  • 1. Data: 2005-09-08 20:42:32
    Temat: ZUS i 10 w sobote
    Od: "Martino" <b...@p...onet.pl>

    jezeli 10 wypada w sobote to czy moge zaplacic skladki w poniedzialek 12 czy
    musz 9 ?

    pozdr\

  • 2. Data: 2005-09-08 21:43:12
    Temat: Re: ZUS i 10 w sobote
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Martino <b...@p...onet.pl> wrote:
    > jezeli 10 wypada w sobote to czy moge zaplacic skladki w poniedzialek 12 czy
    > musz 9 ?

    Mozesz w poniedzialek.

    a.

  • 3. Data: 2005-09-08 21:48:17
    Od: "Martino" <b...@p...onet.pl>

    ok dzieki
    mam nadzieje, ze to prawda ;))

  • 4. Data: 2005-09-09 06:18:57
    Od: "Anna Z" <a...@o...pl>

    ok dzieki
    > mam nadzieje, ze to prawda ;))

    Chyba, że płacisz na poczcie przez konto GIRO, wtedy musisz zapłacić 9.
    pozdrawiam
    Anna Z

  • 5. Data: 2005-09-09 07:49:06
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    Uzytkownik "kuba" <k...@k...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Tylko istnieje male ryzyko czy w poniedzialek kasa wplynie na konto zus
    Jak na poczcie wplata, to guzik Cie obchodzi kiedy wplynie, liczy sie data
    na stemplu.
    Jak w banku, to przelewy do ZUS "ida" w specjalanej sesji
    "zusowo-podatkowej" ok. 16. i tego samego dnia wplywaja na konto ZUS/org.
    podatkowego
    Tak mi wyjasnil moj bank (BRE)

    pozdrowienia - xxx

  • 6. Data: 2005-09-09 07:54:39
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

  • 7. Data: 2005-09-09 08:41:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    xxx napisał(a):

    > Jak na poczcie wplata, to guzik Cie obchodzi kiedy wplynie, liczy sie data
    > na stemplu.

    Wpłata na poczcie oznacza najprawdopodobniej
    wpłatę przez konto Giro. Zgodnie z ich regulaminem data na stemplu
    12.09.2005 oznacza 13.09.2005 jako realizację przelewu do ZUS.
    Czyli po terminie.

    > Jak w banku, to przelewy do ZUS "ida" w specjalanej sesji
    > "zusowo-podatkowej" ok. 16. i tego samego dnia wplywaja na konto ZUS/org.
    > podatkowego
    > Tak mi wyjasnil moj bank (BRE)

    Trochę źle Ci wyjaśnił.
    Przy obrocie bezgotówkowym
    istotny jest dzień obciążenia rachunku.
    Chyba art 61+/-2 w ordynacji.
    To czy bank przekaże do ZUS dziś czy jutro
    już Cię nie obchodzi (choć swoją drogą zgodnie z
    jakimiś tam rozporządzeniami bank ma jakiś czas na przekazanie
    tych pieniedzy, ale jak znam ZUS, to ZUS ma zagwarantowane
    wcześniej niż inni (inni czyli np US)

  • 8. Data: 2005-09-09 08:48:23
    Od: "Anna Z" <a...@o...pl>

    > Wpłata na poczcie oznacza najprawdopodobniej
    > wpłatę przez konto Giro. Zgodnie z ich regulaminem data na stemplu
    > 12.09.2005 oznacza 13.09.2005 jako realizację przelewu do ZUS.
    > Czyli po terminie.

    Przekonałam się na własnej skórze, że tak jest. Przez jedną taka "opóźnioną"
    wpłate odmówili wypłacenia zasiłku chorobowego.

  • 9. Data: 2005-09-10 08:00:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Sep 2005, xxx wrote:

    > Jak na poczcie wplata, to guzik Cie obchodzi kiedy wplynie

    ..już napisali, ale może warto zaakcentować że "wpłata na poczcie"
    ściśle rzecz biorąc to tak. Ale poczta obsługuje (na tej samej zasadzie,
    na której mogę sobie np. na mojej poczcie kupić bilet miesięczny
    komunikacji lokalnej) również konto GIRO-składka... a prowadzący
    DG na ogół mają obowiązek zapłacić za ZUS *przelewem* (czyli
    z konta, z ichnim regulaminem) a nie wpłatą gotówkową co do której
    MIAŁBYŚ rację :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)