  • 1. Data: 2002-02-07 08:52:22
    Temat: Zakup ULOTEK REKLAMOWYCH - księgowanie ( VAT )
    Od: "Kosmo" <n...@b...onet.pl>

    Witam,

    W jaki sposób księgujemy zakup ulotek reklamowych ( PKPiR ) i przede
    wszystkim pytanie dotyczy VAT-u - podobno nie można go odliczyć, a ostatnio
    jeszcze wyczytałem, że samą czynność też należy opodatkować i wtedy płaci
    się VAT dwa razy ! - link do artykułu poniżej ....

    Podwójny VAT na materiały reklamowe...
    > http://www.biznespolska.pl/prasa/index.asp?id=11153&
    inne=tak

  • 2. Data: 2002-02-07 22:54:09
    Temat: Re: Zakup ULOTEK REKLAMOWYCH - księgowanie ( VAT )
    Od: "Arraes" <a...@e...com>

    Użytkownik "Kosmo" <n...@b...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeszcze wyczytałem, że samą czynność też należy opodatkować i wtedy płaci
    > się VAT dwa razy ! - link do artykułu poniżej ....

    VAT mozna odliczyc, ale wtedyw momencie przekazania ulotek na potrzeby
    reklamy trzeba go naliczyc.

    albo mozna nie odlcizac i caloisc potraktowac jako koszt (kwoat brutoo). W
    tym przypadku, przkeazanie ulotek na poptrzeby RirR nalezy traktowacv jako
    sprzedaz zwolniona.......

  • 3. Data: 2002-02-08 10:23:39
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

> [...]
    > tym przypadku, przkeazanie ulotek na poptrzeby RirR nalezy traktowacv jako

    ok - jesli na fa jest np ulotka sztuk xxx, a jesli na fa jest : wydruk
    ulotek szt. 1?
    to wg mnie w koszty netto

    ania

  • 4. Data: 2002-02-08 22:40:13
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "ania" <a...@e...pl_#@!%> napisał w wiadomości

    > ok - jesli na fa jest np ulotka sztuk xxx, a jesli na fa jest :
    wydruk
    > ulotek szt. 1?
    > to wg mnie w koszty netto
    >
    > ania

    Pytanie jest zasadne. Trzeba wiedzieć czy to towar czy usługa, bo dla
    celów VAT są one inaczej traktowane.

    Poza tym należy ustalić czy jest to reklama niepubliczna limitowana do
    0.25% przychodu. Będą nią niewątpliwie ulotki, druki bezadresowe,
    dostarczane np. przez pocztę do konkretnych skrzynek pocztowych. Nie
    ma tu elementu ogólnej, anonimowej dostępności do reklamy.

    1. Gdyby był to towar ( chociaż wg mnie powinna być usługa ale
    wystawca wie lepiej ? :-) )
    Wpisujemy do ewidencji i VAT odliczmy jako zakup związany ze sprzedażą
    opodatkowaną.
    Wystawiamy f-rę VAT wewnętrzną na te towary i VAT naliczamy. Per saldo
    VAT wychodzi na zero. Ale kosztem limitowanym jest wartość netto
    naszej faktury a VAT powinien być wpisany jako wydatki pozostałe.
    Gdyby wpisać od razu do kosztów reklamy f-rę obcą brutto ( co IMHO nie
    jest prawidłowe ), to VAT niepotrzebnie wchodziłby do limitu.

    2. Jeśli to usługa.
    Wpisujemy do ewidencji i VAT odliczmy jako normalny zakup kosztowy.
    Kosztem reklamy jest wartość netto.
    Usług się nie przekazuje na reklamę, bo fizycznie jest to niemożliwe i
    taki zapis pozbawiony byłby sensu.

    Przekroczenie limitu kosztów reklamy niepublicznej ( koszty ponad
    limit nie są kosztem uzyskania przychodu ) nie zmienia sposobu
    odliczenia VAT.

    pozdrawiam
    Ryszard.

  • 5. Data: 2002-02-08 23:54:26
    Od: "Arraes" <a...@e...com>

    a co jesli kupisz dlugopisy i zamowisz na nich nadruk firmowy............

    potem je przekażesz na RiR (i nie ma tu znaczenia czy RiR jest publiczny czy