  • 1. Data: 2007-10-14 20:34:36
    Temat: ZUS skłądka zdrowotna
    Od: "Foti" <f...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie
    Zapłaciłem we wrześniu składkę za sierpień zale za dużą bo zamiast 184,80
    wpłaciłem taką jak za wrzesień czyli wyższą
    Teraz za wrzesień wpłaciłem składkę w wysokości sierpniowej.
    Czy to prawidłowo?
    I teraz jeszcze jak to odliczyć od podatku?
    Czy liczyć od kwot jakei wpłaciłem czy od tych które powinienem wpłacić?
    Z góry dziekuję za podpowiedz
    Foti

  • 2. Data: 2007-10-14 20:41:00
    Temat: Re: ZUS skłądka zdrowotna
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Foti napisał:
> [...]
    > wpłaciłem taką jak za wrzesień czyli wyższą
    > Teraz za wrzesień wpłaciłem składkę w wysokości sierpniowej.

    Prawidlowo to nie bardzo, bo sie w ZUSie nie zgodza kwoty zadeklarowane
    z wplaconymi i od widzimisie urzednika moze zalezec to, czy np. za 20
    lat ci nie przypier... nicza sie do jakiegos wyplacenia chorobowego za
    l4 bo... widzi pan, 20 lat temu nam sie nie zgasdza ;))))

    Prawidlowo to powinienes zglosic po pierwszej pomylce prosbe o
    przeksiegowanie nadwyzki na przyszly miesiac i korekte deklaracji sa
    sierpien. Czy jakos tak.

    Jest tez dobra sprawa, mim, ze tego nei zrobiles prawdopodobnie nei
    czeka cie wiezienie...

  • 3. Data: 2007-10-14 22:47:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wojtek Malina" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie przypier... nicza sie do jakiegos wyplacenia chorobowego za l4 bo...
    > widzi pan, 20 lat temu nam sie nie zgasdza ;))))

    A co ma piernik do wiatraka?
    Zdrowotne idzie przeciez na inne konto niz chorobowe!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-10-16 16:54:53
    Od: opix <o...@c...nl>

    Foti wrote:

> [...]
    > I teraz jeszcze jak to odliczyć od podatku?
    > Czy liczyć od kwot jakei wpłaciłem czy od tych które powinienem wpłacić?

    liczymy od składki wpłaconej
    powinieneś zrobić korekte w deklaracji w miesiacu w którym dokonałes
    wyrównania naezności wykazujac nadpłatę skladki w poprzednim miesiacu -bo
    za lat kilka w systemie tego nikt nie dojdzie i będą cie szarpać
    --
    ===opix===

  • 5. Data: 2007-10-16 17:08:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    opix w <news:ff2qcf$v1n$2@news.onet.pl>:

    > liczymy od składki wpłaconej

    Raczej zapłaconej.

    > powinieneś zrobić korekte w deklaracji w miesiacu w którym dokonałes
    > wyrównania naezności wykazujac nadpłatę skladki w poprzednim miesiacu -bo
    > za lat kilka w systemie tego nikt nie dojdzie i będą cie szarpać

    Jakiej deklaracji? Jaka nadpłatę?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]