  • 1. Data: 2002-04-24 22:19:24
    Temat: ZUS, zawieszona działalność, itp.
    Od: "Tomasz" <t...@r...pl>

    Witam.
    Mam konkretne pytania:

    1. Prowadzac samodzielnie DG oplacam skladki ZUS (51,52,53). Prowadze KPiR.
    Czy moge ksiegowac je jako koszty pozostale?
    2. Od polowy maja mialem zawieszona dzialalnosc (odwieszona w grudniu). W
    polowie maja (juz pare dni po zawieszeniu) oplacilem wspomniane skladki za
    kwiecien oraz w czerwcu za 1/2 maja. Czy moge je odliczyc (najlepiej wpisac
    do KPiR)?
    3. W czasie kiedy mialem zawieszona dzialalnosc przychodzily rowniez faktury
    za telefon. Czy te ktore przyszly za okresy kiedy prowadzilem dzialalnosc
    (ale wystawione w czasie zawieszenia) mozna bylo jakos odliczyc?

    Pozdrawiam
    zax

  • 2. Data: 2002-04-25 10:47:17
    Temat: Re: ZUS, zawieszona działalność, itp.
    Od: "rychu" <r...@w...pl>

    > 1. Prowadzac samodzielnie DG oplacam skladki ZUS (51,52,53). Prowadze
    KPiR.
    > Czy moge ksiegowac je jako koszty pozostale?

    51- odliczasz od dochodu w PIT-5
    52- odliczasz od podatku w PIT-5
    53- w koszty

> [...]
    > polowie maja (juz pare dni po zawieszeniu) oplacilem wspomniane skladki za
    > kwiecien oraz w czerwcu za 1/2 maja. Czy moge je odliczyc (najlepiej

    j.w.

> [...]
    > za telefon. Czy te ktore przyszly za okresy kiedy prowadzilem dzialalnosc
    > (ale wystawione w czasie zawieszenia) mozna bylo jakos odliczyc?

    nie wiem , nie wypowiadam sie....ale chyba jednak nie ;-)

    > Pozdrawiam

    ja rowniez

  • 3. Data: 2002-04-26 04:53:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Apr 2002, Tomasz wrote:
    [...]
    >+ 1. Prowadzac samodzielnie DG oplacam skladki ZUS (51,52,53). Prowadze KPiR.
    >+ Czy moge ksiegowac je jako koszty pozostale?

    53 tak, 51 opcjonalnie do KPiR lub tak jak 'rychu' pisał.

> [...]
    >+ za telefon. Czy te ktore przyszly za okresy kiedy prowadzilem dzialalnosc
    >+ (ale wystawione w czasie zawieszenia) mozna bylo jakos odliczyc?

    Ja bym odliczał: UoPDoOF, art.8.2 - "kosztami uzyskania w roku
    podatkowym". W końcu jeśli sprzedasz ŚT *po* zakończeniu DG - to to TEŻ
    jest dochód (do opodatkowania).
    Spełniają definicję art.22 ? IMO spełniają...
    Nikt poza 'rychem' nie ma pomysłu ?

    Pozdrowienia, Gotfryd