  • 1. Data: 2008-09-04 17:23:53
    Temat: Zakup i NiP
    Od: "Czaki" <w...@o...pl>

    Witam,

    Kupuję coś na Allegro, w opise jest, że FV na życzenie, inaczej paragon.

    Chcę fakturę.....muszę podać obowiązkowo (wg sprzedawcy) NIP. Po co? Jest
    jakaś podstawa? Kupuję jako osoba fizyczna.

    Ktoś się wypowie?

    czak
    http://www.mbank.net.pl/503

  • 2. Data: 2008-09-04 17:28:10
    Temat: Re: Zakup i NiP
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Czaki" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chcę fakturę.....muszę podać obowiązkowo (wg sprzedawcy) NIP. Po co? Jest
    > jakaś podstawa? Kupuję jako osoba fizyczna.

    Bo Ci nie wystawi.
    Może jego program tego wymaga dla faktur.

  • 3. Data: 2008-09-04 17:29:38
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Czaki wrote:

    >Chcę fakturę.....muszę podać obowiązkowo (wg sprzedawcy) NIP. Po co?
    > Jest jakaś podstawa? Kupuję jako osoba fizyczna.

    zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów
    z 27 kwietnia 2004 r. (Dz.U. nr 97, poz. 971 z późn. zm.)
    do obowiazkowych elementow faktury naleza niopy sprzedawcy i nabywcy

    --
    bartek

  • 4. Data: 2008-09-04 17:30:53
    Od: "Czaki" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał

    > Bo Ci nie wystawi.
    > Może jego program tego wymaga dla faktur.

    może mi nawet napisać na formularzu, albo odręcznie napisać, byle by sam
    sobie dobrze to wystawił, jego program mnie nie interesuje.

    Interesuje mnie, czy w świetle obowiązujących przepisów mój NIP jest
    niezbędny i oboowiązkowy.

    Z tego co czytałem kilka miesięcy temu to nie, ale może się to zmieniło i
    chcę wiedzieć.

  • 5. Data: 2008-09-04 17:32:55
    Od: "Czaki" <w...@o...pl>

    Użytkownik "bokomaru" <b...@z...com> napisał

    > zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów
    > z 27 kwietnia 2004 r. (Dz.U. nr 97, poz. 971 z późn. zm.)
    > do obowiazkowych elementow faktury naleza niopy sprzedawcy i nabywcy

    ale faktury wystawiane na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności
    gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w
    formie indywidualnych gospodarstw rolnych mogą nie zawierać danych
    dotyczących nabywcy, określonych w par. 9 ust. 1 pkt 2. (w tym NIP)

    to jest to co wiem, czy to jest aktualne czy już nie?

  • 6. Data: 2008-09-04 17:40:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał

    > może mi nawet napisać na formularzu, albo odręcznie napisać, byle by sam
    > sobie dobrze to wystawił, jego program mnie nie interesuje.

    Ale jego interesuje.
    Nikt nie będzie się wysilał, żeby jakiemuś uparciuchowi dobrze zrobić.
    Chcesz fakturę - podaj NIP i nie masz problemu.

  • 7. Data: 2008-09-04 17:41:28
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > nabywcy, określonych w par. 9 ust. 1 pkt 2. (w tym NIP)
    >
    > to jest to co wiem, czy to jest aktualne czy już nie?

    Jest aktualne

  • 8. Data: 2008-09-04 17:41:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > danych dotyczących nabywcy, określonych w par. 9 ust. 1 pkt 2. (w tym NIP)

    Mogą, czyli równie dobrze mogą zawierać.
    I tutaj raczej nie wygrasz jak się sprzedawca uprze, bo to on o tym
    decyduje.

    I co mu zrobisz?

  • 9. Data: 2008-09-04 17:42:30
    Od: "Czaki" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał

    > Ale jego interesuje.
    > Nikt nie będzie się wysilał, żeby jakiemuś uparciuchowi dobrze zrobić.
    > Chcesz fakturę - podaj NIP i nie masz problemu.

    ok, nie mam NIPu bo nie mam dochodów....powodujących obowiązek zapłaty
    podatku, nie rozliczam się z US = nie dostanę FV?

  • 10. Data: 2008-09-04 17:47:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał

    > ok, nie mam NIPu bo nie mam dochodów....powodujących obowiązek zapłaty
    > podatku, nie rozliczam się z US = nie dostanę FV?

    Wtedy chyba się pesel na fakturze wpisywało.

    A po co Ci ta faktura?
    Może sprzedawca może wystawić imienny paragon.