprzedaży (to będzie dla Urzędu Pracy gwarancja, że nie ściemiam).

    "kupujący musiałby kupić przedmiot i wykonania umowy można by było
    dochodzić w sądzie." - a czy sprzedający też byłby zobowiązany do
    sprzedaży przedmiotu?

    Co powinno znaleźć się w takiej umowie warunkowej?
    Czy wystarczy sporządzić umowę MNIEJ WIĘCEJ o takiej treści:

    § 1.
    Przedmiotem umowy jest warunkowa umowa sprzedaży xxx) (gdzie xxx to
    nazwa towaru)
    § 2.
    Warunkiem umowy sprzedaży jest dostanie dotacji z Urzędu Pracy na
    rozpoczęcie działalności
    § 3.
    Po spełnieniu się warunku umowy sprzedaży, sprzedający zobowiązuje się
    do sprzedaży xxx, a kupujący zobowiązuje się do zakupu xxx nie później
    niż 12 miesięcy od dnia spełniania się warunku umowy sprzedaży, w
    cenie yyy zł.
    Sprzedający zobowiązuje się do

  • 10. Data: 2012-04-15 22:38:26
    Od: Paweł Gawoś <p...@g...com>