  • 1. Data: 2003-04-24 08:37:42
    Temat: ZUS bez deklaracji - a co na przelewie?
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    "Począwszy od dokumentów rozliczeniowych składanych za kwiecień 2003
    r. osoby prowadzące pozarolniczą działalność, opłacające składki za
    siebie i/lub osoby współpracujące (tj. osoby zgłoszone do ubezpieczeń
    z kodami tytułu ubezpieczenia rozpoczynającymi się cyframi 05 xx x x i
    10 30 x x), zwolnione są z obowiązku składania dokumentów
    rozliczeniowych za kolejne miesiące, w przypadku gdy nic się nie
    zmienia w stosunku do danych wykazanych w ostatnio złożonym
    dokumencie. Zwolnienie dotyczy także tych sytuacji, gdy następuje
    zmiana w stosunku do poprzednich dokumentów, ale jest to zmiana będąca
    wynikiem zmiany minimalnej podstawy wymiaru składek."

    Jaki więc numer deklaracji wpisywać na przelewie bankowym?

  • 2. Data: 2003-04-24 15:10:46
    Temat: Re: ZUS bez deklaracji - a co na przelewie?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Jaki więc numer deklaracji wpisywać na przelewie bankowym?

    To moze rob przelewy do ZUS z mBanku:

    1. nie bedziesz miał problemów z nr deklaracji (bo nie ma tam czegos
    takiego)
    2. za sam przelew nie zaplacisz ani grosza

    latet

  • 3. Data: 2003-04-24 16:36:38
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Thu, 24 Apr 2003 17:10:46 +0200, "Latet" wrote:

    >To moze rob przelewy do ZUS z mBanku:

    robię

    >1. nie bedziesz miał problemów z nr deklaracji (bo nie ma tam czegos
    >takiego)

    Nie wiem jak ty, ale ja tam widzę pola Deklaracja i Numer deklaracji:
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/demo/zusr5.html
    Dziwne by było, gdyby formularz mBanku nie był zgodny z "jedynie
    słusznym wzorem".

  • 4. Data: 2003-04-24 16:51:17
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To moze rob przelewy do ZUS z mBanku:
    >
    > 1. nie bedziesz miał problemów z nr deklaracji (bo nie ma tam czegos
    > takiego)

    A nie wpisujesz aby nr deklaracji "01" zas deklaracja np. "03M03" jak bylo
    za marzec?
    Ja tak wpisuje, a jak widac wplata nie jest powiazana z nazwa dokumentu
    (jak w przypadku US - PIT5 i VAT7), wiec ni ma problema.

    I ja zapytam: od teraz wymaga sie skladania deklaracji w przypadku zmian
    danych osob. ? Bo oprocz nich wypelnia sie juz tylko co rusz zmienianiajace
    sie kwoty skladek (a to zdrowotne idzie w gore, a to podstawa idze w gore).

    Lub inaczej: zmiana ktorego pola deklaracji ZUS DRA wymusza jej zlozenie ?

    GreG

  • 5. Data: 2003-04-24 20:04:09
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/demo/zusr5.html
    > Dziwne by było, gdyby formularz mBanku nie był zgodny z "jedynie

    Nie wiem w czym problem.
    W numerze deklaracji oczywiscie 01 - jak zwykle.
    W polu "Deklaracja" pojawia mi sie automatycznie - "200303",
    czyli tez jak zwykle - rok, miesiac za jaki place.

    U Ciebie sie jakies dziwne liczby pojawily... nie wiem czemu.

    Latet

  • 6. Data: 2003-04-24 20:14:31
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Thu, 24 Apr 2003 22:04:09 +0200, "Latet"
    <N...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie wiem w czym problem.
    >W numerze deklaracji oczywiscie 01 - jak zwykle.
    >W polu "Deklaracja" pojawia mi sie automatycznie - "200303",
    >czyli tez jak zwykle - rok, miesiac za jaki place.

    Problem w tym, że deklaracji ZUS DRA 200304 nie trzeba (niektórzy
    mówią: nie można) już składać. I to jest sedno mojego pytania - czy
    wpisywać na przelewie numer deklaracji, której się nie składa?

    >U Ciebie sie jakies dziwne liczby pojawily... nie wiem czemu.

    To nie u mnie. To demo mBanku :)

  • 7. Data: 2003-04-24 20:19:31
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Problem w tym, że deklaracji ZUS DRA 200304 nie trzeba (niektórzy
    > mówią: nie można) już składać. I to jest sedno mojego pytania - czy
    > wpisywać na przelewie numer deklaracji, której się nie składa?

    TO nie jest numer deklaracji DRA!
    Pole "DEKLARACJA" koduje miesiac za jaki sie sklada.
    A pole "Numer deklaracji" - ma miec 01, tzn. ze nie jest to korekta.

    Jak nadal masz watpliwosci, to zadzwon to mBanku i sie ich spytaj co robic.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 8. Data: 2003-04-24 22:12:28
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Latet -----###

> [...]
    > A pole "Numer deklaracji" - ma miec 01, tzn. ze nie jest to korekta.
    >
    > Jak nadal masz watpliwosci, to zadzwon to mBanku i sie ich spytaj co robic.

    a od kiedy to mBank jest jakąś wyrocznią? Dz.U., ustawa, art...

    Jeżeli płatnik jest zwolniony z obowiązku comiesięcznego składania
    deklaracji, a wpłata jest terminowa i dotyczy składki za jeden miesiąc,
    należy wpisać w polu "Deklaracja" rok i miesiąc ostatniej deklaracji
    przekazanej do ZUS, a w polu "Nr dekl." 00

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 9. Data: 2003-04-24 22:26:03
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

> [...]
    > A pole "Numer deklaracji" - ma miec 01, tzn. ze nie jest to korekta.
    >
    > Jak nadal masz watpliwosci, to zadzwon to mBanku i sie ich spytaj co robic.

    Raczej polecam lekturę
    D.U. z 2003 nr 56 poz.503
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU2003056050
    3?OpenDocument

    Ryszard

  • 10. Data: 2003-04-24 23:14:26
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > należy wpisać w polu "Deklaracja" rok i miesiąc ostatniej deklaracji
    > przekazanej do ZUS, a w polu "Nr dekl." 00

    No wyrocznia mBank to nie jest, ale akurat o tych "00" wiedzieli.
    Sorry, ze napisalem "01" zanim zadzwonilem do mBanku.

    Pzdrwm,

    latet