  • 1. Data: 2004-10-23 21:09:18
    Temat: Zakup mieszkania - opłaty???
    Od: "Daniel" <d...@i...pl>

    Witam!!!
    Zamierzam kupić mieszkanie własnościowe na wolnym rynku. Z jakimi kosztami
    (oprócz oczywiście kosztów za mieszkanie) powinienem się liczyć (Urząd
    Skarbowy, Notariusz). Z góry dziękuję.
    Daniel

  • 2. Data: 2004-10-24 14:33:20
    Temat: Re: Zakup mieszkania - opłaty???
    Od: "Wildcat" <w...@s...com.kasuj.to>

    > Zamierzam kupić mieszkanie własnościowe na wolnym rynku. Z jakimi kosztami
    > (oprócz oczywiście kosztów za mieszkanie) powinienem się liczyć (Urząd
    > Skarbowy, Notariusz).

    W Urz.Skarbowym nie placisz.... u Notariusza wg taksy notarialnej
    (http://www.lexinkasso.pl/oplaty/taksa.html) , ale to sa maksymalne.... moze
    zejdzie z cena:-)

    -----------------
    Pozdrawiam,
    Wildcat

  • 3. Data: 2004-10-25 06:44:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Oct 2004, Wildcat wrote:

> [...]
    >+ > Skarbowy, Notariusz).
    >+
    >+ W Urz.Skarbowym nie placisz.... u Notariusza wg taksy notarialnej

    Mi się cosik nie podoba.
    Mogę się zgodzić że "nie płaci w US" bo płaci u notariusza.
    Ale jakoś mi się nie widzi żeby nie płacić podatku :] - przecież
    przy sprzedaży nieruchomości PCC się należy, prawda ?
    I to notariusz jest płatnikiem, czyli powinien pobrać stosowną
    kwotę ? Ile to jest: 2% ?
    No i na deser... koszty wpisów do KW...
    Tyle że nie wiem ILE (to i cicho siedziałem :]).
    IMHO pytanie kwalifikuje się w zakresie kosztów pozapodatkowych
    na grupę .prawo, a jak na mój gust too "google będzie wiedział"
    bo podobne pytania od czasu do czasu tam widywałem.

    >+ ale to sa maksymalne.... moze zejdzie z cena:-)

    ..."będzie nieetyczny" ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-10-25 10:58:46
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Mi się cosik nie podoba.
    > Mogę się zgodzić że "nie płaci w US" bo płaci u notariusza.

    Nowłasnie

    WSZYSTKIE podatki ladnie wyliczy Pan Notariusz.

    A przy okazji, dlaczego w iso 8859-2 to wyszlo tak ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-10-25 11:45:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ A przy okazji, dlaczego w iso 8859-2 to wyszlo tak ?

    Co "wyszło tak" bo nie nadążam ??
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd