  • 1. Data: 2007-11-29 12:16:32
    Temat: Wydatki na cele mieszkaniowe
    Od: "Edyta J." <m...@w...pl>

    Witam,

    Mam pytanie dot. wydatków na cele mieszkaniowe - po sprzedaży
    nieruchomości przed upływem 5 lat, chodzi o niewielką kwotę 10 000 zł.
    Czy na ten poczet można zaliczyć darowiznę dla syna w wysokości
    wynikającej z ustawy dla I grupy (to było w ubiegłym roku, kiedy
    jeszcze obowiazywały limity darowizn bez podatku)
    z zaznaczeniem na cele mieszkaniowe -syn zakupił mieszkanie.
    Gdzie znajdę jakiś spis co można zaliczyć jako wydatek mieszkaniowy, a
    czego nie można?

    Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

    m0niak

  • 2. Data: 2007-11-29 14:05:45
    Temat: Re: Wydatki na cele mieszkaniowe
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Edyta J. wrote:
> [...]
    > nieruchomości przed upływem 5 lat, chodzi o niewielką kwotę 10 000 zł.
    > Czy na ten poczet można zaliczyć darowiznę dla syna w wysokości

    Hej. Pobudka. Wracaj na ziemię.

    Darowizna to wydatek na syna a nie na cele mieszkaniowe.

    (to było w ubiegłym roku, kiedy
    > jeszcze obowiazywały limity darowizn bez podatku)

    a teraz nie obowiązują?

    > z zaznaczeniem na cele mieszkaniowe -syn zakupił mieszkanie.

    to on ma wydatek na cele mieszkaniowe. Tylko, że niestety nie da się
    tego odliczyć.

  • 3. Data: 2007-11-29 14:08:57
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    Napisz jeszcze o jaki podatek Ci chodzi.

    > Hej. Pobudka. Wracaj na ziemię.
    >
    > Darowizna to wydatek na syna a nie na cele mieszkaniowe.

    Nie tak szybko, gdzieś było, że darowanie mieszkania zstępnym jest
    wypełnieniem zobowiązania o niesprzedawaniu.
    Może na zasadzie analogii darowanie kasy z mieszkania na takie cele
    zstępnych również?

  • 4. Data: 2007-11-29 14:39:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Nie tak szybko, gdzieś było, że darowanie mieszkania zstępnym jest
    > wypełnieniem zobowiązania o niesprzedawaniu.

    Jakoś nie potrafię wywnioskować po co, skoro darowałam komuś mieszkanie
    miałabym sę w ogóle przejmować 5-letnim okresem niesprzedawania?
    Przecież nigdy go już nie sprzedam - darowała, nie jest moje.

    Darowanie komukolwiek mieszkania nie jest odpłatnym zbyciem, a więc
    czynność ta nie jest opodatkowana podatkiem dochodowym od osób
    fizycznych - nie jest to źródło przychodu dla darczyńcy.
    Czynność ta w ogóle nie mieści się w obszarze działania ustawy o podatku
    dochodowym, więc o żadnych warunkach zwalniających z podatku nie może
    być mowy, bo nie ma z czego zwalniać.

    Błąd rzeczowy w założeniu = reszta teorii do kosza.

    > Może na zasadzie analogii darowanie kasy z mieszkania na takie cele
    > zstępnych również?

    Pomiając fakt, że prawa nie stosuje sie na zasadzie analogi, zapytam:
    analogii do czego???

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2007-11-29 14:46:15
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > Jakoś nie potrafię wywnioskować po co, skoro darowałam komuś mieszkanie
    > miałabym sę w ogóle przejmować 5-letnim okresem niesprzedawania?

    Nie ten przypadek.
    Dostałaś mieszkanie w spadku, nie płaciłaś podatku bo zobowiązałaś się w nim
    zamieszkać, a teraz się rozmyśliłaś.

    > Darowanie komukolwiek mieszkania nie jest odpłatnym zbyciem

    Tyle że powyższe nie dotyczyło podatku PIT.

> [...]
    > mowy, bo nie ma z czego zwalniać.
    >
    > Błąd rzeczowy w założeniu = reszta teorii do kosza.

    Błąd rzeczowy polega na tym że szukasz nie w tym podatku. ;-)

    > Pomiając fakt, że prawa nie stosuje sie na zasadzie analogi, zapytam:
    > analogii do czego???

    Teraz już wiesz gdzie szukać mam nadzieję.

  • 6. Data: 2007-11-29 15:27:35
    Od: "Edyta J." <m...@w...pl>

    OK, zadzwoniłam do US i jednak sprowadzili mnie na ziemię - zakup
    mieszkania to wydatek mieszkaniowy na potrzeby syna, a ja musze szukać
    swoich wydatków.
    A jakie wydatki można podciągnąć pod cele remontowe czy adaptacyjne
    mieszkania? mam
    kilka faktur wystawionych już po sprzedaży nieruchomości:

    - farby do ścian wew. (tu chyba nie będzie wątpliwości)
    - markiza na tarasie domu (robiona na konkretny wymiar)
    - lampy pokojowe
    - verticale

    nie mogę się doszukać jakie wydatki łapały by się jako podkładka...