  • 1. Data: 2014-10-25 17:12:26
    Temat: Zakup auta z Włoch - faktura vat 0% - pomocy
    Od: "Tomaszek" <w...@b...o_n_e.t.pl>

    Witam,

    Sprowadziłem w grudniu 2013 samochód dostawczy z Włoch, zapłaciłem za niego
    cenę netto, fatura vat 0%

    Podczas powrotu do kraju ojazało się, ze auto jest słabe, ledwo wdrapuje się
    na pusto pod większe górki, zdecydowałem się że go sprzedam.

    Podsłyszłem gdzieś, że skoro kupiłem na 0% to też tak muszę sprzedać.
    Sprzedałem facetowi z fakturą wat zw.

    Mijają miesiące, nikt nic ode mnie nie chce ( myślę o urzędzie skarbowym i
    nowym właścicielu ).

    Dziś trafiam przypadkowo na artykuł w internecie, gdzie opisane są oszustwa
    odnośnie podatku vat 0%. Wygląda na to, że także - nieświadomie - jestem
    takim oszustem.

    Powinienem sprowadzając do kraju zapłacić vat 23% ??

    Proszę o pomoc i wyjaśnienie co zrobiłem źle i jak to wyprostować
    Nie chcę aby za rok albo dwa zapukał do mnie U.Skarbowy z karą i odsetkami.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-10-27 09:04:09
    Temat: Re: Zakup auta z Włoch - faktura vat 0% - pomocy
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <w...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Proszę o pomoc i wyjaśnienie co zrobiłem źle i jak to wyprostować
    > Nie chcę aby za rok albo dwa zapukał do mnie U.Skarbowy z karą i

    Przydałaby się jeszcze informacja czy posiadasz NIP unijny i czy sprzedaż
    tego samochodu odbyła się w systemie transakcji wewnątrzwspólnotowej czy np
    w włoskim systemie marży.
    Tak czy siak zwolnienie które zastosowałeś istniało w zeszłym roku i
    przewidziane było dla towarów używanych. ale że od grudnia pół roku minęło w
    maju 2014 a w styczniu przepis o zwolnieniu uległ ZNACZNEJ modyfikacji to z
    bardzo dużym prawdopodobieństwem sprzedaż należało opodatkować stawką 23%.
    Wyjątkiem jest sytuacja w której wykorzystujesz samochód na cele
    działalności zwolnionej z VAT. Być może można było kombinować z marżą ale
    na to raczej jest za póżno.

  • 3. Data: 2014-10-30 13:49:32
    Od: "Iw" <g...@o...eu>

    > Podsłyszłem gdzieś, że skoro kupiłem na 0% to też tak muszę sprzedać.
    > Sprzedałem facetowi z fakturą wat zw.

    Warto zauważyć, że VAT 0% to nie jest to samo, co VAT zw.

    iw