  • 1. Data: 2010-11-06 10:23:27
    Temat: Z jaką datą rachunek?
    Od: regen <r...@o...pl>

    Witam!
    Prowadzę 1-os DG. Prowadzę KPiR, nie jestem płatnikiem VAT. Wykonuje
    usługi codziennie na rzecz dużej firmy. Rachunek wystawiam raz w
    miesiącu. Czy może on być wystawiony z datą 1 dnia kolejnego miesiąca
    za miesiąc poprzedni? Np. za luty w dniu 1 marca, za grudzień w dniu 1
    stycznia?

    Pozdrawiam-
    regen

  • 2. Data: 2010-11-07 10:21:31
    Temat: Re: Z jaką datą rachunek?
    Od: "Majka04" <m...@w...pl>

    Użytkownik "regen" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
[...]

    A kiedy odbiór i zapłata za usługę?

  • 3. Data: 2010-11-07 14:32:02
    Od: regen <r...@o...pl>

    On 7 Lis, 11:21, "Majka04" <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > miesiącu. Czy może on być wystawiony z datą 1 dnia kolejnego miesiąca
    > za miesiąc poprzedni? Np. za luty w dniu 1 marca, za grudzień w dniu 1

    Zapłata do końca kolejnego miesiąca. Za luty do końca marca, za
    grudzień do końca stycznia. Odbiór - codziennie.

    Pozdrawiam-
    regen

  • 4. Data: 2010-11-08 10:34:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Nov 2010, regen wrote:

    > Witam!
    > Prowadzę 1-os DG. Prowadzę KPiR, nie jestem płatnikiem VAT. Wykonuje
    > usługi codziennie na rzecz dużej firmy.

    To nie znaczy, że codziennie musi być wystawiany rachunek, jeśli
    usługa jest "ciągła" decyduje o tym umowa ograniczona zapisem
    art.14.1e PDoOF, sprawdź:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    (znalezienie aktu prawnego, który stanowi że rachunek jest fakturą
    w rozumieniu takich przepisów, potraktuj jako ćwiczenie w przekopywaniu
    archiwów, mi się też nie chce sprawdzać :))

    > Rachunek wystawiam raz w miesiącu.
    > Czy może on być wystawiony z datą 1 dnia kolejnego miesiąca
    > za miesiąc poprzedni? Np. za luty w dniu 1 marca, za grudzień w dniu 1
    > stycznia?

    Odnoszę wrażenie, że wrzuciłeś do jednego worka dwie różne sprawy:
    - kiedy ma być wystawiony rachunek
    - za jaki okres ma być wystawiony

    Żądanie wystawienia r-ku wyrażone przed wykonaniem umowy *lub* obowiązek
    wystawienia wynikły z przepisów objęte są taką samą regulacją jak
    faktury - do 7 dni od daty wykonania/wydania, art.87 Ordynacji,
    sprawdź:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html

    Co prawda Twoje stwierdzenie "odbiór codziennie" wzbudza pewne
    wątpliwości, ale to już by trzeba się przyjrzeć umowie, bo na mój
    gust 'odbiór częściowy' też mógłby być... jakby był jakiś "odbiór
    okresowy" za cały miesiąc, to bym bronił tezy że odpowiedź brzmi
    "tak".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-11-08 12:43:44
    Od: regen <r...@o...pl>

    On 8 Lis, 11:34, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > archiwów, mi się też nie chce sprawdzać :))

    >   Odnoszę wrażenie, że wrzuciłeś do jednego worka dwie różne sprawy:

    Dzięki za odpowiedź. Rzeczywiście pomieszałem kilka rzeczy. Istotą
    mojego pytania jest chęć płacenia podatku jak najpóźniej. Dla
    usługobiorcy data nie ma znaczenia, z umowy wynika że mam dostarczyć
    rachunek do 10 kolejnego miesiąca za miesiąc poprzedni.

    Czy prawidłowe jest wpisanie w KPiR dochodu w miesiącu, w którym
    był wystawiony rachunek?. Czyli za usługi wykonywane w lutym rachunek
    wystawiony 1 marca zaliczka na podatek do 20 kwietnia.

    Pozdrawiam-
    regen