  • 1. Data: 2012-06-12 21:00:09
    Temat: Wyjazdowa obsługa klienta indywidualnego a kasia fiszkalna
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    czy jedyne rozwiązanie na wyjazdową obsługę klienta indywidualnego to
    zakup mobilnej kasy fiskalnej, czy też jest jakiś kruczek na to?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2012-06-12 22:50:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Witam,
    >
    > czy jedyne rozwiązanie na wyjazdową obsługę klienta indywidualnego to
    > zakup mobilnej kasy fiskalnej, czy też jest jakiś kruczek na to?

    Przecież jest paczka różnych zwolnień.
    Już podlegasz pod kasę?
    (jesli tak, to rzeczywiscie jest dużo trudniej)
    Podstawowe pytanie, to ile tych usług będzie i na jaka kwotę.
    Mógłbys spróbować wpasć na to, że to istotne i podać ;>

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,1376,,
    20110101,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-260
    72010-r-w-sprawie.html
    Dajmy na to (z linku):
    +++
    34 Swiadczenie usług na rzecz osób fizycznych [...] o ile o ile łšcznie
    [...]
    - [...] faktura [...]
    - 2) liczba [...] usług [...] 50 [...] odbiorców [...] 20 [...]
    ---

    A może jakas inna wersja z tabelki...

    pzdr, Gotfryd
    (bez kasy rejestrujacej)

  • 3. Data: 2012-06-13 08:26:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Przecież jest paczka różnych zwolnień.
    > Już podlegasz pod kasę?
    > (jesli tak, to rzeczywiscie jest dużo trudniej)

    Tak, kasa już jest, w sklepie.

    > Podstawowe pytanie, to ile tych usług będzie i na jaka kwotę.

    Na początek pewnie niewiele i za niewielkie kwoty, stąd inwestycja w
    kasę wyjazdową czyni projekt nieopłacalnym.

    > A może jakas inna wersja z tabelki...

    Ale jeżeli kasa stacjonarna już jest w sklepie, to chyba to nie
    podchodzi, prawda?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2012-06-13 09:04:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale jeżeli kasa stacjonarna już jest w sklepie, to chyba to nie
    > podchodzi, prawda?

    Ale czytanie rozporzadzenia nie gryzie, nie uważasz?
    Masz gotowy link pod nosem.
    §2.1.1 IMO jest wyrazny, w odróżnienia od znacznej liczby ograniczeń
    którym podlegaja zwolnienia z §3, mi wychodzi, że zwolnienia
    z §2 wyłaczone sa wyłacznie w przypadkach wymienionych w §4

    Dlaczego miałaby "nie podchodzić"?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-06-13 09:17:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Dlaczego miałaby "nie podchodzić"?

    No ale to co, jest kasa, jest obowiązek ewidencjonowania i nagle
    zaczynamy dzielić klientów na tych, co przyszli do sklepu na nogach i
    wtedy należy ich ewidencjonować i osobno na tych, do których
    pojechaliśmy i wtedy, jeśli ich jest mniej niż 20 (co i tak dość mało w
    sumie jest i 20 to chyba się jednak przekroczy, bo bez tego, co to za
    biznes), to wobec nich nie stosujemy kasy?

    Nie bardzo rozumiem z czego taki podział miałby wynikać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2012-06-13 22:04:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > No ale to co, jest kasa, jest obowiązek ewidencjonowania i nagle
    > zaczynamy dzielić klientów na tych, co przyszli do sklepu na nogach

    Nie gadaj głupot, uprzejmie proszę.
    Czy jak W KTÓRYMKOLWIEK MIEJSCU sugerowałem, że kryterium
    ma być fakt "wyjazdowej" sprzedaży?
    Nie?
    No to tyle.

    Po dobroci pytałem, czy KTÓRES ze zwolnień z tabelki pasuje,
    dajac przykład losowo wybrany.

    Przecież równie dobrze możesz nie "nabijac na kasę" tych,
    którzy (w ramach czynnosci zwolnionych z ewidencjonowania)
    kupuja lub korzystaja "na miejscu" (oczywiscie, o ile samo
    zwolnienie nie wynika z faktu sprzedaży nie na miejscu, jak
    np. pozycja nr 36)

    Powoli i wyraznie:
    JESZCZE RAZ PRZECZYTAJ par.2.1.1 rozporzadzenia.
    A potem opisz własnymi słowami :]
    (bez tego dalej NIE dojdziesz)

    CAŁY mój poprzedni post sprowadzał się do tego, że MASZ
    PRZECZYTAĆ rzeczony przepis.
    Mogę powtórzyć:
    "Ale czytanie rozporzadzenia nie gryzie, nie uważasz?"

    A na to Ty sobie gdybasz radosnie... (i zazwyczaj pózniej
    masz pretensje że dyskutanci się irytuja).

    > Nie bardzo rozumiem z czego taki podział miałby wynikać.

    Nie bardzo czytasz... albo lepiej: nie czytasz a piszesz,
    i w tym problem.
    Domniemałes sobie nie wiadomo skad tezę, że kryterium ma
    być owa "wyjazdowosc sprzedaży", kiedy o tym mowy *nie było*,
    zamiast sprawdzić co minister napisał, majac link pod
    nosem (w poprzednim poscie) i podany numer paragrafu.

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, bez kasy rejestrujacej)

  • 7. Data: 2012-06-14 08:58:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Nie gadaj głupot, uprzejmie proszę.
    > Czy jak W KTÓRYMKOLWIEK MIEJSCU sugerowałem, że kryterium
    > ma być fakt "wyjazdowej" sprzedaży?

    W tym:

    Ja: Ale jeżeli kasa stacjonarna już jest w sklepie, to chyba to nie
    podchodzi, prawda?

    Ty: Dlaczego miałaby "nie podchodzić"?

    Czyli sugerujesz, żeby stosować zwolnienie osobno w sklepie
    stacjonarnie, a osobno wyjazdowo. Przynajmniej ja tak rozumiem.

    > Po dobroci pytałem, czy KTÓRES ze zwolnień z tabelki pasuje,
    > dajac przykład losowo wybrany.

    Losowo? Przecież to jedyny, który ew. może pasować, bo inne to są
    specjalistyczne różne typu ,,flisak pieniński'', ,,spółdzielnia'' i inne
    przypadki nie pasujące w ogóle (na ile rozumiem) do świadczenia usług
    wyjazdowych u klienta.

    > Przecież równie dobrze możesz nie "nabijac na kasę" tych,
    > którzy (w ramach czynnosci zwolnionych z ewidencjonowania)
    > kupuja lub korzystaja "na miejscu"

    No ale to są Specyficzne Przypadki Bardzo Wyspecjalizowane

    > (oczywiscie, o ile samo
    > zwolnienie nie wynika z faktu sprzedaży nie na miejscu, jak
    > np. pozycja nr 36)

    Tylko pozycja 36 dotyczy wysyłkowej sprzedaży towarów, a nie wyjazdowej
    sprzedaży usług i do tego zapłata ma być niegotówką.

    > Powoli i wyraznie:
    > JESZCZE RAZ PRZECZYTAJ par.2.1.1 rozporzadzenia.

    No to ci mówię, że przeczytałem. Tylko ni cholery nie umiem odnieść tego
    do sytuacji ,,jest sklep, ma kasę fiskalną, chcą świadczyć wyjazdowo
    usługi dla ludności''.

    > CAŁY mój poprzedni post sprowadzał się do tego, że MASZ
    > PRZECZYTAĆ rzeczony przepis.

    I dawno go przeczytałem, tylko nie łapię związku ze sprawą.

    > Domniemałes sobie nie wiadomo skad tezę, że kryterium ma
    > być owa "wyjazdowosc sprzedaży", kiedy o tym mowy *nie było*,

    No właśnie sugerowałeś, że to, że sklep ma kasę już stacjonarną na
    sklepie, to nie przeszkadza...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2012-06-14 10:14:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > podchodzi, prawda?
    >
    > Ty: Dlaczego miałaby "nie podchodzić"?
    >
    > Czyli sugerujesz, żeby stosować zwolnienie osobno w sklepie

    W KTÓRYM MIEJSCU?
    Po prostu i zwyczajnie pomijam sprawę niewykorzystywania
    przez Ciebie zwolnień w sklepie.
    Nie chcesz, nie musisz, to nie ma nic do rzeczy.

    > Przynajmniej ja tak rozumiem.

    Dosc dziwnie.

    > Losowo?

    No dobra, przejrzałem na szybko majac w pamięci opis
    że "mała skala" i tak dalej ;)

    > No ale to są Specyficzne Przypadki Bardzo Wyspecjalizowane

    Jak dla kogo. Nic nie pisałes o ch-ce tych "wyjazdowych" usług,
    więc trudno zgadnac co masz na mysli.
    I do tego sprowadzał się mój post - sa pewne zwolnienia,
    a nuż któres będzie pasowało.

    > Tylko pozycja 36 dotyczy wysyłkowej sprzedaży towarów, a nie wyjazdowej
    > sprzedaży usług i do tego zapłata ma być niegotówką.

    Czy Ty słowo "nie" przeczytałes, czy jak zwykle szukasz dziury nie
    tam gdzie ona jest?
    Zastrzeżenie wpisałem, żebys mi nie wyskoczył że "jak niby stosować
    w sprzedaży stacjonarnej zwolnienie dla sprzedaży wysyłkowej".

    > No to ci mówię, że przeczytałem. Tylko ni cholery nie umiem odnieść tego
    > do sytuacji ,,jest sklep, ma kasę fiskalną, chcą świadczyć wyjazdowo
    > usługi dla ludności''.

    A kto pisał, że tego ma być "niewiele", niby ja?
    Pierwsze co wpada w oko to własnie owo "50 usług 20 klientów".
    Niewiele to niewiele :]

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-06-14 10:52:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > On Thu, 14 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > No dobra, przejrzałem na szybko majac w pamięci opis
    > że "mała skala" i tak dalej ;)

    No ale mała skala jest wyjazdowa, a nie w sklepie. Zresztą 20 osób
    wyjazdowo też się w miarę szybko nastuka.

    > Jak dla kogo. Nic nie pisałes o ch-ce tych "wyjazdowych" usług,
    > więc trudno zgadnac co masz na mysli.

    A które, że tak przepraszam się zirytuję teraz ja, z pozycji tabelki
    pasują ci do wyjazdowych usług, poza ew. właśnie tym twoim ,,20 osób''?
    Niezależnie od charakterystyki usług... Ale żeby nie być upierdliwym, to
    chodzi o usługi z okolic serwisu różnej maści różnych rzeczy
    (elektroniki, komputerów, szafy, lodówki, kibla).

    > A kto pisał, że tego ma być "niewiele", niby ja?
    > Pierwsze co wpada w oko to własnie owo "50 usług 20 klientów".
    > Niewiele to niewiele :]

    No ale niewiele wyjazdowo. W sklepie ruch jest spory.
    Zresztą 20 osób wyjazdowo też się po w miarę krótkim czasie natrzaska.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2012-06-14 19:42:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:jrc8oh$8bn$1@inews.gazeta.pl>:

    > No ale niewiele wyjazdowo. W sklepie ruch jest spory.
    > Zresztą 20 osób wyjazdowo też się po w miarę krótkim czasie natrzaska.

    No to jadziesz do klienta, wystawiasz fakturę zaliczkową, kasujesz,
    usługujesz, wracasz do sklepu, fiskalizujesz zaliczkową, wystawiasz fakturę
    z uwzględnieniem faktury zaliczkowej i fiskalizujesz na kasie różnicę w
    kwocie 0...

    Prawda, że proste? ;P

    --
    Tomasz Nycz