  • 1. Data: 2008-03-15 21:45:44
    Temat: Zakładam firmę i mam 2 pytanka
    Od: "KMAJSZEK" <m...@w...pl>

    Witam, zacząłem procedurę zakładania firmy tzn. jestem już po wpisie do
    ewidencji w urzędzie gminy oraz po nadaniu numeru regon.
    Na początku mam zamiar handlować używanym sprzętem komputerowym po za siecią
    sklepową czyli targi, bazary, allegro, lub jako domokrążca. Czytałem gdzieś
    na necie że np. handlując telefonami komórkowymi od pierwszego dnia
    działalności trzeba mieć kasę fiskalną.
    Interesuje mnie czy ja sprzedając używane komputery również musze mieć taką
    kasę?
    Dodam że chciałbym rozliczać się z fiskusem przez ryczałt ewidencjonowany i
    nie zamierzam przekroczyć bariery (jak się nie mylę to ok 10tyś euro) która
    nakłada obowiązek płacenia również VAT.

    Następne pytanie dotyczy podatku od lokalu który powinienem płacić gminie.
    Jako adres działalności mam podany mój adres zamieszkania czyli prywatne
    mieszkanie gdzie owszem będę przechowywał ten sprzęt gdzieś po kątach
    (strych, piwnica itd.). Jednak później po sprawdzeniu i przetestowaniu
    ewentualnie naprawie będę sprzedawał go raczej poza domem. Czy wobec tego
    mam płacić jakiś dodatkowy podatek od lokalu wykorzystanego do celów
    działalności gospodarczej. Jeśli tak to ile, jak i przez kogo jest to
    obliczane? Przecież nie będę wykorzystywał całego domu tylko jak już to
    powiedzmy jeden pokój ok 20m.

    Dziękuję i pozdrawiam.