  • 11. Data: 2017-10-13 12:48:53
    Temat: Re: ZUS nadal pozostanie najwiekszym morderca polskiej przedsiebiorczosci
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-13 o 12:44, ń pisze:
    > W zadupiu dolnym czy górnym???

    W sumie niech nawet w Zadupiu Dolnym - i warszawiak może tam słać skany.

    W Warszawie na dzień dobry powiedzieli mi 250zł netto za do 30
    dokumentów miesięcznie. Nie rozeznawałem się szerzej, ani nie
    negocjowałem, bo temat na razie nie aktualny, ale chętnie poczytam o
    cenach rynkowych (i chodzi o księgowość, a nie o "pan sobie będzie mógł
    słać dokumenty do naszej aplikacji i wpisywać, a aplikacja potem
    wygeneruje zeznania").

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-10-13 12:50:43
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-13, ń <ń@ń.ń> wrote:

    [...]

    > W zadupiu dolnym czy górnym???

    Np. w Poznaniu. To zadupie dolne, czy górne?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 13. Data: 2017-10-13 12:55:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
    >No to zacznij robotę jako 1-osobowy hydraulik / elektryk / kominiarz
    >/ .... (usługi dla ludności i podmiotów) i osiągnij od pierwszego
    >miesiąca dochód pozwalający na opłacenie pełnych składek, smacznego.

    Hydraulik to IMO moze. A najwyzej ... i tak musi odlozyc sobie
    wczesniej pare miesiecy na rozkrecenie interesu i troche narzedzi i
    materialow.

    Natomiast taki np student informatyki - moglby jakies zlecenie zrobic,
    cos zarobic, podatek zaplacic, potem drugie, trzecie ... ale jak
    uslyszy, ze ma co miesiac te 1000+ placic, to mu sie szybko odechce.

    J.

    -----

  • 14. Data: 2017-10-13 13:15:45
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Natomiast taki np student informatyki - moglby jakies zlecenie zrobic,
    > cos zarobic, podatek zaplacic, potem drugie, trzecie ... ale jak
    > uslyszy, ze ma co miesiac te 1000+ placic, to mu sie szybko odechce.

    Student informatyki to robi spokojnie na umowę o dzieło z 50% KUP, dopóki
    nie przekracza progu w którym opłaca się założyć DG.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2017-10-13 13:44:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > [...]
    >
    > Student informatyki to robi spokojnie na umowę o dzieło z 50% KUP, dopóki
    > nie przekracza progu w którym opłaca się założyć DG.

    Jeśli może robić na umowę o dzieło, to nigdy mu się nie opłaca założyć
    DG. Natomiast problemem są usługi, których nie może wykonywać bez
    założonej działalności, choćby przychodów z nich miał tylko kilkaset zł
    miesięcznie.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2017-10-13 15:07:50
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-13, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Jeśli może robić na umowę o dzieło, to nigdy mu się nie opłaca założyć DG.

    Oczywiście że się opłaca. Ze względu na limity KUP i możliwość opodatkowania
    liniowego. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 17. Data: 2017-10-13 18:24:20
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Masz na myśli kartę podatkowa?
    A jak do karty mają się składki na ZUS/FUS/ zdrowotne?

    Podobnie do studenta np. elektryk mógłby co jakiś czas pomiary robić (np. tzw.
    roczne/pięciolletnie), kominarz drożność przewodów badać (2x w roku wiosna/jesień)
    tp. itd., niestety od 1989 roku tacy są mordowani przez ZUS.

    -----

  • 18. Data: 2017-10-13 18:26:08
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nie kazdy podmiot chce być zleceniodawcą (bo to np. księgowość wtedy "trzeba" mieć i
    różne srity i srusy wypełniać...).

    -----

  • 19. Data: 2017-10-13 18:33:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
    >Masz na myśli kartę podatkowa?
    >A jak do karty mają się składki na ZUS/FUS/ zdrowotne?

    Nie - hydraulik to IMO moze w miare szybko firme rozkrecic.

> [...]
    >(np. tzw. roczne/pięciolletnie), kominarz drożność przewodów badać
    >(2x w roku wiosna/jesień) tp. itd., niestety od 1989 roku tacy są

    Ale moment - co ten elektryk czy kominiarz ma przez reszte czasu robic
    ?
    Zyc z czegos trzeba, zarabiac trzeba, jak ma inny etat, to juz ZUS od
    dzialalnosci placic nie musi.

    Student to takie bydle, co moze pracowac dorywczo, a potem biedowac.
    Tak to by sie czegos nauczyl, jakies rozeznanie w biznesie mial, i po
    studiach zarabialby na ostro. Albo i przed.
    A teraz, to go zus wystraszy :-)

    J.

    -----

  • 20. Data: 2017-10-13 18:47:05