1. Data: 2005-01-30 20:24:28
Temat:Wystawienie faktury na usługi wewnątrzwspólnotowe.Pilne!
Od:"Paweł R." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
21.01.2005r. wystawiłem fakturę której nabywcą jest firma w Danii na usługę
wewnątrzwspólnotową świdaczoną na nieruchomości w Danii. Wyczytałem, że
miejscem opodatkowania jest miejsce położenia nieruchomości. Wystawiłem więc
ową fakturę bez stawki Vat i napisałem, że podatek VAT opłaca firma duńska.
Nie wiem, czy dobrze zrobiłem, ponieważ potwierdzenie rejestracji podatnika
"unijnego VAT 5UE" przez US zostało wystawione 24.01.2005r., a otrzymałem
28.01.2005r. Zastanawiam się, czy nie będąc jeszcze podatnikiem "unijnym"
nie powienienem wystawić faktury ze stawką taką jaka jest w Polsce i wtedy
miejscem opodatkowania byłaby również Polska.
Bardzo proszę o pomoc, gdyż fakturę wysłałem już do Danii.
Z góry dzięjuję!

Paweł R

2. Data: 2005-01-30 20:47:09
Od:Mario <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Art 13.6 UoVAT

6. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym
dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, który zgłosił zamiar
dokonywania wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów i został zarejestrowany
jako podatnik VAT UE zgodnie z art. 97,...

no i cytowany

Art. 97. 1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, podlegający obowiązkowi
zarejestrowania jako podatnicy VAT czynni, są obowiązani przed dniem
dokonania pierwszej wewnątrzwspólnotowej dostawy lub pierwszego
wewnątrzwspólnotowego nabycia zawiadomić naczelnika urzędu skarbowego w
zgłoszeniu rejestracyjnym, o którym mowa w art. 96, o zamiarze
rozpoczęcia wykonywania tych czynności.

Poza tym, jaki numer VAT-UE podałeś kontrahentowi na fakturze jeśli
jeszcze go nie miałeś?

3. Data: 2005-01-30 21:07:12
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mario wrote:

> Poza tym, jaki numer VAT-UE podałeś kontrahentowi na fakturze jeśli
> jeszcze go nie miałeś?

A jaki przepis zmuszał go do podania tego numeru
dla usługi świadczonej na nieruchomości w Danii?

4. Data: 2005-01-30 21:46:48
Od:Mario <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef wrote:

> A jaki przepis zmuszał go do podania tego numeru
> dla usługi świadczonej na nieruchomości w Danii?

Fakt.
On o usłudze a ja o towarach.
jak widać o tym że nie ma czegoś takiego jak wewnątrzwspólnotowe
świadczenie usług nie tylko ja zapominam.

5. Data: 2005-01-31 08:49:17
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 30 Jan 2005, Paweł R. wrote:
> [...]
>+ 28.01.2005r. Zastanawiam się, czy nie będąc jeszcze podatnikiem "unijnym"
>+ nie powienienem wystawić faktury ze stawką taką jaka jest w Polsce

Zastanów się w ten deseń: GDZIE (jakiemu krajowi) należy zapłacić podatek
jeśli "miejscem opodatkowania jest Dania" ?
Powiadasz że *duński* US mógłby cię ścigać za niezapłacenie podatku ?
:)

>+ i wtedy miejscem opodatkowania byłaby również Polska.

...z tytułu ?

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)