  • 11. Data: 2002-12-05 13:27:41
    Temat: Re: ZUS - czy mozna ksiegowac ZUS w opisany nizej (prosty) sposob?
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    > Człowieku, ty nie masz nawet podstawowej wiedzy!

    Zgadzam sie.

    > Skoro nie zdecydowałeś się
    > powierzyć prowadzenia ksiąg osobie kompetentnej to przynajmniej kup sobie
    > poczytaj jakiś poradnik Bez obrazy, to tylko dobra rada.

    Powierzylem sprawy ksiegowej (zawodowej), ale okazało sie, ze nie jest
    kompetentna,
    i chwiliwo jest "na lodzie".
    A grupa pl.soc.podatki jest moim interaktywnym poradnikiem :-)
    Na szczescie wciaz jest tu wiele osob, ktore życzliwie udzielają
    konkretnych informacji.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 12. Data: 2002-12-05 13:29:02
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    > Powierzylem sprawy ksiegowej (zawodowej), ale okazało sie, ze nie jest
    > kompetentna,
    > i chwiliwo jest "na lodzie".

    Pomylka - to ja jestem chwilowo na lodzie, bez żadnej księgowej.
    Ale w sumie to ona powinna być na lodzie, z jej wiedzą na temat VAT,
    tak niską, że nawet ja to wykryłem przy pierwszej okazji.

    Pzdrwm,

    latet

  • 13. Data: 2002-12-05 13:35:13
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > A grupa pl.soc.podatki jest moim interaktywnym poradnikiem :-)
    > Na szczescie wciaz jest tu wiele osob, ktore życzliwie udzielają

    A to przepraszam :)

  • 14. Data: 2002-12-05 13:56:39
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    > A to przepraszam :)

    Nie ma za co.
    Nie wstdze sie, ze nie mam "podstawowej wiedzy",
    bo widze, ze jest ona bardzo rzadko występującym zjawiskiem.
    Nawet na tak wydawałoby sie proste pytanie jak - jaką wartosc
    uzywanego samochody wpisac do KST - dostałem 4 wersje odpowiedzi. :-)

    Pzdrwm,

    latet

  • 15. Data: 2002-12-05 19:41:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Dec 2002, Nikt wrote:

    >+ Latet wrote:
    [...]
    >+ 1.Fundusz Pracy możesz rozliczać tylko przez wpis w KPiR
    >+ a) jeśli prowadzisz KPiR w sposób typowy to wpisujesz w miesiącu
    >+ zapłaty

    Uważasz że typowo to kasowo ??
    Chesz żeby Maddy i Karol znowu z podbitymi oczyma łazili ???
    -;)

    >+ b) jeśli zdecydowałeś się na księgowanie kosztów jak przy pełnej
    >+ księgowości (czyli księgowamie w miesiącu którego wydatek dotyczy) to
    >+ musisz tę metodę stosować i tutaj - składka za maj płacona w czerwcu
    >+ księgowana w maju

    Wyłóż mi jak ugryźć obronę opartą na "chyba że nie było możliwe"
    - w razie czego twierdzę że księgę podsumowałem 6 czerwca i nijak
    wpłaconej 7 czerwca składki ująć się nie dało ?

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, memoriał, cały ZUS kasowo.... :))

  • 16. Data: 2002-12-05 19:49:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Dec 2002, Latet wrote:
    [...do osobnika "Nikt" :)...]
> [...]
    [...]
    >+ Nie wiem co to znaczy KPIR w typowy sposob.

    "Nikt" ma na myśli "kasowo", czyli "w miesiącu zapłaty". To jest
    sposób rozliczania "o ile nie postanowiono inaczej" !

    >+ Zapewne tak mam - wybralem tyb rozliczania KPiR.

    Jedno i drugie dotyczy KPiR.

    >+ Nie wiem kiedy, jak i dlaczego miałbym wybierac
    >+ "księgowanie kosztów jak przy pełnej księgowości",
    >+ nie wiem nawet co to znaczy.

    "W miesiącu którego koszty dotyczą".
    Tłumacząc na polski - najczęściej "wtedy kiedy otrzymałeś
    fakturę" (a nie wtedy kiedy *zapłaciłeś*). Faktura może
    dotyczyć zeszłego okresu i nie zawsze się ściśle memoriałowo
    - wtedy właśnie "przy najbliższej okazji".

    Zupełnie inna sprawa o której zapomniałem przed chwilą :)
    (zakładam że Nikt przeczyta oba posty) - to stanowisko
    Maddy że *później* to koszty można wpisywać *zawsze*
    (w tym samym roku podatkowym, "chyba że to nie było
    możliwe" :)), może pomijając przypadki "podejrzenia"
    (np. wciskanie kosztów w listopad).
    Wobec tego są dwa argumenty za brak przeciwwskazań do
    wpisywania FP w miesiącu następnym :)

    >+ Wnioskuje wiec z tego, ze MOGE WSZYSTKIE rodzaje
    >+ skalek ZUS ksiegowac w miesiącu ich PLACENIA (kasowo).

    IMHO tak, nawet jeśli FP *ściśle rzecz biorąc* przy
    memoriale będzie wpisany "za późno" :)

    >+ Innimy slowy - poniewaz listopad byl 1. miesiacem mojej DG,
    >+ to do kosztow listopadowych zadnego ZUS-u nie wciągam.
    [...]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2002-12-06 02:41:13
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Aha, czyli nie mozna tak jak mi sie marzylo.
    >
    > A moge prosic o podstawe prawna?
    > (nie zebym nie wierzył, tylko chce się dokształcić,
    > a na razie nawet nie wiem w jakiej ustawie tego szukac).

    A Marzycielu nie szukaj w ustawach tylko popatrz w owego pita, w tą rubrykę
    gdzie chcesz wpisac i światłość na ciebie spłynie :)

    > Wobec tego - nowa wersja - czy mozna tak:
    >
    > 1. ZADNYCH skaldek (z wyjatkiem FP) nie wpisuję do KPiR,
    > wszystie (z wyjatkiem FP) rozliczam dopiero odpowiednio na PIT-5

    Prawidłowo

    > 2. FP wpisuje do KPiR w miesiącu, w ktorym przelewam do ZUS
    > (czyli np. w czerwcu dla ubezpieczen "za maj"),

    Prawidłowo

    > 2. ostatecznie WSZYSTKIE skladki za maj (placone do 10 czerwca)
    > sa moim kosztem "czerwcowym"

    Prawodłowo

    > Tak mozna?

    Można

    Sark

  • 18. Data: 2002-12-06 02:48:28
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powierzyć prowadzenia ksiąg osobie kompetentnej to przynajmniej kup sobie
    > poczytaj jakiś poradnik Bez obrazy, to tylko dobra rada.

    Nie przeasadzaj, nigdzie nie jest napisane że jest ot forum tylko dla
    rasowych księgowych i ze pewne tematy sa tabu. Jego pytania są jak
    najbardziej stosowne na ta grupe a że stałym bywalcom byc moze wydają sie
    nudne i płytki to trudno, to forum jest także dla takich jak
    Latet-początkujących a on sie wyrażnie uczy. Żreszta po ilości i zakresie
    odpowiedzi widać że chętni do podszkalani akoloegi śą

    Sark

  • 19. Data: 2002-12-06 08:05:30
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Uważasz że typowo to kasowo ??

    Nie. Uważam, że typowo to dla faktur memoriałowo w miesiącu otrzymania
    faktury, a dla wydatków typu składka FP w miesiącu zapłaty. A
    "nietypowo" to w miesiącu, którego faktura dotyczy