  • 1. Data: 2002-12-04 00:31:54
    Temat: ZUS - wypłata zasiłku chorobowego po ustaniu stosunku pracy
    Od: "Bilbo" <p...@c...pl>

    Na 3 dni przed ustaniem stosunku pracy zachorowałem. Przysługuje mi już
    zasiłek chorobowy (zakład zatrudnia powyzej 20 pracowników). Czy i kto
    (zakład pracy czy ZUS) będzie wypłacał zasiłek chorobowy za pozostałe dni
    choroby? Jaka jest obowiązująca procedura - jakie dokumenty muszę wypełnić i
    do kogo je wysłać, jakie dokumenty powinien wystawić zakład pracy itp ?

    ---

  • 2. Data: 2002-12-04 07:18:04
    Od: b...@d...pl (Beata Tomaszewska)

    Zawsze po ustaniu zatrudnienia w takiej sytuacji przysługuje zasiłek
    chorobowy
    wypłaca go ZUS. Pracodawca przesyła do ZUS zaświadczenie Z-3 i druk
    zwolnienia,
    kolejne zwolnienia pracownik powinien przesyłać do ZUS-u wg miejsca
    zamieszkania
    pracownika.