1. Data: 2002-04-24 22:19:24
Temat:ZUS, zawieszona działalność, itp.
Od:"Tomasz" <t...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam konkretne pytania:

1. Prowadzac samodzielnie DG oplacam skladki ZUS (51,52,53). Prowadze KPiR.
Czy moge ksiegowac je jako koszty pozostale?
2. Od polowy maja mialem zawieszona dzialalnosc (odwieszona w grudniu). W
polowie maja (juz pare dni po zawieszeniu) oplacilem wspomniane skladki za
kwiecien oraz w czerwcu za 1/2 maja. Czy moge je odliczyc (najlepiej wpisac
do KPiR)?
3. W czasie kiedy mialem zawieszona dzialalnosc przychodzily rowniez faktury
za telefon. Czy te ktore przyszly za okresy kiedy prowadzilem dzialalnosc
(ale wystawione w czasie zawieszenia) mozna bylo jakos odliczyc?

Pozdrawiam
zax

2. Data: 2002-04-25 10:47:17
Temat:Re: ZUS, zawieszona działalność, itp.
Od:"rychu" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Prowadzac samodzielnie DG oplacam skladki ZUS (51,52,53). Prowadze
KPiR.
> Czy moge ksiegowac je jako koszty pozostale?

51- odliczasz od dochodu w PIT-5
52- odliczasz od podatku w PIT-5
53- w koszty

> [...]
> polowie maja (juz pare dni po zawieszeniu) oplacilem wspomniane skladki za
> kwiecien oraz w czerwcu za 1/2 maja. Czy moge je odliczyc (najlepiej

j.w.

> [...]
> za telefon. Czy te ktore przyszly za okresy kiedy prowadzilem dzialalnosc
> (ale wystawione w czasie zawieszenia) mozna bylo jakos odliczyc?

nie wiem , nie wypowiadam sie....ale chyba jednak nie ;-)

> Pozdrawiam

ja rowniez

3. Data: 2002-04-26 04:53:42
Od:Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 25 Apr 2002, Tomasz wrote:
[...]
>+ 1. Prowadzac samodzielnie DG oplacam skladki ZUS (51,52,53). Prowadze KPiR.
>+ Czy moge ksiegowac je jako koszty pozostale?

53 tak, 51 opcjonalnie do KPiR lub tak jak 'rychu' pisał.

> [...]
>+ za telefon. Czy te ktore przyszly za okresy kiedy prowadzilem dzialalnosc
>+ (ale wystawione w czasie zawieszenia) mozna bylo jakos odliczyc?

Ja bym odliczał: UoPDoOF, art.8.2 - "kosztami uzyskania w roku
podatkowym". W końcu jeśli sprzedasz ŚT *po* zakończeniu DG - to to TEŻ
jest dochód (do opodatkowania).
Spełniają definicję art.22 ? IMO spełniają...
Nikt poza 'rychem' nie ma pomysłu ?

Pozdrowienia, Gotfryd