  • 1. Data: 2014-04-07 11:19:01
    Temat: Wynajem ściany budynku pod reklamę
    Od: RafalskiW <n...@n...pl>

    Podpisałem umowę, zgłosiłem ją do US. Nie prowadzę działalności więc
    wystawiam f-rę czy rachunek wynajmującemu ? Doczytałem, że mogę wystawić
    f-rę w opcjach stawki podatku piszę 'zwolniono' i adnotację 'art. 113
    ust 1 i 9 ustawy o VAT'. Czy to będzie poprawna forma ? Z góry dziękuję
    za wskazówki.

  • 2. Data: 2014-04-07 23:28:15
    Temat: Re: Wynajem ściany budynku pod reklamę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Apr 2014, RafalskiW wrote:

    > Podpisałem umowę, zgłosiłem ją do US. Nie prowadzę działalności
    > więc wystawiam f-rę czy rachunek wynajmującemu ?

    Błąd leży w definicji "prowadzenia działalności", a ściślej, przyjęcia,
    że mowa o działalności gospodarczej w rozumieniu przepisow o rejestracji
    działalności gospodarczej.
    A tak nie jest, na grupie kiedyś doliczono się nie mniej niż siedmiu
    różnych definicji DG w różnych ustawach.
    Wynajem czegoś, co nie stanowi majątku ujętego w DG, *nie jest* DG
    w rozumieniu podatku dochodowego, jest osobne "źródło dochodu" (odrębne
    od DG) pod nazwą "wynajem" właśnie.
    Ale wynajem *jest* "DG w rozumieniu VAT". Inna definicja :)

    > Doczytałem, że mogę wystawić f-rę
    > w opcjach stawki podatku piszę 'zwolniono' i adnotację 'art. 113 ust 1 i 9
    > ustawy o VAT'. Czy to będzie poprawna forma ?

    Na mój gust, to *może* być poprawna forma.
    Bo rzeczywiście, nie ma zakazu rejestracji do VAT w roli podatnika
    zwolnionego :)
    Ale na mój rozum, dopóki korzysta się ze zwolnienia podmiotowego,
    można wystawiać rachunki i nie rejestrować się do VAT.
    Oczywiście ewidencję uproszczoną (VAT) trzeba prowadzić, ale
    to jest proste (tylko ewidencja obrotu).

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT)