  • 1. Data: 2005-02-25 10:09:59
    Temat: ZUS a odzyskanie pieniedzy
    Od: "Red" <r...@w...pl>

    Witam,
    Mam taki oto problemik:
    Okolo rok temu zalegalem z platnosciami za skladki
    na ZUS, bylo to okolo 3000 zl.
    Oczywiscie ZUS zaraz zajal konto firmowe i nadgorliwa
    pani z banku przelewala, zgodnie z zaleceniem zusu pieniadze
    na konto zusu. Przelala tego w sumie 4400 zl.
    U mnie w miedzyczasie produkcja ruszyla i uregulowalem
    zaleglosci, place tez systematycznie biezace skladki.
    Pytanie teraz jak odzyskac te pieniadze ?
    Usiluje to zrobic od pol roku i nie udaje mi sie.
    Najpierw wydzwanialem, ktos mial cos sprawdzic i oddzwonic.
    Poniewaz nikt po kilku telefonach nie oddzwanial wyslalem
    pismo. Minelo prawie dwa miesiace, wyslalem drugie.
    Oba pisma byly listem poleconym i doszly bo sprawdzalem
    na poczcie, mam potwierdzenia.
    I teraz nie wiem, czy pisac dalej czy moze napisac skarge
    do centrali w Warszawie.
    Gdyby to bylo 40 lub 400 zl to moglbym przymknac oko
    ale to ponad 4000 zl.

  • 2. Data: 2005-02-25 12:19:22
    Temat: Re: ZUS a odzyskanie pieniedzy
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Red" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > U mnie w miedzyczasie produkcja ruszyla i uregulowalem
    > zaleglosci, place tez systematycznie biezace skladki.

    Po co placisz biezace skladki jak masz nadplate ? Po co finansujesz
    dodatkowo te maszynke do tracenia publicznej kasy ?

    marekz

  • 3. Data: 2005-02-25 13:39:06
    Od: "Red" <r...@w...pl>

    > Po co placisz biezace skladki jak masz nadplate ? Po co finansujesz
    > dodatkowo te maszynke do tracenia publicznej kasy ?

    dobre pytanie
    tylko jak nie zaplace to znow zajma mi konto a wtedy bede mial
    dopiero problem i nie bede mial czym za towar zaplacic.
    Red

  • 4. Data: 2005-02-25 14:22:30
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > dobre pytanie
    > tylko jak nie zaplace to znow zajma mi konto a wtedy bede mial
    > dopiero problem i nie bede mial czym za towar zaplacic.

    Czy problem polega na tym, ze nie widac tych wplat z zajetego rachunku
    bankowego w systemie ? Mozna isc do ZUS-u i na monitorku sobie podejrzec,
    czy widac czy nie, w dziale rozliczen skladek, czy jak to sie tam u nich
    nazywa. Nie wiem czy masz na tyle blisko do inspektoratu zus, ze takie cos
    wchodzi w rachube. Jesli widac te skladki to nie bedziesz mial zadnych
    problemow nie placac, no bo widac tez, ze masz nadplate, o ile zlozysz
    oswiadczenie, ze chcesz aby ta nadplata zostala przeznaczona na pokrycie
    biezacych naleznosci (nie ma ustalonego formularza, po prostu swistek
    papieru, oczywiscie z potwierdzeniem na kopii). Mozesz albo wystapic o zwrot
    nadplaty na wskazany rachunek bankowy, albo o rozliczenie ich na konto
    naleznosci biezacych. Sugeruje to pierwsze rozwiazanie, no chyba, ze cenisz
    sobie "swiety spokoj", to mozna sie zadowolic tym drugim.
    Jesli nie widac tych przelanych z zajetego rachunku kwot, pozostaje udac sie
    do banku aby ustalic na jakie rachunki zostaly one przelane.
    Pewnie wiele Ci nie pomoglem, bo zapewne to wszystko wiesz. Najwazniejsze to
    ustalic, czy srodki z zajetego rachunku wplynely na odpowiednie rachunku
    zus'u. Jesli wplynely, a masz nastroj zadziorny, to mozna sie z zusem
    zabawic, gdyby Ci sprobowali drugi raz zajac rachunek bankowy, i wysądzic
    sobie odsetki podatkowe od nadplaty oraz probowac wysądzic odszkodowanie z
    tytulu poniesionych strat przez zajecie tego rachunku. Frajda spora :-).

    marekz

  • 5. Data: 2005-02-25 16:26:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Red wrote:

    > dobre pytanie
    > tylko jak nie zaplace to znow zajma mi konto a wtedy bede mial
    > dopiero problem i nie bede mial czym za towar zaplacic.

    Złoż pismo o stwierdzenie nadpłaty
    podając im jako załącznik swoje wyliczenia
    (to żeby unkinać korowodu wyjaśnień)
    Jak będziesz miał stwierdzoną nadpłatę,
    złóż wniosek o zaliczenie nadpłaty na poczet bieżących
    należności i już.

  • 6. Data: 2005-02-25 18:26:02
    Od: "Red" <r...@w...pl>

> [...]
    > (to żeby unkinać korowodu wyjaśnień)
    > Jak będziesz miał stwierdzoną nadpłatę,
    > złóż wniosek o zaliczenie nadpłaty na poczet bieżących
    Zlozylem juz dwa takie pisma.(podobne)
    Na oba zero (0) odzewu wiec dlatego tu pisalem z pytaniem
    co zrobic. Do inspektoratu mam okolo 100 km.
    Lokalny oddzial nie odpowiada na moje pisma.
    Red

  • 7. Data: 2005-02-25 18:35:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Red wrote:

    > Zlozylem juz dwa takie pisma.(podobne)
    > Na oba zero (0) odzewu wiec dlatego tu pisalem z pytaniem
    > co zrobic. Do inspektoratu mam okolo 100 km.
    > Lokalny oddzial nie odpowiada na moje pisma.

    A to już gorzej.
    No nie wiem. Ja po trzecim
    bez odpowiedzi podłożyłbym tam bombę.
    Na pewno by mnie uniewinnili.

    Napisz skargę - tak jak zamierzałeś.

  • 8. Data: 2005-02-25 21:17:55
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Red <r...@w...pl> wystukał[a]:
> [...]
    > co zrobic. Do inspektoratu mam okolo 100 km.
    > Lokalny oddzial nie odpowiada na moje pisma.

    hm.. po prostu przez ten miesiąc nie płać zusu. A potem złóż wniosek o
    zaświadczenie o niezaleganiu z płatnościami (gwarantuje, że wtedy do
    ostatniej deklaracji i wpłaty przejrzą twoje konto). Jeżeli wydadzą że
    nie masz to rób tak aż do ostatniej nadpłaconej złotówki. Hm.. nie wiem
    tylko jak z chorobowym, bo jeżeli jesteś jednosobową firmą
    (właścicielem) to jak nie zapłacisz to przerwie ci się okres
    ubezpieczenia.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --