  • 1. Data: 2003-08-20 17:27:13
    Temat: ZUS - ZWUA i ZWPA - pisemko od ZUS-u
    Od: "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    Witam
    Prowadzilem kiedys DG i w 2002 wyrejestrowalem skladki wysylajac druk ZWUA.
    Teraz dostalem pisemko od ZUS-u ze mam zadluzenie bo powinienem przy
    wyrjestrowaniu DG wyslac pisma ZWUA i ZWPA.
    Co teraz mam zrobic aby nie placic zadluzenia w zusie?
    Kwitek z wyslania ZWUA mam.

    Za wszelkie sugestie bede wdzieczny

    Pozdrawiam
    futrzak

  • 2. Data: 2003-08-21 08:56:19
    Temat: Re: ZUS - ZWUA i ZWPA - pisemko od ZUS-u
    Od: "fart" <k...@g...pl>

> [...]
    > wyrjestrowaniu DG wyslac pisma ZWUA i ZWPA.
    > Co teraz mam zrobic aby nie placic zadluzenia w zusie?

    Ehhhhhhhhhhhhhhh kurdelebele

    Futrzak .... a na tym kwitku jest oczywiście, jak wół napisane, że w
    przesyłce znajdowały sie deklaracje ZWUA i ZWPA, jeśli tak, to nie musisz
    się niczym martwić. :)))))))))))))))

    Z tego co mi podpowiadają moje ostatnie dwie szare komórki, to w roku 2002
    był wymóg potwierdzania złożenia deklaracji na Twojej kopii.
    :))))))))))))))))))
    Wcześniej, czyli chyba w 1999 r. nie było takiego obowiązku, wprowadzony
    został włanie po numerach, takich jakie nam tu próbuje sprzedać Futrzak.

    Moja rada jest tak ..... zabrać niepotwierdzone kopie wypełnionych
    deklaracji, zrobić z nich kopie i zwalać wszsytko na burdel (przepraszam za
    słowo burdel), rozpiździaj będzie właściwsze, i iść w zaparte, dając im
    ksera niepotwierdzonych kopii wpierać, zę to ich wina a Ty biedny robaczek,
    przy ciągłej zmianie przepisów nie miałeś już zdrowia by śledzić przepisy i
    w końcu dałeś sobie spokój z prowadzeniem działalności.
    Podaj również jako dowód fakt wyrejestrowania działąlności w urzędu
    skarbowego i regonu a będziesz wiarygodny..........
    ale nie zdziw się, jak Twoje tłumaczenia oleją, żeby nie napisać gorzej, i
    będą się boksować.

    pozdrawiam
    fart

    kurdefrak, uśmiechnijcie się, to poprawia krążenie
    :)))))))))))))))))))))))))))))

  • 3. Data: 2003-08-21 10:09:03
    Od: "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

> [...]
    >
    > Futrzak .... a na tym kwitku jest oczywiście, jak wół napisane, że w
    > przesyłce znajdowały sie deklaracje ZWUA i ZWPA, jeśli tak, to nie musisz

    Jest napisane tak:
    "ZUS informuje, ze w przypadku zawieszenia lub likwidacji dzialalnosci
    gospodarczej platnik winien zlozyc druki wyrejestrowujace tj. ZWUA i ZWPA. W
    przypadku nie zlozenia w/w drukow lub zlozenia tylko jedneo z nich,
    Kompleksowy System Informatyczny ZUS nie odnotowuje zadnych zmian w okresie
    prowadzenia dzialalnosci oraz prowadzi przypis skladek z urzedu na podstawie
    ostatniej zlozonej deklaracji rozliczeniowej DRA.
    W zwiazku z powyzszym na koncie Pana figuruje zaluzenie ...."

    Co dziwne skladki oplacalem do konca 2001 a oni dalej pisza ze nie dostali
    od 07.2001 wiec maja luke, a ja mam kwity z wplacenia.

    Fakt jest taki ze wyslalem tylko ZWUA, bo tak mowiono na tej grupie (ze
    tylko ZWUA).

    > Z tego co mi podpowiadają moje ostatnie dwie szare komórki, to w roku 2002
    > był wymóg potwierdzania złożenia deklaracji na Twojej kopii.
    > :))))))))))))))))))

    Ale od 1 stycznia 2002 mialem juz zawieszona DG - tak mi sie wydawalo po
    wyslaniu tylko ZWUA

> [...]
    > skarbowego i regonu a będziesz wiarygodny..........
    > ale nie zdziw się, jak Twoje tłumaczenia oleją, żeby nie napisać gorzej, i

    I co ja biedny zuczek mam dalej zrobic?
    ehhhh

  • 4. Data: 2003-08-21 10:32:52
    Od: "fart" <k...@g...pl>

    > Co dziwne skladki oplacalem do konca 2001 a oni dalej pisza ze nie dostali
    > od 07.2001 wiec maja luke, a ja mam kwity z wplacenia.

    Jeszcze raz powtarzam ...... w ZUS jest rozpiździaj ..... dobrze , że masz
    te dowody wpłat jesteś solidnu

    > Fakt jest taki ze wyslalem tylko ZWUA, bo tak mowiono na tej grupie (ze
    > tylko ZWUA).

    Ty się na grupę nie powołuj, albo czytaj tylko mądre wypowiedzi. Dla ZUS to
    żaden argument. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    > Ale od 1 stycznia 2002 mialem juz zawieszona DG - tak mi sie wydawalo po
    > wyslaniu tylko ZWUA
    Ale chyba w całym 2001 roku ten przepis obowiązywał.

    > I co ja biedny zuczek mam dalej zrobic?
    > ehhhh

    Jak to cooooooo?
    Przecież wysyłałes te deklaracje listem poleconym, pisałeś wcześniej, że
    masz przekaz.
    Kopie niepotwierdzone też masz ...... nie doczytałeś o nowym obowiązku
    bezwzględnego potwierdzania przez ZUS faktu złożenia deklaracji.

    Opisz więc całą sprawę do właściwego dyrektora ZUS, niech on się martwi.

    pozdrawiam
    fart
    kurdelebele ... a przecież masz obie kopie
    :)))))))))))))))))))))))))))))

  • 5. Data: 2003-08-21 11:12:35
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | Ale od 1 stycznia 2002 mialem juz zawieszona DG - tak mi sie wydawalo po
    | wyslaniu tylko ZWUA

    Złóż (najlepiej za potwierdzeniem) ZWPA z tą datą, a w odpowiedzi na pismo
    prześlij ksero tego ZWPA i kserokopie dowodów wpłat.

    Andrzej K.

  • 6. Data: 2003-08-21 11:54:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2003, Futrzak wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Jest napisane tak:
    >+ "ZUS informuje, ze w przypadku zawieszenia lub likwidacji dzialalnosci

    Futrzak, zestresowany jesteś :>
    Weź ty sobie, zrób kawę i przeczytaj powoli co ci człowiek pisał:
    w *TWOJEJ* przesyłce były kopie *OBU* dokumentów, radzi ci żebyś
    sprawdził co masz na KWITKACH NADANIA TWOJEJ PRZESYŁKI ;), skoro
    źle pamiętasz ;>
    [...]
    >+ Co dziwne skladki oplacalem do konca 2001 a oni dalej pisza ze nie dostali
    >+ od 07.2001 wiec maja luke, a ja mam kwity z wplacenia.

    No toż ci tłumaczy, że masz w ręku elegancki dowód na to
    że ty masz w papierach porządek a oni nie ;)

    >+ Fakt jest taki ze wyslalem tylko ZWUA,

    Tłumaczył ci, że chyba ci się palec omsknął ;)

    >+ bo tak mowiono na tej grupie (ze tylko ZWUA).

    ...tia... Jak to było, "darmowe porady" ?
    A konkretnie, kto "mówił" ?? ;)

> [...]
    >+ > został włanie po numerach, takich jakie nam tu próbuje sprzedać Futrzak.

    ...no własnie. A on jeszcze nie łapie co "sprzedaje" ;> !
    [...]
    >+ I co ja biedny zuczek mam dalej zrobic?
    >+ ehhhh

    Bronić się :)

    >+ > pozdrawiam
    >+ > fart
    >+ >
    >+ > kurdefrak, uśmiechnijcie się, to poprawia krążenie
    >+ > :)))))))))))))))))))))))))))))

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-08-21 15:31:08
    Od: "" <s...@t...pl>

> [...]
    > wyrjestrowaniu DG wyslac pisma ZWUA i ZWPA.
    > Co teraz mam zrobic aby nie placic zadluzenia w zusie?

    Moim zdaniem NAJLEPIEJ bedzie zlozyc po prostu druk ZWPA z faktyczna data
    wyrejestrowania dzialalnosci (data wypelnienia druku oczywiscie musi byc
    biezaca) oraz z wpisanym kodem przyczyny 113 jesli dzialalnosc jest
    wyrejestrowywana na jakis czas lub 111 w przypadku jej likwidacji. Oczywiscie
    zlozyc osobiscie i potwierdzic zlozenie na kopii. Kopie skserowac i dostarczyc
    tam skad przyslali to pisemko. Nie beda sie domagac niczego bo:
    1) W okresie prowadzenia dzialalnosci byly oplacane skladki i skladane DRA,
    2) zlozone zostalo ZWUA, na co masz potwierdzenie.
    Radze dolaczyc pisemko wyjasniajace, ze po prostu zlozono tylko ZWUA, a ZWPA w
    wyniku blednych informacji nie. I po sprawie. Nie powinno byc zadnych
    problemow, a poza tym dzialalnosc byla tez zawieszana badz likwidowana w US
    (nie wiem jak tam jest).

  • 8. Data: 2003-08-22 12:52:04
    Od: "Futrzak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

> [...]
    > w *TWOJEJ* przesyłce były kopie *OBU* dokumentów, radzi ci żebyś
    > sprawdził co masz na KWITKACH NADANIA TWOJEJ PRZESYŁKI ;), skoro

    Na potwierdzeniu nadania mam napisane: ZUS: DRA (bo tez wyslalem w jednej
    kopercie), ZWUA.
    I tyle.
    Oczywiscie ZWPA moge dopisac, ale to tylko bedzie na potwierdzeniu nadania.

    > No toż ci tłumaczy, że masz w ręku elegancki dowód na to
    > że ty masz w papierach porządek a oni nie ;)

    > Tłumaczył ci, że chyba ci się palec omsknął ;)

    ;-)

    > ...tia... Jak to było, "darmowe porady" ?
    > A konkretnie, kto "mówił" ?? ;)

    pulsar
    email nie dzialacjacy juz to p...@h...pl

    Czyli reasumujac, drukuje sobie ZWPA, robie ksero, wysylam to ksero + ksera
    dowodow wpalat do ZUSu i pisze im ze ja wywiazalem sie ze swoich obowizkow.

    TAK?

    Pozdrawiam
    Futrzak

  • 9. Data: 2003-08-22 16:18:22
    Temat: Re[2]: ZUS - ZWUA i ZWPA - pisemko od ZUS-u
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    f> Ty się na grupę nie powołuj, albo czytaj tylko m?dre wypowiedzi. Dla ZUS to
    f> żaden argument. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    wKF: jak rozpoznac madre wypowiedzi? Chetnie sie dowiem, bo nie bede
    musial tyle czytac :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 10. Data: 2003-08-22 21:14:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

    >+ f> Ty się na grupę nie powołuj, albo czytaj tylko m?dre wypowiedzi.
    [...]
    >+ wKF: jak rozpoznac madre wypowiedzi? Chetnie sie dowiem, bo nie bede
    >+ musial tyle czytac :)

    Bardzo prosto: poczekać 3/5/7/10 lat (zależnie od pytania oraz
    tego czy wszczęto postępowanie ;)) i wyciągać wnioski.
    To nie mój [ani nowy] pomysł, bo już dawno napisano: "po owocach
    ich poznacie je" :)

    pozdrowienia, Gotfryd