  • 1. Data: 2003-12-12 14:36:52
    Temat: Zakup i sprzedaż - czy tak mogę???
    Od: "Kubusia" <s...@l...com.pl>

    Witam grupowiczów,

    Prowadzę działalność gospodarczą jako osoba prawna i teraz mam taką
    sytuację:
    Zakupiłam we wrześniu towar powiedzmy za 10.000 zł. od firmy "X" do dalszej
    odsprzedaży. Ale do dnia dzisiajszego nie mogę go sprzedać:(( Czy mogę ten
    sam towar sprzedać nie za 10.000 zł. ale np. za 8.000 zł do firmy "Y" (czyli
    po niższej cenie niż cena zakupu), aby się go pozbyć???? Czy US nie
    zakwestionuje takiej sprzedaży??? Co powinnam zrobić aby wszystko było OK???

    Pozdrawiam
    Ania
    (VAT, pełna księgowość)

  • 2. Data: 2003-12-15 07:29:12
    Temat: Re: Zakup i sprzedaż - czy tak mogę???
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Kubusia" <s...@l...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po niższej cenie niż cena zakupu), aby się go pozbyć???? Czy US nie
    > zakwestionuje takiej sprzedaży??? Co powinnam zrobić aby wszystko było
    Skarbowy zawsze może sie czepiać taki ma cel ale uważam że jesli nie ma
    tzw.powiązań miedzy firamami czyli kupujacy i sprzedajacy to nie może sie
    czepić mimo wszystko do sprzedaży poniżej ceny zakupu .Czasami tak jest że
    lepiej sprzedaz poniżej kosztu zakupu niz miec na magazynie a nie miec
    gotówki .Wiec jakis opis do tego towaru ze brak odbiorcy lub długo zalega
    magazyn lub szybko traci na wartości ( nie wiem jaki towar )a potrzebna
    kasa.Nie wiem może ewentualnie jeszcze opisac ze jakies uszkodzenie nie wiem
    może opakowanie .W każdym razie coś w tym stylu.
    Pozdrawiam Wiola