  • 1. Data: 2008-08-20 10:29:05
    Temat: Wynajem mieszkania + DG + VAT
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Jak mogę wyczytać z ustawy o VAT, wynajem na cele mieszkaniowe jest
    zwolniony z podatku VAT, więc za wynajmowane mieszkanie VATu płacić
    nie muszę.

    Co jednak w przypadku, gdybym 10 m^2 (z ok. 54) przeznaczył na
    prowadzenie DG? O ile interpretacje UM/UG pozwalają przypuszczać, że
    lokal ma nadal charakter mieszkalny (więc podatku większego do UM się
    nie płaci), to jednak zastanawiam się czy skarbówki też to tak
    interpretują i w dalszym ciągu nie ma potrzeby płacenia VATu
    od wynajmu takiego mieszkania, ani od tej części? Czy nadal
    można powiedzieć, że wynajem lokalu ma charakter mieszkalny?

    I druga sprawa - jeśli wydzielam, to mogę wrzucić w koszty czynsz z
    wynajmu, proporcjonalnie? Jeśli tak, to według jakich proporcji mam
    obliczać powierzchnię mieszkania? "Po podłodze", czy "powierzchni
    użytkowej"? W moim przypadku akurat występują tu różnice. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-08-20 12:37:32
    Temat: Re: Wynajem mieszkania + DG + VAT
    Od: r...@o...pl

    On 20 Sie, 12:29, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > od wynajmu takiego mieszkania, ani od tej części? Czy nadal
    > można powiedzieć, że wynajem lokalu ma charakter mieszkalny?

    Ja tak trzy mieszkania wynajmowalem(dla siebie), w zadnym nawet metr
    kw. nie stracil charakteru
    mieszkalnego wiec wynajmujacy nic z tym nie robili.
    A nawet jesli ktos by sie skutecznie dowalil, to zawsze jest
    zwolnienie podmiotowe i te 10m2
    *12 miesiecy przy obecnych cenach nie ma szansy wpedzic nikogo w VAT.

> [...]
    > obliczać powierzchnię mieszkania? "Po podłodze", czy "powierzchni
    > użytkowej"? W moim przypadku akurat występują tu różnice. :)

    Myslisz ze ktos to bedzie sprawdzal co do centymetra :) ?

  • 3. Data: 2008-08-20 13:31:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-08-20, r...@o...pl <r...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Myslisz ze ktos to bedzie sprawdzal co do centymetra :) ?

    Myślę, że 10 m. z 54 metrów pow. użytkowej vs. 10 m. z 70 m. powierzchni "po
    podłodze" (mieszkanie dwupoziomowe i górne piętro jest mocno ograniczone
    przez dach), to jednak nie są centymetry. ;)

    Choć podatkowo to różnice faktycznie wielkie nie będą. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-08-20 14:10:28
    Od: r...@o...pl

    On 20 Sie, 15:31, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > podłodze" (mieszkanie dwupoziomowe i górne piętro jest mocno ograniczone
    > przez dach), to jednak nie są centymetry. ;)

    Aha. Ja bym wzial cene za wynajem/70*10 - jesli korzystasz w DG z 10m2
    ktore sa pod
    pieterkiem, to czemu mialbys doliczac pieterko ktore jest nad Toba w
    momencie dg-owania :) ?