  • 1. Data: 2010-01-26 16:00:10
    Temat: ZUS od umowy zlecenia
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Witam
    mam prosbe do grupowiczow o wyjasnienie kwestii ZUS przy umowie zlecenia.
    Moja sytuacja jest nastepujaca:
    prowadze jednoosobowa dzialanosc gospodarcza (projektowanie budowlane) i w
    zwiazku z tym musze placic obecnie pelny ZUS. Zastanawiam sie czy gdybym
    dodatkowo podpisal jakas umowe zlecenie na regularne wykonywanie pracy co
    miesiac (np zwiazane z ocena stanu technicznego konstrukcji co jest zwiazane
    z moja dzialanoscia) np na kwote 500 zl/miesiac to moglbym zmniejszyc w ten
    sposob placenie comiesiecznego ZUS do kwoty ZUS-u placonego tylko od tych
    500 zl z umowy zlecenia a od reszty dzialanosci tylko podatek dochodowy?
    Dodam ze jestem vatovcem i na podatku liniowym.
    Dziekuje za wyjasnienia.
    Przemek

  • 2. Data: 2010-01-26 16:24:27
    Temat: Re: ZUS od umowy zlecenia
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:hjn3ic$73q$1@news.onet.pl...

    > miesiac (np zwiazane z ocena stanu technicznego konstrukcji co jest
    > zwiazane z moja dzialanoscia) np na kwote 500 zl/miesiac to moglbym
    > zmniejszyc w ten

    A teraz nie zawierasz zadnych umow zlecen?
    To z czego zyjesz? Same tylko umowy o dzielo?
    Taka umowa bedzie normalnei rozliczona w Twojej DG jak kazda inna, ktora
    zapewne zawierasz "na gebe". Wystawisz fakture i tak dalej.
    Gdybys zawarl umowe na cos innego, co nie jest zwiazane z Twoja
    dzialalnoscia (np. sprzatanie dozorowanie parkingu, itp) i umowa ta
    opiewalaby na kwote wyzsza niz minimalna podstawa ZUS w DG (czyli ok. 2000
    zl) to wtedy moglbys wybrac placenie ZUS-u od tej umowy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-01-26 16:26:27
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-01-26 17:00, Przemek pisze:
> [...]
    > 500 zl z umowy zlecenia a od reszty dzialanosci tylko podatek dochodowy?
    > Dodam ze jestem vatovcem i na podatku liniowym.

    Moglbys tak zrobic, gdybys z umowy zlecenia mial co najmniej 1887,60zl
    brutto (czyli obecna kwota od jakies placi sie ubezpieczenia spoleczne).

    p.s
    Ubezpieczenie zdrowotne i tak musialbys placic z tytulu prowadzenia
    dzialalnosci.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2010-01-26 16:33:19
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > opiewalaby na kwote wyzsza niz minimalna podstawa ZUS w DG (czyli ok. 2000
    > zl) to wtedy moglbys wybrac placenie ZUS-u od tej umowy.

    Oczywiscie tylko spolecznego i FP bys wowczas nie placil z dzialalnosci.
    Zdrowotne i tak bys bulil.
    Lepszy jest etat - bo wtredy wystarczy, ze bedziesz zarabial 1200 z groszami
    brutto i nuie placisz ZUS-u z DG (tylko zdrowotne).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-01-29 11:49:35
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > p.s
    > Ubezpieczenie zdrowotne i tak musialbys placic z tytulu prowadzenia

    Dziekuje Kolegom za opinie.
    Teraz prowadze dzialanosc gospodarcza i wystawiam faktury normalnie- szukam
    tylko sposobu jak zmniejszyc ZUS (ogolnie mowiac) ale zebym w tym celu nie
    musial "zatrudniac" sie w Anglii lub na Litwie.
    Pozdrawiam
    Przemek

  • 6. Data: 2010-01-29 18:07:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:hjui0i$f74$1@news.onet.pl...

    > Teraz prowadze dzialanosc gospodarcza i wystawiam faktury normalnie-
    > szukam tylko sposobu jak zmniejszyc ZUS (ogolnie mowiac) ale zebym w tym
    > celu nie musial "zatrudniac" sie w Anglii lub na Litwie.

    No o tylko"zarudnienie" - tudziez zarudnienie w PL Ci pozostaje.
    Oszczednosci jednak nie beda zbyt duze.

    Pozdrawiam
    SDD