  • 1. Data: 2007-10-20 09:38:13
    Temat: ZUS'y w nowej firmie przy zatrudnieniu jednego pracownika
    Od: a...@g...com

    Witam.

    Po zalozeniu nowej firmy przez pierwsze dwa lata wlasciciel placi zus
    pomniejszony do okolo 300zl. Czy jesli zatrudni pracownika z
    bezrobocia przysluguje mu prawo do znizki? Jaki zus placi w tej
    sytuacji pracownik i jaki pracodawca?

    Pozdrawiam, Pawel

  • 2. Data: 2007-10-20 20:31:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    >Czy jesli zatrudni pracownika z
    > bezrobocia przysluguje mu prawo do znizki?

    Z jakiej niby racji mialaby przyslugiwac mu jakas znizka?
    Pracownik to pracownik. Placi sie za niego najnormalniejszy ZUS w swiecie -
    wg stosownych stop procentowych od wynagrodzenia brutto.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-10-20 21:34:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SDD wrote:

    > Z jakiej niby racji mialaby przyslugiwac mu jakas znizka?
    > Pracownik to pracownik. Placi sie za niego najnormalniejszy ZUS w
    > swiecie - wg stosownych stop procentowych od wynagrodzenia brutto.

    Kiedyś były ulgi na mocy ustawy o promocji zatrudnienia i coś tam jeszcze.
    Była refundacja składek społecznych przy utrzymaniu stanowska pracy
    przez rok i jakieś dofinansowania wysposażenia stanowiska pracy.
    Nie wiem czy ta ustawa jeszcze aktualna, pogoogluj sobie.

  • 4. Data: 2007-10-20 22:00:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Kiedyś były ulgi na mocy ustawy o promocji zatrudnienia i coś tam jeszcze.

    > Nie wiem czy ta ustawa jeszcze aktualna, pogoogluj sobie.

    Jeszcze chyba cos tam mozna z niepelnosprawnoscia i PFRON-ami kombinowac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-10-21 15:17:14
    Od: d...@o...pl

    >Z jakiej niby racji mialaby przyslugiwac mu jakas znizka?
    >Pracownik to pracownik. Placi sie za niego najnormalniejszy ZUS w swiecie -
    >wg stosownych stop procentowych od wynagrodzenia brutto.

    OK, ale pracodawca moze skorzystac z 2-letniej ulgi?

  • 6. Data: 2007-10-21 17:16:14
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 20 Oct 2007 23:34:32 +0200, cef napisał(a):

    > Kiedyś były ulgi na mocy ustawy o promocji zatrudnienia i coś tam jeszcze.

    Jesteś tego pewny?
    Jaki kod ubezpieczenia otrzymywał taki "pracownik"? ;)

    > Była refundacja składek społecznych przy utrzymaniu stanowska pracy
    > przez rok i jakieś dofinansowania wysposażenia stanowiska pracy.
    > Nie wiem czy ta ustawa jeszcze aktualna, pogoogluj sobie.

    Cos Ci dzwoni - ale to inny kościół.
    Za organizację stanowiska pracy, po zawarciu umowy z np. burmistrzem,
    pracodawca taki musi "utrzymać" stanowisko pracy w okresie ustalonym na
    danym terenie (2, 3 lata). W skrócie, pracodawca przedstawia wszelkie
    koszty organizacji takiego stanowiska i np. gmina zwraca od 60-80% takiej
    kwoty, nie więcej jednak niż 5-krotność średniej płacy.
    Na stronach UPów są gotowe wnioski, oraz szczegółowe uregulowania.

    Jednak nie spotkałem się by pracownicy mieli odprowadzane inne składki niż
    "zwykli pracownicy". Istotny jest kod ubezpieczenia (011000)

  • 7. Data: 2007-10-21 17:39:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik <d...@o...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > OK, ale pracodawca moze skorzystac z 2-letniej ulgi?

    No a dlaczego mialby nie skorzystac?
    Dla mozliwosci skorzystania z ulgi nie ma znaczenia czy wszystko robi sam,
    czy zatrudnia 250 pracownikow :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2007-10-21 18:03:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Artur wrote:

    > Jesteś tego pewny?
    > Jaki kod ubezpieczenia otrzymywał taki "pracownik"? ;)

    Nie ma specjalnego kodu, bo to zwykłe zatrudnienie-
    składki są refundowane z innego źródła niż ZUS.
    Art 47 tej ustawy obowiązuje nadal
    DU 99/2004 poz. 1001
    Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach
    rynku pracy

    > Cos Ci dzwoni - ale to inny kościół.

    Kościół ten sam, tylko to różne są ulgi:
    http://bip.uml.lodz.pl/index.php?str=493

    > Jednak nie spotkałem się by pracownicy mieli odprowadzane inne
    > składki niż "zwykli pracownicy". Istotny jest kod ubezpieczenia
    > (011000)

    Kod wg mnie będzie zwykły, bo to nie jest opłacanie mniejszych składek.
    Składki są normalne, tylko jest potem refundacja i to nie przez ZUS,
    tylko przez UP (czy burmistrza/starostę - na mocy umowy)