  • 1. Data: 2005-01-30 20:24:28
    Temat: Wystawienie faktury na usługi wewnątrzwspólnotowe.Pilne!
    Od: "Paweł R." <p...@p...onet.pl>

    Witam!
    21.01.2005r. wystawiłem fakturę której nabywcą jest firma w Danii na usługę
    wewnątrzwspólnotową świdaczoną na nieruchomości w Danii. Wyczytałem, że
    miejscem opodatkowania jest miejsce położenia nieruchomości. Wystawiłem więc
    ową fakturę bez stawki Vat i napisałem, że podatek VAT opłaca firma duńska.
    Nie wiem, czy dobrze zrobiłem, ponieważ potwierdzenie rejestracji podatnika
    "unijnego VAT 5UE" przez US zostało wystawione 24.01.2005r., a otrzymałem
    28.01.2005r. Zastanawiam się, czy nie będąc jeszcze podatnikiem "unijnym"
    nie powienienem wystawić faktury ze stawką taką jaka jest w Polsce i wtedy
    miejscem opodatkowania byłaby również Polska.
    Bardzo proszę o pomoc, gdyż fakturę wysłałem już do Danii.
    Z góry dzięjuję!

    Paweł R

  • 2. Data: 2005-01-30 20:47:09
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Art 13.6 UoVAT

    6. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym
    dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, który zgłosił zamiar
    dokonywania wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów i został zarejestrowany
    jako podatnik VAT UE zgodnie z art. 97,...

    no i cytowany

    Art. 97. 1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, podlegający obowiązkowi
    zarejestrowania jako podatnicy VAT czynni, są obowiązani przed dniem
    dokonania pierwszej wewnątrzwspólnotowej dostawy lub pierwszego
    wewnątrzwspólnotowego nabycia zawiadomić naczelnika urzędu skarbowego w
    zgłoszeniu rejestracyjnym, o którym mowa w art. 96, o zamiarze
    rozpoczęcia wykonywania tych czynności.

    Poza tym, jaki numer VAT-UE podałeś kontrahentowi na fakturze jeśli
    jeszcze go nie miałeś?

  • 3. Data: 2005-01-30 21:07:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mario wrote:

    > Poza tym, jaki numer VAT-UE podałeś kontrahentowi na fakturze jeśli
    > jeszcze go nie miałeś?

    A jaki przepis zmuszał go do podania tego numeru
    dla usługi świadczonej na nieruchomości w Danii?

  • 4. Data: 2005-01-30 21:46:48
    Od: Mario <n...@o...pl>

    cef wrote:

    > A jaki przepis zmuszał go do podania tego numeru
    > dla usługi świadczonej na nieruchomości w Danii?

    Fakt.
    On o usłudze a ja o towarach.
    jak widać o tym że nie ma czegoś takiego jak wewnątrzwspólnotowe
    świadczenie usług nie tylko ja zapominam.

  • 5. Data: 2005-01-31 08:49:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Jan 2005, Paweł R. wrote:
> [...]
    >+ 28.01.2005r. Zastanawiam się, czy nie będąc jeszcze podatnikiem "unijnym"
    >+ nie powienienem wystawić faktury ze stawką taką jaka jest w Polsce

    Zastanów się w ten deseń: GDZIE (jakiemu krajowi) należy zapłacić podatek
    jeśli "miejscem opodatkowania jest Dania" ?
    Powiadasz że *duński* US mógłby cię ścigać za niezapłacenie podatku ?
    :)

    >+ i wtedy miejscem opodatkowania byłaby również Polska.

    ...z tytułu ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)