  • 1. Data: 2007-09-24 20:00:21
    Temat: Wynajem mieszkania
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    Wynajmuje mieszkanie zgloszene do opodatkowania ryczaltem.
    Najemca placi czynsz z gory do 1-go włącznie. Za wrzesień zapłaił 1
    wrzesnia, za październik dzisiaj tj 24 wrzesnia.
    Czy w pazdziernku mam zapłacic podatek od obu wpłat i co mam zrobic jesli w
    kolejnym miesiacu zaplaci 1-go czyli poprzedni miesiac bedzie bez wplat.

    Piotr

  • 2. Data: 2007-09-24 20:53:34
    Temat: Re: Wynajem mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Sep 2007, Piotr wrote:

    > Wynajmuje mieszkanie zgloszene do opodatkowania ryczaltem.
    [...]
    > Czy w pazdziernku mam zapłacic podatek od obu wpłat

    IMHO - tak.

    > i co mam zrobic jesli w
    > kolejnym miesiacu zaplaci 1-go czyli poprzedni miesiac bedzie bez wplat.

    IMHO - nic.
    Przy najmie nie będącym DG w rozumieniu PDoOF przychód jest "kasowy",
    więc termin w umowy jest drugorzędny (a raczej: dla podatku bez
    znaczenia).

    pzdr, Gotfryd