  • 1. Data: 2014-10-25 14:41:37
    Temat: ZUS zdrowotny zapłacony po terminie - jakie konsekwencje?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Z jakiegoś powodu nie przeszedł mi przelew ZUS zdrowotnego i zrobiłem go
    dopiero 11 dni po terminie, jak się zorientowałem.
    Czy ZUS w takim przypadku stosuje jakieś sankcje?
    Pręgierz, wyłączenie z ubezpieczenia na pół roku, mandacik itp?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-10-27 10:25:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Oct 2014, Jacek wrote:

> [...]
    > Czy ZUS w takim przypadku stosuje jakieś sankcje?
    > Pręgierz, wyłączenie z ubezpieczenia na pół roku, mandacik itp?

    Zakładam że to "od DG".
    Zdrowotne jest obowiązkowe, więc w odróżnieniu od dobrowolnego
    chorobowego nie powoduje "wylotu".
    Zapłaciłeś z odsetkami (o ile się uzbierało więcej niż próg
    z ordynacji)?
    IMVHO - nic więcej.

    pzdr, Gotfryd