  • 1. Data: 2004-01-29 09:04:03
    Temat: Zabezpieczenie kredytu hipotecznego - jaki koszt ?
    Od: "Tomasz Rosikon" <r...@z...ce3.pl>

    Witam

    Zamierzam wziąść z żona kredyt hipoteczny na budowe domu ale zabezpieczeniem
    będzie inna nieruchomość, której współwłaściecielem jestem ja i moi rodzice.
    Jaką opłatę będę musiał uiścić za ustanowienie hipoteki ?
    Czy stwierdzenie: "zwalnia sie od oplaty sądowej wniosek o wpis hipoteki
    ustanowionej na nieruchomości stanowiącej wlasność kredytobiorcy w celu
    zabezpieczenia należności z tytu udzielonego kredytu....." będzie nas
    obejmowało jeśli bierzemy wspólnie kredyt ale żona nie jest
    współwłaścicielem nieruchomości ?

    pozdr
    Tomasz Rosikoń

  • 2. Data: 2004-01-29 10:29:50
    Od: "Tomasz Rosikon" <r...@z...ce3.pl>

> [...]
    nie
    > sprecyzuje, ale google dzialaja niezle w tej kwestii.

    > Hmmm wniosek z tego co wiem jest zawsze gratis, ustanowienie hipoteki
    > kosztuje... Niemalo. Rozumiem, ze masz urzadzona ksiege wieczysta, jezeli
    > nie to koszty gwaltownie wzrosna.
    > Co do Zony, to raczej nie powinno byc klopotu - wlasciciele nieruchomosci,
    > ktora jest zabezpieczeniem oswiadczaja, ze zgadzaja sie na obciazenie
    > hippoteka na Wasza rzecz.
    > (Jakkolwiek moge sie gdzies mylic w tym toku rozumowania, a w ogole to

    Ksiega wieczysta jest.
    Co do kosztów ustanowienia hipoteki to dowiedziałem się że jeśli
    zabezpieczeniem jest nieruhomość któej jestem właścicielem
    (współwłaścicielem) to nie płace nic.
    Jeśli jest jak piszesz czyli, wystarczy oświdczene, że wyrażam zgodę (bo w
    końcu ja jestem współwłaściecielem tej nierucohmości) aby żona, jako
    współkredytobiorca, zastawiła nie swoją nieruchomość to ok :))

    Pozdr
    Tomasz Rosikoń

  • 3. Data: 2004-01-29 11:55:31
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]

    hippoteka na Wasza rzecz.
    (Jakkolwiek moge sie gdzies mylic w tym toku rozumowania, a w ogole to jest

    Pozdrawiam
    ŁG

  • 4. Data: 2004-01-29 12:48:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2004, Tomasz Rosikon wrote:
    [...komuś...]
    >+ Jeśli jest jak piszesz czyli, wystarczy oświdczene, że wyrażam zgodę (bo w
    >+ końcu ja jestem współwłaściecielem tej nierucohmości)

    Ostatnio chyba na .prawo widziałem kwestię zahaczającą o ten temat,
    wynikało z tego że warunkiem jest uznanie zabezpieczenia przez
    WSZYSTKICH współwłaścicieli.
    Nie wnikam w to czy można "zastawić" tylko swój udział, ale... ale
    myślę że i tak bank nie będzie chciał :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-02-05 13:18:52
    Od: "Tomasz Rosikon" <r...@z...ce3.pl>

> [...]
    > WSZYSTKICH współwłaścicieli.
    > Nie wnikam w to czy można "zastawić" tylko swój udział, ale... ale
    > myślę że i tak bank nie będzie chciał :)

    ok ale co w sytuacji kiedy kredyt bierzemy z zoną, a żeby nie komplikować
    wciągamy jeszcze w to moich rodziców (oni i ja jesteśmy współwłaściecielami
    nieruchomości która będzie zastawem kredytu)
    i co w takiej sytuacji robimy, ile płacimy za wspis do hipoteki na
    nieruchomości której tylko moja żona nie jest współwłaścicielem :))

    nie wiem czy za bardzo nie namieszałem :((

    Tomasz Rosikoń