  • 1. Data: 2011-02-11 10:33:43
    Temat: Z odpadami nie ma żartów ;)
    Od: tomek <t...@o...pl>

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/486376,10_tys_
    kary_za_spoznione_sprawozdanie_o_smieciach.html

    Tomek

  • 2. Data: 2011-02-11 11:03:32
    Temat: Re: Z odpadami nie ma żartów ;)
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-02-11 11:33, tomek wrote:
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/486376,10_tys_
    kary_za_spoznione_sprawozdanie_o_smieciach.html

    > Tomek

    "[...] W związku z wątpliwościami, jakie budziło stosowanie kar
    finansowych przez urzędy marszałkowskie, Ministerstwo Środowiska
    opublikowało wyjaśnienia do tych przepisów. Sprecyzowano, że przed
    nałożeniem kary pieniężnej organ powinien wezwać przedsiębiorcę do
    zaniechania naruszania ustawy o odpadach poprzez złożenie zbiorczego
    zestawienia lub jego korektę, jeżeli nie jest zgodne z prawdą. [...]"

    Czy wiesz może co to za cudowny kwit wydał z siebie minister?

    Piotrek

  • 3. Data: 2011-02-11 11:13:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-02-11 12:03, Piotrek wrote:
> [...]
    > zestawienia lub jego korektę, jeżeli nie jest zgodne z prawdą. [...]"
    >
    > Czy wiesz może co to za cudowny kwit wydał z siebie minister?

    Tu jest trochę wyjaśnień, aczkolwiek jeszcze się przez to nie przekopałem.

    Click --> http://tinyurl.com/odpady-wyjasnienia

    Piotrek

  • 4. Data: 2011-02-11 11:22:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-02-11 12:13, Piotrek wrote:
    > Tu jest trochę wyjaśnień, aczkolwiek jeszcze się przez to nie przekopałem.
    >
    > Click --> http://tinyurl.com/odpady-wyjasnienia

    Pozycja 21 (z dokładnością do tego, że prawdopodobnie rąbnęli się w
    numerkach paragrafów - powinno być 79c, ustęp 3 a nie 79, ustęp 3).

    IMHO trochę to naciągane, ale jak kogoś docisną, to zawsze może się
    powołać na opinię ministra ;-)

    Piotrek

  • 5. Data: 2011-02-11 12:54:39
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-11, o godz. 12:22:26
    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

> [...]
    > numerkach paragrafów - powinno być 79c, ustęp 3 a nie 79, ustęp 3).
    >
    > IMHO trochę to naciągane, ale jak kogoś docisną, to zawsze może się

    Ale zauważ że minister nie napisał że przepisy karne należy stosować
    tylko gdy korekta będzie dalej nierzetelna, a jedynie że "w następnej
    kolejności" ;)

    Tomek

  • 6. Data: 2011-02-11 13:54:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-02-11 13:54, tomek wrote:
    > Ale zauważ że minister nie napisał że przepisy karne należy stosować
    > tylko gdy korekta będzie dalej nierzetelna, a jedynie że "w następnej
    > kolejności" ;)

    IMHO z konstrukcji tych przepisów jasno wynika, że jak ktoś już ma
    jakieś zaległości to powinien siedzieć cicho i nie kombinować z
    działaniami pro-środowiskowymi. ;-)

    Mając na uwadze (prawdopodobny) fakt, że mechanizmy kontrolne dopiero są
    tworzone i widząc z jakimi problemami są one wdrażane (choćby na
    przykładzie KOBiZE), to IMHO jest spora szansa na to, że urząd
    marszałkowski nie zdąży nałożyć kary.

    Piotrek

  • 7. Data: 2011-02-11 19:17:36
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-11, o godz. 14:54:17
    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > IMHO z konstrukcji tych przepisów jasno wynika, że jak ktoś już ma
    > jakieś zaległości to powinien siedzieć cicho i nie kombinować z
    > działaniami pro-środowiskowymi. ;-)

    Dla mnie to ze środowiskiem za wiele wspólnego nie ma. Duży zakład
    raczej zapłaci 10.000zł niż wyda 20.000zł albo 50.000zł na bycie w
    zgodzie z przepisami, a taki mikroprzedsiębiorca jak ja zrobi więcej
    szkód w środowisku drukując KPO i zestawienie roczne (bo przecież nie
    pominę tabelki podsumowującej działalność spalarni odpadów, skoro
    teoretycznie mogę "zarobić" za to 10.000zł), niż będzie korzyści z tej
    całej szopki.

> [...]
    > są tworzone i widząc z jakimi problemami są one wdrażane (choćby na
    > przykładzie KOBiZE), to IMHO jest spora szansa na to, że urząd

    No i mamy spóźnioną nową ustawę o odpadach, która ma te kary
    "zwidełkować". Powinna wejść w tym roku, więc teoretycznie sprawa
    z karami się trochę rozluźni (mają się zaczynać od 1000zł za grzeszki
    formalne).

    Tomek