1. Data: 2005-09-08 20:42:32
Temat:ZUS i 10 w sobote
Od:"Martino" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jezeli 10 wypada w sobote to czy moge zaplacic skladki w poniedzialek 12 czy
musz 9 ?

pozdr\

2. Data: 2005-09-08 21:43:12
Temat:Re: ZUS i 10 w sobote
Od:w...@a...pl (Wemif) szukaj wiadomości tego autora

Martino <b...@p...onet.pl> wrote:
> jezeli 10 wypada w sobote to czy moge zaplacic skladki w poniedzialek 12 czy
> musz 9 ?

Mozesz w poniedzialek.

a.

3. Data: 2005-09-08 21:48:17
Od:"Martino" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ok dzieki
mam nadzieje, ze to prawda ;))

4. Data: 2005-09-09 06:18:57
Od:"Anna Z" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ok dzieki
> mam nadzieje, ze to prawda ;))

Chyba, że płacisz na poczcie przez konto GIRO, wtedy musisz zapłacić 9.
pozdrawiam
Anna Z

5. Data: 2005-09-09 07:49:06
Od:"xxx" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "kuba" <k...@k...onet.pl> napisal w wiadomosci
> Tylko istnieje male ryzyko czy w poniedzialek kasa wplynie na konto zus
Jak na poczcie wplata, to guzik Cie obchodzi kiedy wplynie, liczy sie data
na stemplu.
Jak w banku, to przelewy do ZUS "ida" w specjalanej sesji
"zusowo-podatkowej" ok. 16. i tego samego dnia wplywaja na konto ZUS/org.
podatkowego
Tak mi wyjasnil moj bank (BRE)

pozdrowienia - xxx

6. Data: 2005-09-09 07:54:39
Od:kuba <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2005-09-09 08:41:30
Od:cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

xxx napisał(a):

> Jak na poczcie wplata, to guzik Cie obchodzi kiedy wplynie, liczy sie data
> na stemplu.

Wpłata na poczcie oznacza najprawdopodobniej
wpłatę przez konto Giro. Zgodnie z ich regulaminem data na stemplu
12.09.2005 oznacza 13.09.2005 jako realizację przelewu do ZUS.
Czyli po terminie.

> Jak w banku, to przelewy do ZUS "ida" w specjalanej sesji
> "zusowo-podatkowej" ok. 16. i tego samego dnia wplywaja na konto ZUS/org.
> podatkowego
> Tak mi wyjasnil moj bank (BRE)

Trochę źle Ci wyjaśnił.
Przy obrocie bezgotówkowym
istotny jest dzień obciążenia rachunku.
Chyba art 61+/-2 w ordynacji.
To czy bank przekaże do ZUS dziś czy jutro
już Cię nie obchodzi (choć swoją drogą zgodnie z
jakimiś tam rozporządzeniami bank ma jakiś czas na przekazanie
tych pieniedzy, ale jak znam ZUS, to ZUS ma zagwarantowane
wcześniej niż inni (inni czyli np US)

8. Data: 2005-09-09 08:48:23
Od:"Anna Z" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wpłata na poczcie oznacza najprawdopodobniej
> wpłatę przez konto Giro. Zgodnie z ich regulaminem data na stemplu
> 12.09.2005 oznacza 13.09.2005 jako realizację przelewu do ZUS.
> Czyli po terminie.

Przekonałam się na własnej skórze, że tak jest. Przez jedną taka "opóźnioną"
wpłate odmówili wypłacenia zasiłku chorobowego.

9. Data: 2005-09-10 08:00:12
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Sep 2005, xxx wrote:

> Jak na poczcie wplata, to guzik Cie obchodzi kiedy wplynie

..już napisali, ale może warto zaakcentować że "wpłata na poczcie"
ściśle rzecz biorąc to tak. Ale poczta obsługuje (na tej samej zasadzie,
na której mogę sobie np. na mojej poczcie kupić bilet miesięczny
komunikacji lokalnej) również konto GIRO-składka... a prowadzący
DG na ogół mają obowiązek zapłacić za ZUS *przelewem* (czyli
z konta, z ichnim regulaminem) a nie wpłatą gotówkową co do której
MIAŁBYŚ rację :)

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)