  • 1. Data: 2005-10-02 19:37:05
    Temat: ZUS a swiadczenie uslug dla pracodawcy
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam,

    Mam kolejny problem, ktorego rozwiazanie jest dla wielu z was zapewne bardzo
    proste. Prosze o pomoc w wyjasnieniu.
    Najpierw krotki opis sytuacyjny.

    Pracuje na pelen etat w firmie A i zarabiam wiecej niz minimalne wynagrodzenie.
    Poza tym prowadze DG i dzieki temu, ze mam umowe o prace z firma A, place tylko
    skladke zdrowotna co miesiac. Jako DG swiadcze uslugi dla firmy B Sp. z o.o.

    I nagle od pazdziernika firma B chce mnie zatrudnic na umowe o prace na 5/18
    etatu i chce takze bym swiadczyla jej uslugi w ramach DG. Nadal oczywiscie
    pracuje dla firmy A na umowe o prace.
    Czy zmieni sie cos w przypadku ZUS. Czy nadal bede placic tylko skladke
    zdrowotna czy przypadkiem pelna skladke (emerytalne, rentowe, chorobowe)? Tak
    sie niepokoje, bo jednoczescie bede pracowac na umowe o prace dla B Sp. z o.o. i
    swiadczyc im uslugi w ramach DG.

    Pozdrawiam,
    Vei

  • 2. Data: 2005-11-11 20:01:39
    Temat: Re: ZUS a swiadczenie uslug dla pracodawcy
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Czy zmieni sie cos w przypadku ZUS. Czy nadal bede placic tylko skladke
    > zdrowotna czy przypadkiem pelna skladke (emerytalne, rentowe, chorobowe)?

    tylko zdrowotne nadal, bez obaw

    Tak
    > sie niepokoje, bo jednoczescie bede pracowac na umowe o prace dla B Sp. z
    o.o. i
    > swiadczyc im uslugi w ramach DG.

    moim zdaniem nie powinieneś świadczyć B Sp. z o.o. na umowie o pracę tych
    samych usług, które wykonujesz w ramach działalności.... bo to podejrzane,
    jakbys chciał np ominąć VAT...

    pozdr. monika

  • 3. Data: 2005-11-12 14:54:10
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 11 lis o godzinie 21:01, na pl.soc.prawo.podatki, Kalina napisał(a):

> [...]
    > samych usług, które wykonujesz w ramach działalności.... bo to podejrzane,

    A od stosunku pracy odprowadza się podatek VAT?
    W razie kontroli można by domniemywać "oszczędzanie" nie przez pytającego
    tylko przez tą sp. z o.o. Zapytasz dlaczego?
    Już tłumaczę:
    za przepracowanie nadgodzin należą sie dodatki za nadgodziny, jest limit
    nadgodzin, jest dobowa norma czasu pracy..... a w opisanej sytuacji
    pytający pracuje normalnie - a potem już jako Przedsiębiorca. Sp.z o.o.
    nie wypłaca żadnych nadgodzin, nie ma papierków itp itd.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany