  • 1. Data: 2003-04-28 07:19:07
    Temat: ZUS a data rozpoczęcia DG
    Od: "IceCool" <i...@p...onet.pl>

    witam
    byłem właśnie w ZUS-ie zgłosić fakt rozpoczęcia DG i dowiedziałem się o
    niepodzielności od kwietnia składki na ub. zdrowotne i wyszłem :))
    we wpisie do ewidencji DG podałem date rozpoczęcia 24.04.2003 a faktycznie
    rozpoczne ja od maja
    i tu mam problem, czy podać w ZUS date z wpisu do ewidencji i zapłacić za
    kwiecień stoczterdzieści pare zeta za frajer
    czy wpisać date pierwszy maja i nie płacić za kwiecień, chodzi mi o to czy
    nikt się nie będzie czepiał
    dodam że poza tym pracuje na etat i zarabiam więcej niż 800 zeta brutto
    i w US to samo ??
    z góry dzięki za wszelką pomoc

    Grzegorz Stanek
    GG: 719391

  • 2. Data: 2003-04-28 07:45:54
    Temat: Re: ZUS a data rozpoczęcia DG
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Data faktycznego rozpoczecia dzialalnosci to data, jaka podajesz w NIP1
    skladajac do US.
    Tak wiec niekoniecznie data, ktora podales na wpisie do ewidencji jako data
    rozpoczecia dzialalnosci jest dla Ciebie
    data wiazaca: wazne jest to, co jest wpisane w NIP1

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 3. Data: 2003-04-28 15:32:23
    Od: Piotr Liskiewicz <l...@p...fm>

    Łukasz Kaliński wrote:
> [...]
    > Tak wiec niekoniecznie data, ktora podales na wpisie do ewidencji jako data
    > rozpoczecia dzialalnosci jest dla Ciebie data wiazaca: wazne jest to,
    Tylko, ze wraz z NIP1 skladasz kopie zaswiadczenia o wpisie do ewidencji
    a tam widnieje czarno na bialym jaka jest data rozpoczecia DG.
    W Krakowie pani w US nawet nie chciala slyszec o innej dacie -
    powiedziala mi, ze gdybym chcial zaczac pozniej to musze zmienic
    date na zgloszeniu w urzedzie miasta. To samo uslyszalem w ZUSie...

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 4. Data: 2003-04-28 18:36:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2003, Piotr Liskiewicz wrote:

> [...]
    >+ Tylko, ze wraz z NIP1 skladasz kopie zaswiadczenia o wpisie do ewidencji
    >+ a tam widnieje czarno na bialym jaka jest data rozpoczecia DG.

    Owszem. Zeznaję[2] że np. ja składałem.

    >+ W Krakowie pani w US nawet nie chciala slyszec o innej dacie -
    >+ powiedziala mi, ze gdybym chcial zaczac pozniej to musze zmienic
    >+ date na zgloszeniu w urzedzie miasta. To samo uslyszalem w ZUSie...

    Ciekawe. Bo ja poskładałem a dopiero później udzielałem
    wyjaśnień[1] ;] - i nie wiem czy *chcieli* słyszeć, ale przyjęli
    do wiadomości ;)
    Nim to zrobiłem (z terminem) wysłuchałem opinii doradców (kilka
    razy już było, znajdziesz w googlu :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    [1] wyjaśnienia składa podejrzany a świadek - [2]zeznania, nawet
    we własnej sprawie. Po prostu dodatkowo rąbnąłem się w jednej
    z dat o dodatkowy miesiąc co spowodowało wezwanie "...w charakterze...
    KKS...karą z artykułu..." :)

  • 5. Data: 2003-04-28 19:23:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2003, Łukasz Kaliński wrote:
    [...podanie: jakbyś tak pisał *pod* cytatem...]
> [...]
    >+ rozpoczecia dzialalnosci jest dla Ciebie
    >+ data wiazaca: wazne jest to, co jest wpisane w NIP1

    ...chyba że istnieją dowody (umowa, faktury, świadkowie) świadczące
    że działalność była *jednak* prowadzona wcześniej :]
    Pod co podlega poświadczanie nieprawdy ? ;>

    pozdrowienia, Gotfryd