  • 1. Data: 2005-04-06 18:15:45
    Temat: Zakładam DG - US rząda zaświadczenia o meldunku i umowy dot.konta
    Od: "Tomisio" <T...@c...pl>

    Witam, pierwszy raz w US - zdawałem NIP1 - rozpoczynam DG no i pani za ladą
    oznajmia mi, że nie przyjmie bo muszę jeszcze mieć zaświadczenie o
    zameldowaniu z ADM ( DG we własnym mieszkaniu - działalność twórcza ) i
    umowę o koncie firmowym.
    Na pytanie na jakiej podstawie, miła pani pod nosem wymarudziła - od
    jakiegoś czasu taki jest wymóg. I co, miała rację czy mam podnosić dalej obu
    stronom ciśnienie ? Pomóżcie.

  • 2. Data: 2005-04-06 20:32:46
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Na pytanie na jakiej podstawie, miła pani pod nosem wymarudziła - od
    > jakiegoś czasu taki jest wymóg. I co, miała rację czy mam podnosić dalej

    Jestem laikiem, ale z tego co czytałem, to tak:
    1) Konto firmowe musisz mieć obowiązkowo. Jest taki przepis i już.
    Wykorzystujesz je m.in. do rozliczeń z US i ZUS. O ile mi wiadomo, ZUS w
    ogóle nie przyjmuje gotówki - tylko przelewy
    2) Jeżeli działalność ma być wykonywana w Twoim mieszkaniu, to musisz
    przedstawić tytuł, jaki do niego masz. Innymi słowy dowieść, że rzeczywiście
    jest Twoje. Co więcej, część mieszkania musisz przekwalifikować jako "lokal
    do DG", co wymaga chyba wizyty w administracji i uzyskania stosownego
    zaświadczenia.

  • 3. Data: 2005-04-07 09:40:26
    Od: "adminek" <w...@g...net>

> [...]
    "lokal
    > do DG", co wymaga chyba wizyty w administracji i uzyskania stosownego

    Z tym co piszesz bym chyba polemizował.

    W moim US pani takze zarządała dokumentu potwierdzajacego moje prawa do
    lokalu-siedziby. Siedzibę mam na dom - własnosć moich rodziców. Pani
    odpowiedziałem w ten sposób, że tam mieszkam, że tam całe życie jestem
    zameldowany. Pani skerowała z dowodu moje zameldowanie i było OK.

    Co zaś do przekwalifikowania - w moim UM w Gołdapi uzyskałem informację, że
    jeśli nie ma specjalnie wydzielonego pomieszczenia do działalnosci (np.
    oddzielny pokój) to nie mam potrzeby przekwalifikowywania czegokolwiek.
    Pytałem o to, bo zastanawiało mnie, czy muszę wydzielić np. 3m2 pokoju i
    płacic za te metry podatek od nieruchomosci jak za pomieszczenia do
    działanosci. Odpowiedź byłą: jeśli nie ma wydzielonego specjalnie
    pomieszczenia gospodarczego do mojej dzialalnosci to nie. Jest to nadal caly
    budynek mieszkalny.

    --
    JR

  • 4. Data: 2005-04-07 09:48:12
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 6 kwi o godzinie 22:32, na pl.soc.prawo.podatki, Piter napisał(a):

    > Jestem laikiem, ale z tego co czytałem, to tak:
    > 1) Konto firmowe musisz mieć obowiązkowo. Jest taki przepis i już.

    Oczywiście zaraz go nam podasz - prawda? :P

    > Wykorzystujesz je m.in. do rozliczeń z US i ZUS.

    I do rozliczeń z tirówkami, które wpisujesz do KPiR jako 'masaże zdrowotne'
    :P

    > O ile mi wiadomo, ZUS w ogóle nie przyjmuje gotówki - tylko przelewy

    Sugerujesz, że nie można wejść do pierwszego z brzegu banku i złożyć
    dyspozycję wpłaty na rachunek ZUSowski?

    > 2) Jeżeli działalność ma być wykonywana w Twoim mieszkaniu, to musisz
    > przedstawić tytuł, jaki do niego masz.
    > Innymi słowy dowieść, że rzeczywiście jest Twoje.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    A jak nie jest jego *własnością* ?

    > Co więcej, część mieszkania musisz przekwalifikować jako "lokal
    > do DG", co wymaga chyba wizyty w administracji i uzyskania stosownego
    > zaświadczenia.

    Eeeee tam... :P

    --
    Herbi
    07-04-2005 11:48:08

  • 5. Data: 2005-04-07 13:08:30
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <d31glb$1bee$1@node2.news.atman.pl>, Piter wrote:

    > Jestem laikiem, ale z tego co czytałem, to tak:
    > 1) Konto firmowe musisz mieć obowiązkowo. Jest taki przepis i już.
    > Wykorzystujesz je m.in. do rozliczeń z US i ZUS. O ile mi wiadomo, ZUS w

    No to po polsku:

    Kto zalozy komus konto firmowe jesli ten nie ma firmy ?
    Odwrotna kolejnosc:
    To bank zaklada konto jak widzi zgloszenie dzialanosci gospodarczej.

    -------------------------------------
    Tak bylo 20 lat temu:
    Nie dostaniesz paszportu poki nie masz wizy ale wize wkleja sie
    w paszporcie wiec ludzie biegali do ambasad po "PRZYRZECZENIE
    OTRZYMANIA WIZY" i z tym szli po wnioski paszportowe.

    Teraz to by bylo "przyrzeczenie otwarcia dzialanosci" albo
    "przyrzeczenie otwarcia rachunku firmowego".
    Hmm ?
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 6. Data: 2005-04-07 18:09:54
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > No to po polsku:
    wydaje się,że pytacz pisze po polsku i to wyraznie ...
    > Witam, pierwszy raz w US - zdawałem NIP1 - rozpoczynam DG no i pani za
    > ladą
    Pani w US - oznacza Urząd Skarbowy nie Gminę
    > oznajmia mi, że nie przyjmie bo muszę jeszcze mieć zaświadczenie o

    > Kto zalozy komus konto firmowe jesli ten nie ma firmy ?
    Nikt,patrz wyżej ,
    > Odwrotna kolejnosc:
    > To bank zaklada konto jak widzi zgloszenie dzialanosci gospodarczej.
    No właśnie , konto zakłada bank i trzeba je założyć , jak również przedstawić
    tytuł do lokalu - patrz Ustawa o DG.

> [...]
    >
    > Teraz to by bylo "przyrzeczenie otwarcia dzialanosci" albo
    > "przyrzeczenie otwarcia rachunku firmowego".
    Nie rozumiem uszczypliwości - człowiek pyta trzeba mu pomóc.
    Pani w US ma rację , ale możesz złożyć ten NIP i zobowiązać się do doniesienia
    kwitów lub gdy się upiera złożyć pocztą.Po uzyskaniu nr konta - zrobisz
    aktualizację.Zgłoś obowiązek podatkowy w zakresie PDOF.
    Poczytaj ustawę o DG i o swobodzie DG , to podstawy.
    Wybierz Bank z obsł. internetową konta.

    Działaj - Pozdrawiam-Kriss.

  • 7. Data: 2005-04-07 18:51:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kriss wrote:
    > No właśnie , konto zakłada bank i trzeba je założyć

    Widze, że nieśmiertelny temat wraca :-)
    Podobnie jak Herbi poproszę o stosowny przepis.
    Proszę pamiętać, że obowiązek realizowania
    pewnych płatności bezgotówkowo nie zawsze
    (i nie dla każdej DG) oznacza konieczność założenia
    rachunku firmowego.

    , jak również
    > przedstawić tytuł do lokalu - patrz Ustawa o DG.

    Konieczność przedstawienia tytułu
    prawnego do lokalu wynika
    akurat z zupełnie innego aktu prawnego.

  • 8. Data: 2005-04-07 19:24:18
    Od: "PK" <p...@w...itserwis.pl>

    Witam

> [...]
    > Proszę pamiętać, że obowiązek realizowania
    > pewnych płatności bezgotówkowo nie zawsze
    > (i nie dla każdej DG) oznacza konieczność założenia

    Przecież nie było mowy o rachunku firmowym,
    tylko o dostarczenie umowy o koncie firmowym przy składaniu NIP1.
    Czy pani w US może tego żądać i na jakiej podstawie?

    Proszę o podanie.

    Pozdrawiam
    PiotrK

  • 9. Data: 2005-04-07 19:28:21
    Temat: Re: Zakładam DG - USrz?da za?wiadczenia o meldunku i umowy dot.konta
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    PK wrote:
    > Przecież nie było mowy o rachunku firmowym,
    > tylko o dostarczenie umowy o koncie firmowym przy składaniu NIP1.
    > Czy pani w US może tego ż?dać i na jakiej podstawie?

    Może żądać, ale moim zdaniem bezpodstawnie :-)

    > Proszę o podanie.

    Art 5.4b ustawy o zasadach
    ewidencji i identyfikacji podatników i płatników
    z 13 października 1995

  • 10. Data: 2005-04-07 19:59:08
    Od: "PK" <p...@w...itserwis.pl>

    Witam

    > Art 5.4b ustawy o zasadach
    > ewidencji i identyfikacji podatników i płatników
    > z 13 października 1995

    "Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą dołączają do zgłoszenia
    identyfikacyjnego
    uwierzytelnione lub urzędowo poświadczone kopie dokumentów potwierdzających
    informacje objęte zgłoszeniem,..."

    Według tego to nawet mogą żądać aktu urodzenia, bo wpisuje się datę
    urodzenia :-)

    Pozdrawiam
    PiotrK