  • 1. Data: 2009-01-04 11:41:00
    Temat: ZUS zmiany
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Witam,
    czy do prawidłowego przetrawienia wprowadzonych zmian kolejnymi dokumentami
    system ZUS potrzebuje czasu?
    Konkretnie wyrejestrowanie z ubezpieczeń ZWUA z dniem 01.01.2009
    (skończył się z dniem 31.12.2008 okres ulgowych składek)
    i zarejestrowanie ponowne do ubezpieczeń z innym tytułem - zwykłe składki
    od 01.01.2009.
    Czy wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym w kolejności zgłoszeń?
    Czy też przekazane elektronicznie dokumenty czekają w jakiejś dziennej
    kolejce
    i mogą być te z tego samego dnia wczytywane w różnej kolejności?
    Chciałbym uniknąć sytuacji, kiedy w pierwszej kolejności system
    rozpatrzy nowe zgłoszenie i "nic z tego nie zrozumie", a potem wyrejestruje
    z ubezpieczeń bez żadnego problemu - a potem trzeba będzie latać z
    korektami,
    bo inaczej system "nie widzi", "nie może", "nie przyjmie" itp
    .

    .

  • 2. Data: 2009-01-04 12:12:53
    Temat: Re: ZUS zmiany
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-01-2009 o 12:41:00 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > (skończył się z dniem 31.12.2008 okres ulgowych składek)
    > i zarejestrowanie ponowne do ubezpieczeń z innym tytułem - zwykłe składki

    Ja już dwa razy się tak przerejetrowywałem, za każdym razem
    dawałem ZWUA i ZUA razem - dla panienek z okienek to było oczywiste
    że tak się robi.
    Od pierwszego przerejestrowania minęły już 3 lata i wszytsko gra
    (w międzyczasie miałem już kilka innych zmian i wszystko w systemie było ok,
    chociaż nie brałem nigdy zaświadczenia o niezaleganiu więc nie mam
    formalnego potwierdzenia)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-04 12:49:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Ja już dwa razy się tak przerejetrowywałem, za każdym razem
    > dawałem ZWUA i ZUA razem - dla panienek z okienek to było oczywiste
    > że tak się robi.

    Ale panienka z okienka układa potem te dokumenty w jakiejś sensownej
    kolejności przed wczytaniem do systemu, a może nawet odczeka jeden
    dzień między wczytaniem ZWUA a ZUA.
    A ja chciałbym dzisiaj pchnąć wszystko i przecież nie papierkowo - DRA za
    grudzien, ZWUA i ZUA.

  • 4. Data: 2009-01-04 13:19:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-01-2009 o 13:49:02 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > dzień między wczytaniem ZWUA a ZUA.
    > A ja chciałbym dzisiaj pchnąć wszystko i przecież nie papierkowo - DRA za

    Ah no tak, ja jeszcze jestem XXwieczny :-)

  • 5. Data: 2009-01-04 14:06:32
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Zrob rozne daty wypelnienia, wczesniejsza dla ZWUA a pozniejsza dla ZUA. To
    zapobiegnie potencjalnym problemom. Wyslac mozesz naturalnie razem.

    marekz

  • 6. Data: 2009-01-04 14:12:55
    Od: Asen <a...@g...com>

    Ja od lat wysyłam dzień po dniu, np. ZWUA od 1.1.2009 - 5.1, ZUA od
    1.1.2009 - 6.1
    i nie narzekam... :)

  • 7. Data: 2009-01-04 15:14:47
    Od: "Dariusz Domagała" <dariusz.domagala@no_spam_innersoft.pl>

    Przede wszystkim ZWUA i ZUA sie nie 'zbiegną' ze względu
    na inny tytuł ubezpieczenia - 0570 'ulgowy' i 0510 'normalny'

    System rejestruje ZWUA do najstarszego zarejestrowania z danym
    kodem ubezpieczenia. W związku z tym nie masz sie czego obawiac
    puszczajac oba dokumenty w jednym zestawie.

    Darek

  • 8. Data: 2009-01-04 18:25:44
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zrob rozne daty wypelnienia, wczesniejsza dla ZWUA a pozniejsza dla ZUA.
    > To zapobiegnie potencjalnym problemom. Wyslac mozesz naturalnie razem.

    Wg pań z zus-u - daty wypełnienia nie mają znaczenia dla systemów
    przetwarzania.
    Wg pań z zus-u - wysłanie zua i zwua w jednej paczce może spowodować "dziwne
    rzeczy".
    Wg pań z zus-u - dokumenty przetwarzane są raz na tydzień - we wtorki po
    południu - (to informacja dość stara ale chyba jeszcze aktualna).

    Gdybym ja miałbym to zrobić odczekałbym przynajmniej dzień między ZWUA a
    ZUA.
    A to dlatego, że nie chciałoby mi się potem robić ewentualnych korekt - może
    się okazać w najmniej spodziewanym momencie że coś jest nie tak.

    --
    PawełJ

  • 9. Data: 2009-01-04 18:58:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    pawelj wrote:

> [...]
    > A to dlatego, że nie chciałoby mi się potem robić ewentualnych korekt
    > - może się okazać w najmniej spodziewanym momencie że coś jest nie

    Nie mam tyle samozaparcia (a i cenię sobie zdrowie psychiczne),
    żeby pracować z Płatnikiem więcej niż raz na miesiąc,
    dlatego musiałem dzisiaj nadać wszystko. Wyrejestrowanie faktycznie
    wymaga kodu ubezpieczenia, więc nic nie powinno się
    nic w ZUA z nowym kodem dziać.
    Dla pewności puściłem tylko wszystko w oddzielnych zestawach.

    A co do korekt w najmniej spodziewanym momencie, to
    nie licz na to, że ich nie będzie. Będą z innego powodu
    i jeszcze bardziej wtedy niespodziewane :-).
    Choć przyznam, że od czasu kiedy nadaję zusy teletransmisją i kiedy
    dokonałem kilka lat temu "nadpisania" starych jeszcze papierowych DRA z lat
    1999-2001,
    to nie było ani razu wezwania do sprostowania czegoś.