  • 1. Data: 2002-11-27 12:31:33
    Temat: Wszystkie skladki ZUS bank przelal na jedno konto - co robic ???
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Mam konto firmowe w PKO BP, w pąździerniku złożyłem w tym banku (jak zwykle co
    miesiąc) wypełnione druczki polecenia przelew składek zusowskich (za wrzesień)
    tzn trzy oodzielne druczki: na ubezp. społeczne (51), ubezp. zdrowotne (52) i na
    fundusz pracy (53). gdy odbierałem za dwa dni paierowy wyciąg okazało sie że
    cała kwota została przelana na jedno konto - fundusz pracy (53), oprócz wyciągu
    dostałem też kopię moich druczków przelewu do ZUS, każda z nich ostemplowana
    pieczęcią banku (jak zwykle).
    Widać bank zorientował się w pomyłce poniewaz było załączone pismo od PKO BP do
    centrali ZUS w Warszawie ul. Czernaikowska 14, podpisane przez dyrektora
    oddziału że " PKO BP (...) z uwagi na mylne ksiegowanie w dniu XXX z rachunku
    (YYYY) moje dane, adres, nazwa skrócona uprzejmie prosi o rozksięgowanie
    poszczególnuych składek (i tu numery 3 kont zusowskich z wymieniemniem
    właściwych kwot). Księgowanie zostało dokonane łączna kwotą (...) na rachunek
    funduszu pracy." I do tego załączyli ksero przelewów oraz podali numery
    telefonów do oddzaiłu no i za utrudnienie ZUS przeprosili.

    Wczoraj sprawdziłem na koncie w funduszu emerytalnym czy ZUS przelał mi należna
    część składki. No i troche przysiadłem z wrażenia bo okazało sie że 21 listpada
    wpłyneła składka za pażdziernik za wrzesień (tu PKO BP nameszał) niestety nie.
    No i teraz nie weim co myśleć i co robić. Czy to pismo co je niby PKO BP wysłało
    do ZUS w Warszawie doszło do nich a jak doszło to czy zrobili właściwy uzytek ?
    Co mi radzice zrobić, jak to sprawdzić ?
    Już kiedyś w ZUSie reklamowałem dwie niewpłynięte do funduszu emerytalnego
    skłądki to mi odpisali po kilku miesiącach że bardzo przepraszają ale obecnie to
    nie sa w stanie nic sprawdzić i żebym czekał ...

    Trochę sie obawiam że mogli w jakiś sposób olac to pismo z PKO i mam teraz
    nadpłatę na Funduszu Pracy (53) a na ubezp. społeczne i zdrowotne nic nie
    wpłyneło (a więc w konsekwencji zerwanie ubezp. chorobowego) ... no i może
    komornik przyjdzie ... po resztę ;). Z drugirj strony potrzebuję zusowskich
    zaświadczeń o niezaleganiu do przetargów i tu mnie też może udeżyć.
    Mieliście może takie doświadczenia, jaka droge najlepiej obrać. (Firma
    jednoosobowa, kpir,pit,vat)

    Dzięki z góry

    Jarek

  • 2. Data: 2002-11-27 13:40:19
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    Użytkownik "Jarek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpłyneło (a więc w konsekwencji zerwanie ubezp. chorobowego) ... no i może

    nie zazdroszcze :(( maly koszmarek
    jedno jest pewne - oprogramowanie prokomu nie daje mozliwosci korekty danych
    mialem taka sytuacje, ze panienka w zusie zle odczytala wypelniony
    formularz - co zaowocowalo odrzuceniem calej zaplaty. co pol roku ze zlosci
    skladam reklamacje, ktora jest uznawana - ale - wielkie G-o z tego - skladki
    za ten miesiac nadal w ofe nie mam :-(
    uzyskalem kiedys info, ze zus czeka az taka mozliwosc korekty danych bedzie
    wprowadzona - i dopiero wowczas skoryguja istniejacy zapis, do tego blizej
    nieokreslonego w czasie momentu - skladanie jakichkolwiek reklamacji nie
    przyniesie zadnego skutku.
    wniosek:
    - bank ma zaplacic na wlasciwe konta wlasciwe kwoty wraz z odsetkami i jego
    sprawa jak odzyska nadplate z 53 - nadplata to nie twoj problem i nie twoje
    pieniadze tam poszly
    - wg mnie zdrowotnego nie masz, w razie np wypdaku w ciagu najblizszych 6
    miesiecy - bedziesz mogl jednak skarzyc bank o odszkodowanie
    szybko pisemne zadanie naprawienia szkody, zadnego odstepstwa i zadnego
    czekania na odpowiedz z zusu- w razie braku reakcji - sad bez zadnych
    dyskusji
    to oczywiscie moje tylko zdanie :-)

  • 3. Data: 2002-11-27 21:41:45
    Od: "radmar" <k...@i...pl>

    Jak miałem konto firmowe w PKO BP, to zdarzyła mi się identyczna sytuacja.
    Co prawda w moim przypadku przelew na ubezp. społeczne trafił na fundusz
    pracy (53), ale efekt taki sam.
    Sprawa dotyczyła składki za styczeń 2000r. Mimo walki o swoje, reklamacji w
    ZUSie (rozpatrzonej pozytywnie), składka do OFE nie dotarła. I pewnie
    jeszcze długo nie dotrze, znając ZUS.
    Stwierdziłem, że mój czas jest zbyt cenny, żeby go tracić na łażenie do ZUS
    i wykłócanie się o swoje pieniądze. Od tamtej pory mam już konto w mbanku i
    nie mam takich problemów.

    Radek

  • 4. Data: 2002-11-27 22:31:10
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krab" <_...@h...pl___> napisał w wiadomości

> [...]
    > uzyskalem kiedys info, ze zus czeka az taka mozliwosc korekty danych bedzie
    > wprowadzona - i dopiero wowczas skoryguja istniejacy zapis

    Jak Prokom wygrał ten przetarg z zgranicznymi firmami to sie nawet cieszyłem że
    to polska firma ale "czym dalej w las" tym bardziej widze że to jednak pomyłka
    ..żeby w oprogramowaniu nie przewidziec możliwości korekty :<

> [...]
    > sprawa jak odzyska nadplate z 53 - nadplata to nie twoj problem i nie twoje

    A jak Ci sie wydaje, gdzie jest najlepiej sprawdzić czy te składki są (nie sa)
    jak zostały zaksięgowane na moim koncie (na dzień dzisiejszy to mam tylko info z
    internetowej strony CU) czy lepiej w zusie w moim mieście czy dzwonic do
    centrali w Warszawie ?

    Pozdrawiam i dzięki
    Jarek

  • 5. Data: 2002-11-27 22:32:00
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "radmar" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jak miałem konto firmowe w PKO BP, to zdarzyła mi się identyczna sytuacja.
    > Co prawda w moim przypadku przelew na ubezp. społeczne trafił na fundusz
    > pracy (53), ale efekt taki sam.

    No to fundusz docelowy mamy taki sam :) ... może PKO ma jakies tajne wytyczne

> [...]
    > i wykłócanie się o swoje pieniądze. Od tamtej pory mam już konto w mbanku i

    A jak załatwiłeś sprawę z bankiem który cie w te maliny wpuścił, czy zmusiłeś
    bank do zapłatył składki na właściwe konta zusowskie no i jak rozwiazałes sprawe
    z ubezp. chorobowym, jak Cie zus potraktował ? napisz troche szerzej o "swojej
    drodze" i przez jakie procedury przeszedłeś

    Pozdrawiam i dzięki
    Jarek

  • 6. Data: 2002-11-27 22:40:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Jarek" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Trochę sie obawiam że mogli w jakiś sposób olac to pismo z PKO i mam teraz
    > nadpłatę na Funduszu Pracy (53) a na ubezp. społeczne i zdrowotne nic nie
    > wpłyneło (a więc w konsekwencji zerwanie ubezp. chorobowego)

    Moment... co ma chorobowe do spolecznych i zdrowotnego?
    A jesli wylacza z ubezpieczenia chorobowego, to napisze wezwanie
    z zalaczonymi kopiami kwitow.

    > ... no i może
    > komornik przyjdzie ... po resztę ;).

    To mu pokazesz podsteplowane kwitki.

    > Z drugirj strony potrzebuję zusowskich
    > zaświadczeń o niezaleganiu do przetargów i tu mnie też może udeżyć.

    To napisz kwit o wydanie zaswiadczenia, a w razie problemow przefaksuj
    kwitki (i ew. deklaracje). W czym problem?

    > Mieliście może takie doświadczenia, jaka droge najlepiej obrać. (Firma
    > jednoosobowa, kpir,pit,vat)

    Zadzwonic do ZUS, a nastepnie zignorowac.
    Jedyny problem moze byc z funduszami emerytalnymi - nigdy mnie to na tyle
    nie interesowalo (moim zdaniem i tak z tych ZUSowskich, czy innych
    przechodzacych przez ZUS emerytur nic nie bedzie).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 7. Data: 2002-11-28 00:43:17
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    A swoją drogą po kilku różnych pomyłkach PKO BP(!!) założyłem konto w innym
    banku - uprzejmie, fachowo i bez kolejek.

    Pzdr
    Krzysztof

  • 8. Data: 2002-11-28 07:26:42
    Od: "Piotr W" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    "swojej
    > drodze" i przez jakie procedury przeszedłeś

    z ubezpieczeniem chorobowym nie ma problemu
    w 2001 w kwietniu i w maju PEKAO SA I O Opole
    przelał mi 4 przelewy z opóźnieniem
    za I razem jeszcze pisałem sam
    ale później zmądrzałem i ... pisali "bankierzy"
    skutek w kazdym razie był właściwy

    tak na marginesie :
    Dlaczego ( tak się gdzieś wyżej doczytałem ) pozwalacie sobie na ustne
    wyjaśnienia i przeprosiny.

    --
    Piotr W.
    t...@p...onet.pl

  • 9. Data: 2002-11-29 20:25:32
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa"
    <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Moment... co ma chorobowe do spolecznych i
    zdrowotnego?
    > A jesli wylacza z ubezpieczenia chorobowego, to

    Ma chyba to że:
    - mięści kwotowo w składce na ubezpieczenie
    społeczne
    - a skoro powyższe nie wpłyneło na konto zus to i
    chorobowego nie ma
    - a że jest dobrowlone to a kasa nie wpłynela w
    termnie tzn. że zostało zerwane
    - a jak zostało zerwane to chyba trzeba wystapic
    co najmniej o przywrócenie terminu lub
    złozyć ponownie stosowne zusowskie wnioski

    Pozdr.
    Sark

  • 10. Data: 2002-11-30 11:58:13
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:as3oqc$kh2$1@news.tpi.pl...
    > A swoją drogą po kilku różnych pomyłkach PKO BP(!!) założyłem konto w innym
    > banku - uprzejmie, fachowo i bez kolejek.

    Też chcę to zrobić ale jestem w trakcie oczekiwania na wpływy przelewów i boję
    sie galimatiasu.
    A Ty w którym banku masz tak "uprzejmie, fachowo i bez kolejek" ?

    Jarek