  • 1. Data: 2020-05-27 14:35:52
    Temat: Wstępnie wypełnionych PIT - to jeszcze działa ?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Kiedyś reklamowano PFR PIT -- wstępnie wypełnione PITy, wystarczyło zerknąć,
    sprawdzić i wysłać.

    A teraz chciałbym skorzystać -- i nie takiego nie widzę. Skierowało mnie do
    jakiejś usługi Twój e-Pit, ale żadnych pre-wypisanego PIT-a nie widzę.

  • 2. Data: 2020-05-27 14:45:44
    Temat: Re: Wstępnie wypełnionych PIT - to jeszcze działa ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]

    >mnie do
    >jakiejś usługi Twój e-Pit, ale żadnych pre-wypisanego PIT-a nie

    A jak wypelniles obecnie, tzn za 2019 r ?

    Ten https://www.podatki.gov.pl/pit/twoj-e-pit/
    dziala prawie tak samo, ale czy nie przestalo 1 maja ?

    Termin skladania niby przedluzyli, ale tam jakies zastrzezenia byly.

    J.

  • 3. Data: 2020-05-27 15:54:26
    Od: Kviat

    W dniu 27.05.2020 o 14:35, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > jakiejś usługi Twój e-Pit, ale żadnych pre-wypisanego PIT-a nie widzę.

    Działa. Sprawdziłem.
    Ale pre-wypisane pity są przygotowane tylko takie, o jakich skarbówka ma
    wiedzę.
    Czyli np. PIT-37 albo PIT-38 (z informacji jakie skarbówka dostała z
    PIT-11 od pracodawców/zleceniodawców albo PIT-8C od biura maklerskiego)
    I te pity w dniu 30 kwietnia automatycznie otrzymały status jako
    doręczone i możesz pobrać dla nich UPO (pity też możesz pobrać).

    Powinieneś (przed 30 kwietnia) sprawdzić czy pre-wypisane zgadzają się z
    rzeczywistością - jeżeli tak, to zostawić - automagicznie zostaną
    "doręczone" w dniu 30 kwietnia, albo samodzielnie je zatwierdzić wcześniej.
    Jeżeli by się nie zgadzały, to powinieneś wysłać prawidłowe samodzielnie
    (np. przez e-Deklaracje). Te wysłane samodzielnie "nadpisują" te
    pre-wypisane.
    A jeżeli tego nie zrobiłeś do 30 kwietnia, to pre-wypisane są już w
    systemie jako zatwierdzone i teraz możesz złożyć tylko korekty do nich.
    I oczywiście opłacić podatki. Pomimo tego, że pre-wypisane automagicznie
    zatwierdziły się 30 kwietnia, a wynika z nich, że masz do
    dopłaty/zapłaty podatek, to termin zapłaty podatku został przesunięty do
    końca maja.

    Inaczej z pitami do których skarbówka nie ma danych (np. PIT-36)
    Takich pre-wypisanych w systemie nie będzie (ale możesz sobie podejrzeć
    wpłacone zaliczki w ciągu roku). Takie pity musisz złożyć samodzielnie
    do końca maja i do końca maja zapłacić/dopłacić podatek.

    Obsługa tego e-Pita jest bardzo prosta, aż byłem zaskoczony mając
    porównanie z portalem zusu...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2020-05-27 16:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kviat ...

    > Obsługa tego e-Pita jest bardzo prosta, aż byłem zaskoczony mając
    > porównanie z portalem zusu...

    Potwierdzam, w tym roku chyba uproscili.
    W zeszłym roku tez było prosto ale nie mozna było podejrzec osobno
    jedenastek. No i w zeszłym roku moj nie zadziałał, w tym roku z
    ciekawosci sprawdzałem robiąc pity rodzinie - wszystko zabanglało.

    Tak samo w sumie chwale e-deklaracje - całkiem niezle to działa.

    ZUS - płatnik to nadal dramat. Jak nie masz troche pojecia o
    rozliczeniach to ciezko sobie poradzic.

    Z tegorocznych nowosci - widziałem wniosek o pozyczke 5kpln w urzedzie
    pracy - bardzo słabo. Duzo zamieszania, niejednoznacznosci, co chwile
    zmieniajacy sie formularz (jednego dnia załącnik,drugiego dnia juz sa
    dane we wniosku - metlik)

    Ale rozmawiałem z kumplem który przez bank składał wniosek o dotasje z
    tarczy PFR - mowi ze naprawde spoko zrobione - pare minut i gotowe.

    Ogolny wniosek z covida jest taki: to smieszne jak nagle sie okazało ze
    wszystko mozna załatwic zdalnie. Ze nie trzeba czekac 3 godziny w
    kolejce lekarza, ze recepte mozna załatwic bez czekania - naprawde
    szok.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 5. Data: 2020-05-27 18:27:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-05-27 o 16:59, Budzik pisze:
> [...]
    > wszystko mozna załatwic zdalnie. Ze nie trzeba czekac 3 godziny w
    > kolejce lekarza, ze recepte mozna załatwic bez czekania - naprawde

    10 lat temu byłoby niemożliwe.
    5 lat temu bardzo trudne - e-recepty na gwałt trzeba by robić.
    Ciekawe jak będzie za 10,20,30 lat.
    P.G.

  • 6. Data: 2020-05-27 18:40:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Dzięki za odpowiedzi -- otóź trafiłem na stronę
    https://www.e-pity.pl/pfr-wstepnie-wypelnione-zeznan
    ie-podatkowe-pit/
    itd. po linkach do
    https://www.e-pity.pl/twoj-e-pit/?partner=lptwojepit
    pfr

    Skubańcy :)

  • 7. Data: 2020-05-28 09:53:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, r...@k...pl.
    On 27.05.2020 18:40 you wrote:

> [...]
    > https://www.e-pity.
    > pl/pfr-wstepnie-wypelnione-zeznanie-podatkowe-pit/ itd. po linkach

    Odważne z Twojej strony.
    Jak taka sama funkcjonalność jest na stronie rządowej.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2020-05-28 11:14:07
    Od: Kviat

    W dniu 27.05.2020 o 16:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kviat ...

    > Potwierdzam, w tym roku chyba uproscili.
    > W zeszłym roku tez było prosto ale nie mozna było podejrzec osobno
    > jedenastek.

    To rzeczywiście ułatwienie. Sprawdzasz, czy ilość 11tek w systemie
    zgadza się z ilością, którą trzymasz w rękach i już wiesz, czy skarbówka
    jakiegoś nie dostała (albo jakiś nie doszedł to ciebie).

    Robiłem pity swoje i rodziny i np. miałem obawę, co z odliczeniem 1% w
    tych pre-wypisanych. Bo co z tego, że kwotowo wszystko się mogło
    zgodzić, skoro żeby odliczyć 1% na to co się chce, to i tak trzeba by
    było wysłać swoją wersję.
    I tu kolejne zaskoczenie, w tych pre-wypisanych skarbówka automatycznie
    przepisała KRSy z pitów z roku poprzedniego, również pozostałe pola i
    checkboxy (np. "czy zgadzasz się na przekazanie danych do organizacji").
    Tak więc, jeżeli ktoś nie chciał zmieniać organizacji, na którą wpłacał
    1% rok wcześniej, to też nic nie trzeba było robić.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2020-05-28 13:11:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Kviat.
    On 28.05.2020 11:14 you wrote:

> [...]
    > jeżeli ktoś nie chciał zmieniać organizacji, na którą wpłacał 1% rok
    > wcześniej, to też nic nie trzeba było robić.

    Zepsute jest odliczanie ulgi na dzieci. Jeśli w poprzednim roku na
    dziecko została odliczona niepełna ulga (narodziny) to na kolejny rok
    przenosi się ta sama kwota odliczenia zamiast za pełne 12 miesięcy.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2020-05-28 14:07:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-05-28 o 13:11, Pete pisze:

    > Zepsute jest odliczanie ulgi na dzieci. Jeśli w poprzednim roku na
    > dziecko została odliczona niepełna ulga (narodziny) to na kolejny rok
    > przenosi się ta sama kwota odliczenia zamiast za pełne 12 miesięcy.

    W dodatku nie odlicza ulgi od składek ZUS, jak komuś dochodowego
    braknie, trzeba samemu o to zadbać.

    --
    Liwiusz