  • 1. Data: 2007-12-04 08:35:03
    Temat: Zakup nowego auta na Litwie
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Witam!
    Chce zakupić nowy samochód osobowy na swoją firmę na Litwie, do dziś
    wydawało mi się, że wszelkie koszty jakie będę z tym musiał ponieść, to
    koszty tablic czasowych i ubezpieczenia na Litwie, plus koszt przejazdu,
    no i wreszcie VAT(22%) i akcyza (3,6% do 2litrów pojemności i 13% powyżej)
    Teraz znajomy księgowy mąci mi w głowie, że skoro ściągam go na firmę i
    jest on nowy, to jednak jeszcze coś więcej musiał będę zapłacić, jak to
    więc jest?
    --
    Bartek czyli Alien
    barek ( a ) plusnet kropka pl

  • 2. Data: 2007-12-04 09:22:00
    Temat: Re: Zakup nowego auta na Litwie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    BAREK pisze:
> [...]
    > Teraz znajomy księgowy mąci mi w głowie, że skoro ściągam go na firmę i
    > jest on nowy, to jednak jeszcze coś więcej musiał będę zapłacić, jak to

    A sprecyzował to "coś"? Czy wynika to z jego wewnętrznego odczucia, że
    musi być jeszcze jakiś podatek bo byłby za dobrze?
    W tym co wymieniłeś brakuje tylko opłat skarbowych za zaświadczenia (np
    o uiszczeniu VAT i akcyzy). To są akurat pomijalne koszty w stosunku do
    całości. No i koszty badan i rejestracji w Polsce, o tym chyba nie
    zapominasz.
    Poproś o zdefiniowanie "czegoś".
    Księgowy który mówi że "coś jeszcze będzie" nie wskazując nawet w
    przybliżeniu co to może być za danina, jest niepoważny.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813